Guest Fosnes Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 I går på vei hjem fra jobb så lå jeg på fjerde gir med bilen min, og plutselig så begynte det å klakke skikkelig, og den gikk på 3. Bilen er en 86 sierra med original forgasser. Og når jeg kom hjem, så sjekka jeg plugga, og det var gnist på alle. Også tok jeg av alle pluggledninga, og dro bilen på starteren mens jeg pumpegassa. Også tok jeg av plugga igjen, men det lukta ikke bensin av noen, og de var heller ikke våte. Noen som har en anelse på hva det er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Sjekka regreim/regreimtiming ? Kommer klakkelyden når du står på tomgang og friruser ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Tviler stertkt på at du har hull i stempel for å si det sånn.Ser du noe annet unormalt på pluggene?Koks, helt rene o.l.? Luktet det ikke bensin av noen av de når du dro den på starteren med tennpluggledningene av? Har du sjekket om det er nok olje på den, evt. hvordan olja ser ut?Om det lukter bensin av olja? Kan høres ut som lagerbank fra bunndelen.Eller evt. ulyder fra topp, som ventiler, løftere, vippearm eller noe sånt. Er lyden der hele tiden, bare når du ruser, ved belastning etc.? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 har du hull i stempel vil peilepinnen komme ut 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Ja, man vil få mye trykk i veivhus. Ikke bare det, man vil miste kompressjonen på den sylinderen, få bensin i olja etc.Og sjangsen for at det skjer på en ohc forgasser er liten. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Tipper det, etter beskrivelsen, er veiv/rådelager som har takka for seg. Men kan jo ha hoppa noen tenner på reima også. Vanskelig å si ettersom du ikke sier om den starter og går nå Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fosnes Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 (edited) Tenninga står riktig den, så har ikke noe med det å gjøre. Men hva med membranpakninger i gasseren a? kan gasseren ha klikka? Det klakker ikke når den står på tomgang, da høres det bare ut som om den går på tre. Og når jeg kjører så klakker det, og den går ***** dårlig. Edited September 16, 2008 by Fosnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Du må forklare litt bedre hva du mener med klakking.Er det bankelyd som kan stamme fra bunndelen (blokk, veiv, råder), eller er det mer som om det er i forbrenningen denne lyden oppstår? At motoren går hardt? Eller kan det være tenningsbank? Knitring som kommer ved belastning, spesielt på høye gir og lavt turtall med mye belastning. Slik du beskriver det høres det ut som det kan være lagerbank. Men har du fått kontrollert oljen slik jeg nevnte ovenfor? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 I går på vei hjem fra jobb så lå jeg på fjerde gir med bilen min, og plutselig så begynte det å klakke skikkelig, og den gikk på 3. Bilen er en 86 sierra med original forgasser. Og når jeg kom hjem, så sjekka jeg plugga, og det var gnist på alle. Også tok jeg av alle pluggledninga, og dro bilen på starteren mens jeg pumpegassa. Også tok jeg av plugga igjen, men det lukta ikke bensin av noen, og de var heller ikke våte. Noen som har en anelse på hva det er? sjekk om alle ventilløftere er intakt ,du må av med topp deksel HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Har du noen gang justert ventilklaringen? Det høres ut som det kan være en eksosventil som ikke tetter. Har det plutselig blitt slik kan det bare være at ventilen går uten klaring. Har du kjørt lenge med lite klaring er mest sansynlig ventilen brent. Sansynligvis skal bilen din ha blybensin, og du kjører sikkert på blyfri uten blyerstatning?Men før du gir opp bilen, prøv i vertfall å juster ventilene Ganske vanlig problem på ohc uten blyfritopp. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Typisk for rådebank er også at motoren ikke lager ulyd på tomgang med blir betydelig værre når man ruser den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 den hender at en vippearm detter ut, da rakkler det ille og går på 3. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fosnes Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 har funnet feilen nå. toppakningen som var ødelagt mellom sylinder tre og fire;) Men takk for svar;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Det var kanskje verdens rareste feil med tanke på bankelydene Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Bare sag vekk den sylinder`n den ikke går på. Sparer mye vekt. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 bankelyden er nok tenningsbank.. fordi det får du MASSE av da det der skjer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now