Escåårt Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Skal ha prosjekt på skolen nå, og da passer det fint å vasse opp Escorten litt. Blit kun motor i første omgang da. Åssan kan jeg få en 1600 cvh vassere? Med et lavt budsjett. Turbo er uaktuelt, vil helst slippe innsprut også. Har hørt at det blir høyere komp med en 1300 topp? stemmer dette? Skriv hva som hjelper på effekten iallefall, skal ikke bli helt værst dette, men rundt 120 hester hadde vært tøft, siden bilen drar ganske godt med 79;) Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
fiesta_xr2i Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 xr3i innsprut , kam , eksos, porting av topp ???? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Holthen Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 mk2 eller?? Opel Astra 93mod GSI/2.0. Byttes i Granada.
Escåårt Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 Nei, er mk3. Sku kansje ha nevnt det;) Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
Holthen Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Kanskje en ide der ja. Men tror det enkleste er å bytte luftfilter, eksos, nye kammer.Ikke veldig flink på slike ting som dette selv. Opel Astra 93mod GSI/2.0. Byttes i Granada.
Escåårt Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 Blir vel ny kam, porte og høvle toppen og grenrør og en større gasser. Men ingen som veit om det blir høyere komp med en 1300 topp? Er det forskjell på stempler på de forskjellige cvh motorene? Hvilke gir høgest komp og går rett i 1600 blokka? Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
packs Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 gå for 2 dobble gassere, kvass kam, høvling av topp og porting på innsugs siden så blir det bra. ikke glem friere eksos tror ikke det er forksjellg på komp på de forskjellige NA cvh motorene, men det er en forksjell fra gammle og nye cvh motorer da de før 85? skal være bedre å porte.ps, glem innsprut ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Escåårt Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 Står motor fra 85 i bilen, så det passet jo bra;) Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
hår ball Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 ble cvh levert som 1,3 liter?var ikke 1,4 minst?uansett, om du planer den 1,6 toppen så gjør det jo samme nytta, 1,6 toppen er grovere portet, enn 1,4 toppen værtfall, komp er som sagt irrelevant.. kam, grenrør, 2 dobble eventuellt 4 mc forgassere, også ville jeg prøvd og fått taki noe grommere tennings anlegg, ford har vell aldrig klart og laga noe "godt" tennings anlegg.. et annet tips, er jo og kjøre på bioetanol..
Escåårt Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Sto i en 1,3 før;) Bioetanol er jo ingen dum ide... Er det bare å tanke opp, eller må det bygges om noe? Og hvor får jeg innsug til doble? Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
packs Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 får sikkert tak i innsug mange steder.. vet at www.burtonpower.com har.direktelinkbioetanol krever 40% mer drivstoff så du må kjøre med dyser som er 40% større enn om du skulle kjørt med bensin. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now