Jump to content

03 Cobravideo


and

Recommended Posts

"This ain't no pushrod motor !"

 

Wow..

Ja ikke sant? Så du måtte kikke igjennom :D

Pushrodnoian din er ubegrunnet for Modularmotorene er ikke det samme som de opphørte 302/351. Modular har vært i USFord siden 91.

Verden går forover.. unntatt for de som leser Auto Motor og Døvtblekka :P

Link to comment
Share on other sites

Om 30 år håper jeg vi har passert bensinmotoren med 20 vis ikke tror jeg vi er håpløst ille ute og kjøre gitt..i alle fall som denne klodens smarteste på næringskjeden

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Om 30 år håper jeg vi har passert bensinmotoren med 20 vis ikke tror jeg vi er håpløst ille ute og kjøre gitt..i alle fall som denne klodens smarteste på næringskjeden

Der tar du nok grunding feil. Hva med transporten i luften f.eks.?

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Visste dere at bilparken i USA står for 12% av verdens totale oljeforbruk? Dere kan takke den sløve gjengen der borte for at bensin må rasjoneres om 30 år.

trenger ikke rasjonere om markedets prismekanisme får gjøre jobben sin. Blir tilbudet av bensin tilstrekkelig lavt og etterspørselen tilstrekkelig høy, blir prisen slik at det vil lønne seg med andre energikilder.

 

Fremdriften om tredve år blir nok etter flintstone modellen

Link to comment
Share on other sites

Men nå lever vi i et land med sterk statlig styring og en metode som kan sammenliknes med rasjonering er ekstremt høye avgifter på f.eks. bensin til kjøretøy, mens bensinen til f.eks. lufttransporten som kommer til å trenge den mest vil ikke ha så høye avgifter. Rasjonering er hensiktsmessig fordeling.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Visste dere at bilparken i USA står for 12% av verdens totale oljeforbruk? Dere kan takke den sløve gjengen der borte for at bensin må rasjoneres om 30 år.

Håper virkelig at vi ikke kjører rundt i bensinbil om trevde år som skrvet lengre opp i tråden. Ellers vil jo hybridsatsingen være et kostbart blindspor! :o Artig akkurat de 30åra som nevnes

 

Nå moderniseres alle forbrenningsprosesser for å klare nye typer drivstoff. Slik kan vi leve med dagens forbrenningsmaskiner i 30 år til, mener forskerne hos DaimlerChrysler.

 

Hva gjelder de sløve folka så er det dem som dikterer utslippskrava og ikke Børge Brende med kompiser. US har hatt katalysator siden 75. Den fikk nordmenn tvangstredd på i 89. Samme fiolina med blybensin også de var foran der og.

 

http://www.fueleconomy.gov/feg/hybrid_news.shtml Ikke mange av disse du kan finne i nybilhallene på Ensjø.

 

Det er ikke vi som presser på framtiden se denne:

http://www.chevrolet.com/pop/silverado/hybrid_en.jsp

2005 Chevrolet Silverado LS 1500 Hybrid Not A Bad Idea, At All: An Earth-Friendly Option For Drywallers

 

Er ikke noe Prius, men en start/stopp maskin og det er SUV og slikt dem vil ha så dette er å lage etterspørsel. Prius blir jo sett på som en liten Ecobox, mens en SUV/4X4 er det familien ragger rundt i. Derfor er denne prestisjetunge kåringen viktig for hybridbilens framtid. Den er ikke lenger noe du ser på Discovery om kranset at et kobbel hvite frakker på lukket bane :D

 

Ford Escape Hybrid is 2005 North American Truck of the Year

 

Har mer skitt og.

Dette er skrevet i 2002 og først i år kom det <_ href="http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/04/21/326177.html">Helsefarlig bensin gjør Norge til miljøsinke

 

Endelig svovelfri bensin og diesel i Norge

 

Rart ingen i de politiskekretser har brusa med fjæra i en pressemelding o.l når det gjaldt denne 10 ppm svovelgrensa.

De vet vel å gå stille i døra når den knirker ja..

 

Og være så kjepphøy overfor amerika er det ingen grunn til om en er nordmann.

Link to comment
Share on other sites

Det var forbruket jeg henviste til. Amerikanerne har ikke tatt i bruk kjent teknologi for å minske forbruket fordi de ikke trenger pga den lave prisen på bensin. Sa jeg noe om utslipp?

 

Jeg er ikke bekymret for at vi ikke skal kunne forflytte oss relativt raskt på landejorden. Det er alikevel minst ti år frem i tid før vi vil se den første serieproduserte bilen med brenselscelle, men til hvilken pris? Forbrenningsmotoren vil nok være vår beste venn lenge fremover. Problemet er når vi skal forflytte oss raskere. Eldrevet passasjerfly? Tror ikke det. Per idag finnes ingen alternativer til flytransport bassert på fossiltbrensel.

 

SUV og pick up er ut..

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Det var forbruket jeg henviste til.  Sa jeg noe om utslipp?

 

Det er alikevel minst ti år frem i tid før vi vil se den første serieproduserte bilen med brenselscelle, men til hvilken pris?

Eldrevet passasjerfly? Tror ikke det. Per idag finnes ingen alternativer til flytransport bassert på fossiltbrensel.

 

SUV og pick up er ut..

Skitne motorer finnes det og i Uland. Stor europisk motor var ikke beskjeden den heller. Og der penga er finnes forbruket sånn er det bare.

Og akkurat det med literforbruket er jo bare bra så ble det aktuelt med litt hodetrim for å tenke nytt. Sett fra en annen side som min side.

Er mer bekymret over avgasser enn forbruk. Hadde Us hatt småbildilla hadde bensinen blitt brukt opp på andre formål.

 

Når brenselcellebilen kommer kan så være, men den kommer og det til en pris markedet er villig til å gi.

Hjemmedata kosta 20K+ for 10år siden i 1995. Det var 90 Olivetti i år kjøpte jeg 3200 64AMD Medion til 8K.

 

Fly er jammen på tide at det begynner å koste. Vi subsidierer de fylle og horeturene alltfor krafig. Hva med atomdrevet Jumbo? :lol: Hadde vært toppers akkurat som i 50talls framtidsdrømmene..

 

SUV og 4x4 er het som F ingen protest! Er det vi vil ha her og, men det blir da en Rav4 og X-trail. Rav er 10 mest kjøpte bil om jeg husker riktig. Sjekk traktora på Oslo Vest.

Link to comment
Share on other sites

Litt søkt å tro at de bruker bensin for kun for å bruke bensin. Teknologien styres av nødvendigheten. I USA er det ikke nødvendig med drivstoffseffektive motorer eller biler fordi det nesten ikke eksisterer avgifter på drivstoff. Sløve? Jepp.

 

Men det bedrer seg, de stigene drivstoffprisene har heldigvis fått gjengen der borte til å tenke i andre baner.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Jasså rasler du med hengelåsen? :D

Er bare slik det er jo lengre ned jo lengre unna utgangspunktet kommer man.

 

Var noen som bet på agnet på siden her: http://www.mustangmagic.com/03cobra3.htmtrigga litt jeg, og da spola det avgårde.. Corvettemotorn er ikke standarisert i USForder ;) Det går fremover på den andre siden også, men det er vanskelig å se for i norge er det bare Vinkeldiesel lastebil som blir solgt.

302/351 selges bare i kasse/crate. Ikke i ny bilhallen.

 

Ferdig nå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...