KIB Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Hei Har en 2.0 16v cosworth motor stående i garasjen. Har tenkt litt på å selger denne. Jeg har aldri hatt noe videre interesse i disse motorene fordi jeg mener en Capri skal ha V6 (minimum ). Og derfor har jeg også lite peiling på de, så det jeg lurer på er hvor salgbar den er, og hva jeg eventuelt kan regne med å få for den. Håper noen her kan gi meg noen fornuftige svar! Motoren er komplett med styrenhet, ledningsnett, givere, innsug, eksosmanifold, turbo, intercooler, starter, dymano osv.Det er en 205 blokk med 85 stemplet på siden, så da er det vel den 85-86 mod. Jeg kjenner ikke til mye av historien til motoren, den fulgte med på en Capri jeg kjøpte... Men det jeg vet er at motoren ble tatt ut av Caprien i 1998 og har stått lagret siden. Forrige eier sier den var i god stand da den ble tatt ut.(noe jeg ikke kan bekrefte). Men motoren ble tatt ut fordi Caprien skulle pusses opp, og den skulle tilbake uten modifiseringer, så det kan jo tyde på at den var ok. Caprien ble aldri pusset ferdig opp, og er nå solgt til meg i deler. Ellers kan jeg si at motoren ikke står fast og når jeg tørner motoren (med skralle) virker det som kompresjonen er ok.Jeg ble fortalt at motoren hadde 330 oppsett. Vet ikke hva det innebærer, men alt ser veldig standar ut for meg. Turboen heter TB0361, men det er noe galt med wastegaten på turboen så den må nok overhales.. Gjelder det samme for girkassa som for motoren. Skal være i god stand, men jeg har ikke mulighet for å sjekke dette. Har også motorfester, girkassetravers, rustfri eksos, intercooler rør og mellomaksel tilpasset Capri.. Hva kan jeg forvente å få for noe slikt? Samlet eller hver for seg? Har noen en ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 (edited) ** Edited September 10, 2008 by Anders Kverneng Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik U Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 hei er veldig interisert i motoren og girkassa. kor i landet du bor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 (edited) Nå er det nok noen som kommer til å prøve å komme deg i forkjøpet og få kjøpt dette svinbillig av deg. Du skal ha cred for ærligheta di..... En god pris på dette etter min mening hvis alt er ok minus turbo: 20000,- sånn ca. Samlet. Også legger du til et par lapper for rustfri eksos da vettu. Edited September 10, 2008 by kimosabi Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 15000 for motor 8000 for kasse , 3000 for nett å hjerne¨2000 eksos å IC 22000 kr samlet ? er det de ligger på rundt om da ser ut som det er orginale GULE dyser på motor'n da ... 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hadde no vært greit å vite tilstand før man begynner å strø høvdingerkjøper alt usett for 15000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 20-25 lapper får du nok for det du har. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort94 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 gir deg 6000 for kassen i og med usikker stand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Vis motoren ble tatt ut i 1998 og har stått lagret siden, så må den nok overhales før bruk.. Tettinger osv. som har stått i ro i 10 år er nok garantert defekte-- Vil tippe at for motor kan du få max 15000tusen.. Da dette er en lite ettertraktet motor i forhold til 4x4 motoren (200 blokka) Den er forresten ikke 330hk. Dette avslører de gule dysene som står på som ikke leverer mere bensin til max 270hk.. Girkassa er en mangelvare! så der ser jeg du har fått et bud på 6000kr.. Og det er en bra pris siden du ikke vet tilstanden på den. Strøkene kasser går for plass mellom 8 til 11tusen så Så det Bdt tipper er ikke helt ute på jorde for å si det sån Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Fikk vel gule siemens dyser også om jeg ikke tar helt feil. Er velomtrent like store som borsch "grønn" dyser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 off topic, men 200 blokka, kom den med første 4x4 cossien? så alle 4x4 har den? og de som blei produsert før det har 205? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 off topic, men 200 blokka, kom den med første 4x4 cossien? så alle 4x4 har den? og de som blei produsert før det har 205? riktig det HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
guinn Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 riktig det MEN det er dermed ikke sikkert alle firhjulstrekkere har 200 blokk! 06 focus titanium 71 escort mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Takker for svar alle sammen. Det ser ut som folket er forholdsvis samstemte i prisvurderingene og det gir meg en god pekepinn på hva jeg kan forvente å få.. Dere som sier at dere er interesserte trenger ikke komme med bud i denne tråden. (send heller en PM) da dette ikke er en salgstråd men diskusjons tråd. (har ikke lyst til å komme på kant med moderator teamet) Bestemmer jeg meg for å selge legger jeg ut tilsvarende post under til salgs Nå er det nok noen som kommer til å prøve å komme deg i forkjøpet og få kjøpt dette svinbillig av deg. Du skal ha cred for ærligheta di..... En god pris på dette etter min mening hvis alt er ok minus turbo: 20000,- sånn ca. Samlet. Også legger du til et par lapper for rustfri eksos da vettu. Ser ikke noe grunn til å lyve, vet man ikke tilstanden så vet man det ikke. Og så kan jeg selge med god samvittighet... Det var det du skriver jeg ville forsikre meg mot. Ser ikke poenget i å gi bort delene, men det er heller ikke nødvendig å overprise.. Vis motoren ble tatt ut i 1998 og har stått lagret siden, så må den nok overhales før bruk.. Tettinger osv. som har stått i ro i 10 år er nok garantert defekte-- Vil tippe at for motor kan du få max 15000tusen.. Da dette er en lite ettertraktet motor i forhold til 4x4 motoren (200 blokka) Den er forresten ikke 330hk. Dette avslører de gule dysene som står på som ikke leverer mere bensin til max 270hk.. Girkassa er en mangelvare! så der ser jeg du har fått et bud på 6000kr.. Og det er en bra pris siden du ikke vet tilstanden på den. Strøkene kasser går for plass mellom 8 til 11tusen så Så det Bdt tipper er ikke helt ute på jorde for å si det sån Jeg synes også forslaget til Bdt høres fornuftig ut.. Lurte også på det med dysene/330 oppsett. Mener jeg leste noe om at gule dyser var originaldyser et sted her på forumet.. Mvh Knut Inge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Gule dyser er org. dyser til 2wd cosworth ja.Blå dyser er org. dyser til 4x4.Så er nok ikke noe 330 oppsett på denne nei. Flott du er ærlig, er nok av de som ikke er det når det er snakk om kjøp og salg av Cosworth deler Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 MEN det er dermed ikke sikkert alle firhjulstrekkere har 200 blokk! Men orginalt har de det alle sammen? ingen bakhjulstrekkere som kom med 200 blokka? slev ikke etter datoen de begynte med 200 blokka i 4x4? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 etter 4wd kom var det ikkje 2wd mere, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 trodde noen av de første 4x4 kom med 205 blokk jeg..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 trodde noen av de første 4x4 kom med 205 blokk jeg..? ikke etter det jeg vet.. Men de finnes mange 4x4 med rød topp(ble levert med det), så derfor kan det sikkert forvirre litt Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now