Jump to content

Recommended Posts

Posted

I løpet av den nærmeste framtid skal jeg gå til innkjøp av et komplett sett med polyforinger til min Cosworth 2wd sedan. Har kikket endel på Powerflex sine sider og der fant jeg denne fine skissa:

 

bushes_cos2wd.jpg

 

Ser man får foringene til øvre støtdemperfeste foran, men hva med de bak? Finner ikke noe produktnummer på de. Vil forresten de samme foringene passe hvis en skal ha coilovers (ikke bak selvfølgelig da det ikke vil være noe vits)?

 

Noe spesielt sted dere pleier å handle foringer fra til en rimelig penge? Kom til slutt fram til drøye 5000kr på Face for alle sammen utenom nr. 5 da jeg har de liggende fra før, syns det var en litt stiv pris.

Posted

Har polyforinger i hele understellet, og fungerer bra det :)

Har ikke noe å utsette på de.

Også i dempertoppene foran.

Men vil anbefale på det sterkeste å bytte til diffoppheng fra mc2-racing :)

Kjøp rett fra mc2-racing, ca 900kr rett hjem på døren, 4dager etter bestilling :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
mener nok nr 4, jhs. har hørt de orginale er sterkere enn powerflexforingene.

Nei det er hvertfall ikke nr 4. ligger noe på Passionford om dette. Skal se om jeg finner en link senere.

Posted (edited)

Det er nok foring nr5 og 6 han ikke anbefaler å bytte da de orginale er spesielle på cosworth akkuratt der. Såkalt spherical bearing de kaller det i england. Hvis de er gåene så er de for det første svindyre, og utgått fra ford. Står mye om akkuratt dette på passionford. Foring nr 4 er veldig myke orginalt så de er anbefalt å bytte til powerflex. Også så han over nevner, diffopphenget :) De foringene til fjærene bak er vel ikke nødvendig med coilovers ;)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Posted

Takk for svar gutter :) Hmm, trodde alle foringene var best å bytte til poly jeg, har hørt at kjøreegenskapene på bilen forbedres betraktelig ved å bytte ut de store foringene bak (nr. 4) hvertfall. Har tenkt på diffopphenget også faktisk. Men noen som veit om de foringene i dempertoppene foran kan brukes med coilovers?

Posted
Men noen som veit om de foringene i dempertoppene foran kan brukes med coilovers?

 

ikke noe problem, du bruker fortsatt den skåla som ligger oppunder foringen på coiloversa.

Cosworth!

Posted
ikke noe problem, du bruker fortsatt den skåla som ligger oppunder foringen på coiloversa.

Jeppers :) Fikk mail fra Woodford i dag og han skulle ha drøye 220 pund for alle foringene så da var 5000 hos Face rimelig overprisa gitt. Har forresten lest litt om det diffopphenget fra mc2-racing og det er jo uten tvil en viktig oppgradering når man først skal bytte ut alle foringer så da blir det vel et slikt også tenker jeg.

Posted
Jeppers :) Fikk mail fra Woodford i dag og han skulle ha drøye 220 pund for alle foringene så da var 5000 hos Face rimelig overprisa gitt. Har forresten lest litt om det diffopphenget fra mc2-racing og det er jo uten tvil en viktig oppgradering når man først skal bytte ut alle foringer så da blir det vel et slikt også tenker jeg.

 

Bestille foringssett og gr. a diffoppheng sammen da eller ?

Posted

som det er sagt oppi her . ikke bytt ut nr 5 og 6. prøv å stikk gjennom en bolt i org foringa. den fløtter seg ikke mye. nesten som unibolts inni der.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted (edited)

feilen er at folk kjøper "tyggis" foringer, eks poly sport, dem er gule å er mykere enn org cosworth foringene i bærebruene. men kjøper man poly race, di røde så trenger man ikke å tenke på at d blir slakke bak.

har ALT i forstilling å bakstilling nå ifra poly race utenom to ting, som er i power flex, diffopphenget og stabstag foringene bak, fordi poly race ikke har til escort staget som er 22mm

 

ang foringene i dempertoppa forran så er d litt forskjellige typer man får, powerflex eks har noen to delte foringer,mens rallydesign/kollevold selger noen som ser helt lik di orginale bare 150x stivere å et helvette å få på plass

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted

Hmm, nå blei jeg faktisk veldig usikker her. Kikket litt på Passionford om dette emnet og leste blant annet denne tråden hvor det er mange ulike meninger om hva som er best, orginale Ford-foringer eller polyforinger. Jeg kan bare ikke helt forstå hvorfor 20 år gamle foringer kan være noe bedre enn nye polyforinger?

 

Edit: Ok, slik jeg har forstått det så er nr. 4 og 5 egentlig ingen foring men en såkalt spherical bearing som er av metall (?) Fant forøvrig et bilde av dem også.

 

websilentblocbrasarjy3.jpg

Guest Red Devil
Posted

trenger ikke noe presse for å montere powerflex i bakstillinga.. dvs de to store.. nok wd40 og en litt kraftig kompis så smetter de lett på plass.. selv jeg klarte deg og jeg veier 75kg.. bare hoppe på de så skvetter di på plass.. :)

Posted
trenger ikke noe presse for å montere powerflex i bakstillinga.. dvs de to store.. nok wd40 og en litt kraftig kompis så smetter de lett på plass.. selv jeg klarte deg og jeg veier 75kg.. bare hoppe på de så skvetter di på plass.. :)

 

Og her har du sleggefett-metoden. Funker fint det og men man bør spandere en flaske whisky på verneombudet før man setter igang. :D

Sierra XR4i

Guest TorYngve@Racefix
Posted

Enkleste metoden å bytte de to store bak er enkelt og greit å sage de i to før montering! Man må bytte de lange 12mm boltene med litt lengre bolter ved montering.

 

Jeg har forøvrig laget en bedre løsning på disse foringene med sylindriske egenproduserte foringer som har 250% større anleggsflate opp mot rammevangene.

Posted (edited)

Hva er fordelen med 250% mere anleggsflate da? Funker jo greit de sopp-forma poly-foringene også. Synes det blir stabilt og fint jeg. Sage foringene i to? Why? Er jo enkelt nok å presse dem i forøvrig. Og selger du disse egenkonstruerte, Tor Yngve?

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Guest TorYngve@Racefix
Posted

Har ingen bilder akkurat nå, skal se om jeg kan finne etterhvert.

Poenget med større anleggsflate sier seg vel egentlig selv, mer stabil sammenføyning mot rammevangene.

Komplett kit koster ca 3000, sveising i travers trengs.

 

Å sage de tradisjonelle foringene i to er bare for å lette monteringen, særlig dersom en monterer foringene mens traversen sitter på bilen. Det hele boltes jo sammen tilslutt uansett, så skjøten utgjør ingen svakhet.

Posted

Har kun montert de store foringene på løse traverser. Hakke tenkt tanken på å begynne å montere dem med bakstillinga på bilen engang. :D Så du mener at plastforinger man kjøper fra Powerflex, Superflex etc. sitter for dårlig i holderen i traversen? Til vanlig gatebruk og trackdays?

Sierra XR4i

Guest fordgutten
Posted
Har ingen bilder akkurat nå, skal se om jeg kan finne etterhvert.

Poenget med større anleggsflate sier seg vel egentlig selv, mer stabil sammenføyning mot rammevangene.

Komplett kit koster ca 3000, sveising i travers trengs.

 

Å sage de tradisjonelle foringene i to er bare for å lette monteringen, særlig dersom en monterer foringene mens traversen sitter på bilen. Det hele boltes jo sammen tilslutt uansett, så skjøten utgjør ingen svakhet.

hva mener du med sveiseing trengs??

 

mener du foringene sitter for dårlig i bakstilliga?

 

vid det da eer hele bakstillinga der foringen skal være slitt da!!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...