megamann89 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Hei Har problem med at ikke dynamoen lader.Bytta spenningsreulator. Det sitter en stor kabel på B+ og en tynn (fra Teninga ?) til D+ , og ikke noe på W. Er dette riktig ? beteri lampa inne i bilen har aldri lyst. Prøvde i dag og ta en kabel fra + på bateriet til D+ slik at den skulle få signal om at den skulle lade, da lada sen plutselig 18V, Og den kabelen fra bateriet og til D+ ble så varm at den begynte å gløde, etter dette begynte bat lampa i dashen å lyse. Det har foresten alderi gått noe strøm til D+, Derfor jeg prøvde å gi den litt. Er det noe sikring til dette systemet ? Hva kan være feilen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 Hei, B+ er bare en stor feit kabel direkte til batteri uten noe mellomledd som sikring osv..På D+ så skal det gå en tynn kabella meg forklare litt Når du starter bilen så lyser ladelampa og det går et strøminnpuls til dynamoen (D+) som magnitiserer dynamoen så den bagynner å ladeog hvis ikke ladelampa lyser under oppstart så får du aldri begynt å lade Da må du finne igjen den ledningen og koble den på dynamo.den D+ er et 12V+det du kan prøve er å ha B+ (feitekabelen tilkoblet)og når du prøver å starte så holder du en liten kabel fra batteri til den D+ kontakten ogta den vekk når motor gårhvis bilen går å lader da så er det den orginale ledningen du må finne Hvis den ikke lader så må du kanskje bytte dynamo for da har du kanskje ødelagt noe under forje forsøk. Lykke til og spør hvis du lurer på noe mer:) “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 13, 2008 Author Share Posted September 13, 2008 Hei, B+ er bare en stor feit kabel direkte til batteri uten noe mellomledd som sikring osv..På D+ så skal det gå en tynn kabella meg forklare litt Når du starter bilen så lyser ladelampa og det går et strøminnpuls til dynamoen (D+) som magnitiserer dynamoen så den bagynner å ladeog hvis ikke ladelampa lyser under oppstart så får du aldri begynt å lade Da må du finne igjen den ledningen og koble den på dynamo.den D+ er et 12V+det du kan prøve er å ha B+ (feitekabelen tilkoblet)og når du prøver å starte så holder du en liten kabel fra batteri til den D+ kontakten ogta den vekk når motor gårhvis bilen går å lader da så er det den orginale ledningen du må finne Hvis den ikke lader så må du kanskje bytte dynamo for da har du kanskje ødelagt noe under forje forsøk. Lykke til og spør hvis du lurer på noe mer:) Tusen takk. Nå lader dynamoen som bare det :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 13, 2008 Author Share Posted September 13, 2008 Merka i stad at ikke bateri lampa lyste langer, før jeg starta bilen. Gikk ut å målte og dynamoen lada ikke. Virker som det er dårlig kontakt et setd. ettersom dynamoen lader noen ganger. Hvor går den tynne fra inne i bilen ? Hva kan evt være problemet siden den kommer å går ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCR Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 Blå ledning bak instrumentene dine. Legg opp ny ledning fra den og til dynamo. Mange som har hatt det problemet.... Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 (edited) sjekk oxo om pæra kan værra gåen, for hvis den er defekt så starter ikke dynamoen å lade hmmm, moderator: kunne kanskje klistret denne tråden? Edited September 14, 2008 by MrFord “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 hadde noe av de samme problemene med bilen min i vinter å.. bilen ladet bare litt svakt fra 3000rpm å oppover, har voltmeter i bilen så så at den ladet mellom 11 og 12volt da.. problemet viste seg å være dårlig kontakt i pæreholderen til ladelampa.. så hvis bilen deres lader dårlig så lønner det seg å skjekke pæra først.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Ja. Denne burte klistres, sikkert mange med dette problemet. Regner med at jeg har dårlig kontakt til lade lampa, begynte å lade når jeg slo i dashen , hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts