escort rs turbo Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 har som nevnt en stk rst som koker over hele tiden når man ligger å kjører i bytrafikken eller at dn står i ro med motor i gang, dette problem kom etter jeg monterte en grs evo2 cooler på, det som jeg har gjort til nå for å utbedre dette problemet er at: jeg har mont 82graders termostat, panser hevere, di løfter vel panseret ca:3,5-4cm i bakkant, rimelig ny vannpumpe er mont, 10" kenlow silmline vifte mellom ic å rad, er d noen som vet hva mer man kan gjøre for at bilen ikke ska koke over, er rimelig fortvilt for tiden, eller må jeg rett å slett sette på org ic? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Står intercooleren foran radiator og sperrer lufta ? Er vifta di en suge eller blåse-vifte ? Starter den i det hele tatt ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) Ja, her er nok mest sannsynlig vifta di som er problemet..Hadde selv GRS evo 4 ic på min RST, 88c termostat, panserhevere etc. Jeg fikk problem når jeg hadde vifta mellom ic og rad, da gikk den varm.Monterte vifte på fremsiden av ic, fungerte fint som snus det.Kunne stå i ro på tomgang lenge uten å få høy temp på vannet.Og kokte aldri med det oppsettet La bilen stå å gå på tomgang til den har normal temperatur, og kontroller og vifta starter.Evt. tvangskjør vifta for å se at vifte, ledningsnett etc er i orden. Edited September 17, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 ok tusen takk for svar får vel bare gjøre d på dn måten du sier d, hadde egentlig planer om å¨kjøre me frontcut fanger etterhvert å da blir d stygt me vifte forran, meeeen d er joo mye bedre at ting fungere som di skal istede for at d ser fet ut da? jada vifta starter når dn skal d, å blåser rett vei. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Jeg kjørte med WRC frontfanger og plagdes mer enn en gang av at det var en vifte i fronten, menmen..Ja, hjalp å tenke på at det var eneste måten å få det til å fungere (uten å bytte ut ditt og datt, og legge masse penger i det) Kan se kult ut med vifter for ic også da Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 holdt tempen seg på midten da? japp:D modifiser 90spec d dær tro? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Hvis du leser fastford/performanceford kommer det innimellom en og annen escort med vifter montert helt i fronten, tror det er ganske vanlig. Så blir litt function over looks akkurat der Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 brukte å lese d mye før, men har ikke sett en ensete butikk hær i tromsø hvor di selger d lenger, vet du om man kan bestille d over netter noen plass?? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 http://www.fastfordmag.co.uk/page/fastford...s_subscriptions&http://www.performancefordmag.com/subscribe.htm Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) Ja, min gikk aldri over midten normalt sett, for å si det sånn.Eneste unntak var ved banekjøring, veldig hard kjøring, og så bli stående i ro litt før jeg kunne kjøre slik at den fikk kjølt seg ned.Hadde et par episoder der jeg kjørte veldig hardt ca 2mil. Og så måtte stoppe litt for å kontrollere bremser.Da gikk den litt varmere, men kokte ikke.Og det var ikke med varmeapp. på. Og når jeg begynte å kjøre igjen kjølte den seg fint ned igjen Mod. 90spec fanger ja. Edited September 17, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now