RS|Stian Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 I løpet av den nærmeste framtid skal jeg gå til innkjøp av et komplett sett med polyforinger til min Cosworth 2wd sedan. Har kikket endel på Powerflex sine sider og der fant jeg denne fine skissa: Ser man får foringene til øvre støtdemperfeste foran, men hva med de bak? Finner ikke noe produktnummer på de. Vil forresten de samme foringene passe hvis en skal ha coilovers (ikke bak selvfølgelig da det ikke vil være noe vits)? Noe spesielt sted dere pleier å handle foringer fra til en rimelig penge? Kom til slutt fram til drøye 5000kr på Face for alle sammen utenom nr. 5 da jeg har de liggende fra før, syns det var en litt stiv pris. FordClubNorway.no
JHS Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Deta...p?ProductID=128 Han anbefaler forøvrig og ikke bruke polyforinger ett sted i bakstillingen, husker ikke om det var nr 5 eller 6.
armani Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 mener nok nr 4, jhs. har hørt de orginale er sterkere enn powerflexforingene. 2wd sierra cosworth
kimosabi Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Men ikke glem diffopphenget.:-) Sierra XR4i
Escort RST WRC Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Har polyforinger i hele understellet, og fungerer bra det Har ikke noe å utsette på de.Også i dempertoppene foran.Men vil anbefale på det sterkeste å bytte til diffoppheng fra mc2-racing Kjøp rett fra mc2-racing, ca 900kr rett hjem på døren, 4dager etter bestilling Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
JHS Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 mener nok nr 4, jhs. har hørt de orginale er sterkere enn powerflexforingene.Nei det er hvertfall ikke nr 4. ligger noe på Passionford om dette. Skal se om jeg finner en link senere.
Bjørn_H Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 (edited) Det er nok foring nr5 og 6 han ikke anbefaler å bytte da de orginale er spesielle på cosworth akkuratt der. Såkalt spherical bearing de kaller det i england. Hvis de er gåene så er de for det første svindyre, og utgått fra ford. Står mye om akkuratt dette på passionford. Foring nr 4 er veldig myke orginalt så de er anbefalt å bytte til powerflex. Også så han over nevner, diffopphenget De foringene til fjærene bak er vel ikke nødvendig med coilovers Edited September 12, 2008 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
RS|Stian Posted September 12, 2008 Author Posted September 12, 2008 Takk for svar gutter Hmm, trodde alle foringene var best å bytte til poly jeg, har hørt at kjøreegenskapene på bilen forbedres betraktelig ved å bytte ut de store foringene bak (nr. 4) hvertfall. Har tenkt på diffopphenget også faktisk. Men noen som veit om de foringene i dempertoppene foran kan brukes med coilovers? FordClubNorway.no
OleK Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Men noen som veit om de foringene i dempertoppene foran kan brukes med coilovers? ikke noe problem, du bruker fortsatt den skåla som ligger oppunder foringen på coiloversa. Cosworth!
RS|Stian Posted September 12, 2008 Author Posted September 12, 2008 ikke noe problem, du bruker fortsatt den skåla som ligger oppunder foringen på coiloversa.Jeppers Fikk mail fra Woodford i dag og han skulle ha drøye 220 pund for alle foringene så da var 5000 hos Face rimelig overprisa gitt. Har forresten lest litt om det diffopphenget fra mc2-racing og det er jo uten tvil en viktig oppgradering når man først skal bytte ut alle foringer så da blir det vel et slikt også tenker jeg. FordClubNorway.no
Kverna Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Jeppers Fikk mail fra Woodford i dag og han skulle ha drøye 220 pund for alle foringene så da var 5000 hos Face rimelig overprisa gitt. Har forresten lest litt om det diffopphenget fra mc2-racing og det er jo uten tvil en viktig oppgradering når man først skal bytte ut alle foringer så da blir det vel et slikt også tenker jeg. Bestille foringssett og gr. a diffoppheng sammen da eller ? Min fotoblogg
ford-racing Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 som det er sagt oppi her . ikke bytt ut nr 5 og 6. prøv å stikk gjennom en bolt i org foringa. den fløtter seg ikke mye. nesten som unibolts inni der. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
dohcboy Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 (edited) feilen er at folk kjøper "tyggis" foringer, eks poly sport, dem er gule å er mykere enn org cosworth foringene i bærebruene. men kjøper man poly race, di røde så trenger man ikke å tenke på at d blir slakke bak. har ALT i forstilling å bakstilling nå ifra poly race utenom to ting, som er i power flex, diffopphenget og stabstag foringene bak, fordi poly race ikke har til escort staget som er 22mm ang foringene i dempertoppa forran så er d litt forskjellige typer man får, powerflex eks har noen to delte foringer,mens rallydesign/kollevold selger noen som ser helt lik di orginale bare 150x stivere å et helvette å få på plass Edited September 13, 2008 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
RS|Stian Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 Hmm, nå blei jeg faktisk veldig usikker her. Kikket litt på Passionford om dette emnet og leste blant annet denne tråden hvor det er mange ulike meninger om hva som er best, orginale Ford-foringer eller polyforinger. Jeg kan bare ikke helt forstå hvorfor 20 år gamle foringer kan være noe bedre enn nye polyforinger? Edit: Ok, slik jeg har forstått det så er nr. 4 og 5 egentlig ingen foring men en såkalt spherical bearing som er av metall (?) Fant forøvrig et bilde av dem også. FordClubNorway.no
JHS Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Se her også:http://passionford.com/forum/showthread.php?t=253970
RS|Stian Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Se her også:http://passionford.com/forum/showthread.php?t=253970Ser man det ja, blir nok ikke noe bytte til foringer der hvertfall, da holder det tydeligvis å bytte ut kun nr. 4 og 7. Pleier det forresten å være vrient å få på plass de store nr. 4 eller går det som regel greit? FordClubNorway.no
kimosabi Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 De er greie å montere hvis man har tilgang til en presse. Sierra XR4i
Guest Red Devil Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 trenger ikke noe presse for å montere powerflex i bakstillinga.. dvs de to store.. nok wd40 og en litt kraftig kompis så smetter de lett på plass.. selv jeg klarte deg og jeg veier 75kg.. bare hoppe på de så skvetter di på plass..
kimosabi Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 trenger ikke noe presse for å montere powerflex i bakstillinga.. dvs de to store.. nok wd40 og en litt kraftig kompis så smetter de lett på plass.. selv jeg klarte deg og jeg veier 75kg.. bare hoppe på de så skvetter di på plass.. Og her har du sleggefett-metoden. Funker fint det og men man bør spandere en flaske whisky på verneombudet før man setter igang. Sierra XR4i
Guest TorYngve@Racefix Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Enkleste metoden å bytte de to store bak er enkelt og greit å sage de i to før montering! Man må bytte de lange 12mm boltene med litt lengre bolter ved montering. Jeg har forøvrig laget en bedre løsning på disse foringene med sylindriske egenproduserte foringer som har 250% større anleggsflate opp mot rammevangene.
dohcboy Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Tor Yngve,sleng ut no bilder av dem da Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
kimosabi Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 (edited) Hva er fordelen med 250% mere anleggsflate da? Funker jo greit de sopp-forma poly-foringene også. Synes det blir stabilt og fint jeg. Sage foringene i to? Why? Er jo enkelt nok å presse dem i forøvrig. Og selger du disse egenkonstruerte, Tor Yngve? Edited September 16, 2008 by kimosabi Sierra XR4i
Guest TorYngve@Racefix Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Har ingen bilder akkurat nå, skal se om jeg kan finne etterhvert. Poenget med større anleggsflate sier seg vel egentlig selv, mer stabil sammenføyning mot rammevangene. Komplett kit koster ca 3000, sveising i travers trengs. Å sage de tradisjonelle foringene i to er bare for å lette monteringen, særlig dersom en monterer foringene mens traversen sitter på bilen. Det hele boltes jo sammen tilslutt uansett, så skjøten utgjør ingen svakhet.
kimosabi Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Har kun montert de store foringene på løse traverser. Hakke tenkt tanken på å begynne å montere dem med bakstillinga på bilen engang. Så du mener at plastforinger man kjøper fra Powerflex, Superflex etc. sitter for dårlig i holderen i traversen? Til vanlig gatebruk og trackdays? Sierra XR4i
Guest fordgutten Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Har ingen bilder akkurat nå, skal se om jeg kan finne etterhvert. Poenget med større anleggsflate sier seg vel egentlig selv, mer stabil sammenføyning mot rammevangene. Komplett kit koster ca 3000, sveising i travers trengs. Å sage de tradisjonelle foringene i to er bare for å lette monteringen, særlig dersom en monterer foringene mens traversen sitter på bilen. Det hele boltes jo sammen tilslutt uansett, så skjøten utgjør ingen svakhet.hva mener du med sveiseing trengs?? mener du foringene sitter for dårlig i bakstilliga? vid det da eer hele bakstillinga der foringen skal være slitt da!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now