Jump to content

Sierra som går på tre


Guest Fosnes

Recommended Posts

I går på vei hjem fra jobb så lå jeg på fjerde gir med bilen min, og plutselig så begynte det å klakke skikkelig, og den gikk på 3. Bilen er en 86 sierra med original forgasser. Og når jeg kom hjem, så sjekka jeg plugga, og det var gnist på alle. Også tok jeg av alle pluggledninga, og dro bilen på starteren mens jeg pumpegassa. Også tok jeg av plugga igjen, men det lukta ikke bensin av noen, og de var heller ikke våte. Noen som har en anelse på hva det er?

Link to comment
Share on other sites

Tviler stertkt på at du har hull i stempel for å si det sånn.

Ser du noe annet unormalt på pluggene?

Koks, helt rene o.l.?

 

Luktet det ikke bensin av noen av de når du dro den på starteren med tennpluggledningene av?

 

Har du sjekket om det er nok olje på den, evt. hvordan olja ser ut?

Om det lukter bensin av olja?

 

Kan høres ut som lagerbank fra bunndelen.

Eller evt. ulyder fra topp, som ventiler, løftere, vippearm eller noe sånt.

 

Er lyden der hele tiden, bare når du ruser, ved belastning etc.?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Tenninga står riktig den, så har ikke noe med det å gjøre. Men hva med membranpakninger i gasseren a? kan gasseren ha klikka? Det klakker ikke når den står på tomgang, da høres det bare ut som om den går på tre. Og når jeg kjører så klakker det, og den går ***** dårlig.

Edited by Fosnes
Link to comment
Share on other sites

Du må forklare litt bedre hva du mener med klakking.

Er det bankelyd som kan stamme fra bunndelen (blokk, veiv, råder),

eller er det mer som om det er i forbrenningen denne lyden oppstår? At motoren går hardt?

Eller kan det være tenningsbank? Knitring som kommer ved belastning, spesielt på høye gir og lavt turtall med mye belastning.

 

Slik du beskriver det høres det ut som det kan være lagerbank. Men har du fått kontrollert oljen slik jeg nevnte ovenfor?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

I går på vei hjem fra jobb så lå jeg på fjerde gir med bilen min, og plutselig så begynte det å klakke skikkelig, og den gikk på 3. Bilen er en 86 sierra med original forgasser. Og når jeg kom hjem, så sjekka jeg plugga, og det var gnist på alle. Også tok jeg av alle pluggledninga, og dro bilen på starteren mens jeg pumpegassa. Også tok jeg av plugga igjen, men det lukta ikke bensin av noen, og de var heller ikke våte. Noen som har en anelse på hva det er?

 

 

sjekk om alle ventilløftere er intakt ,du må av med topp deksel

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Har du noen gang justert ventilklaringen? Det høres ut som det kan være en eksosventil som ikke tetter. Har det plutselig blitt slik kan det bare være at ventilen går uten klaring. Har du kjørt lenge med lite klaring er mest sansynlig ventilen brent. Sansynligvis skal bilen din ha blybensin, og du kjører sikkert på blyfri uten blyerstatning?

Men før du gir opp bilen, prøv i vertfall å juster ventilene ;) Ganske vanlig problem på ohc uten blyfritopp.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...