Jump to content

escort rst


escort rs turbo

Recommended Posts

har som nevnt en stk rst som koker over hele tiden når man ligger å kjører i bytrafikken eller at dn står i ro med motor i gang, dette problem kom etter jeg monterte en grs evo2 cooler på, det som jeg har gjort til nå for å utbedre dette problemet er at: jeg har mont 82graders termostat, panser hevere, di løfter vel panseret ca:3,5-4cm i bakkant, rimelig ny vannpumpe er mont, 10" kenlow silmline vifte mellom ic å rad, er d noen som vet hva mer man kan gjøre for at bilen ikke ska koke over, er rimelig fortvilt for tiden, eller må jeg rett å slett sette på org ic?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, her er nok mest sannsynlig vifta di som er problemet..

Hadde selv GRS evo 4 ic på min RST, 88c termostat, panserhevere etc.

 

Jeg fikk problem når jeg hadde vifta mellom ic og rad, da gikk den varm.

Monterte vifte på fremsiden av ic, fungerte fint som snus det.

Kunne stå i ro på tomgang lenge uten å få høy temp på vannet.

Og kokte aldri med det oppsettet :)

 

La bilen stå å gå på tomgang til den har normal temperatur, og kontroller og vifta starter.

Evt. tvangskjør vifta for å se at vifte, ledningsnett etc er i orden.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ok tusen takk for svar :D får vel bare gjøre d på dn måten du sier d, hadde egentlig planer om å¨kjøre me frontcut fanger etterhvert å da blir d stygt me vifte forran, meeeen d er joo mye bedre at ting fungere som di skal istede for at d ser fet ut da?

 

jada vifta starter når dn skal d, å blåser rett vei.

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte med WRC frontfanger og plagdes mer enn en gang av at det var en vifte i fronten, menmen..

Ja, hjalp å tenke på at det var eneste måten å få det til å fungere :)

(uten å bytte ut ditt og datt, og legge masse penger i det)

 

 

 

Kan se kult ut med vifter for ic også da :)

carbon126.jpg

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, min gikk aldri over midten normalt sett, for å si det sånn.

Eneste unntak var ved banekjøring, veldig hard kjøring, og så bli stående i ro litt før jeg kunne kjøre slik at den fikk kjølt seg ned.

Hadde et par episoder der jeg kjørte veldig hardt ca 2mil. Og så måtte stoppe litt for å kontrollere bremser.

Da gikk den litt varmere, men kokte ikke.

Og det var ikke med varmeapp. på.

Og når jeg begynte å kjøre igjen kjølte den seg fint ned igjen :)

 

Mod. 90spec fanger ja.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...