Jump to content

bremsepapirer


Sta1n1

Recommended Posts

Da har eg endelig fått tatt turen ner til håland tuning og bremset bilen.

 

Oppsett:

 

Garrett T34 turbo med 360 lager (flowpreppa av t-king om det skal ha noe å si :P)

Bosch 803 dyser

Ebb portet topp

JE stempler

Radtech RS500 IC

Greedy el. boost controller

3 bar map sensor

Pukkelrygg chip

Bosch 044 bensinpumpe

 

Ellers er resten så og si standard :)

 

DOC070908-0001.jpg

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

Så papirene viser effekten ut på nav? Eller er det regnet om til motoreffekt?

Hvor mye trykk kjørte du på? :)

 

Papirene viser effekt ut på nav ja :) 1.5 bar i ladetrykk, dette er da med .63 huset ja. Hvor mye er det egentlig normalt å bremse med dette oppsettet ?

Link to comment
Share on other sites

afr verdien holder seg imellom 12 - 12.5 så skal gå fint det trur eg :P har større dyser liggenes og ett sprut som skal inn men det skal ikkje inn i bilen før vinteren kommer :D må nyte di få dagene vi har igjen med tørre veier.

Link to comment
Share on other sites

Vart du skuffa av resultate eller? Ein skulle trudd du hadde klart meira me det oppsette.

 

Skuffa ble eg ikkje nei, åå ? Dysene blir så og si maxa nå så kan ikkje forstå hvorfor eg skulle ha klart mer ? Di grønne dysene skal jo holde til ca 350 hp eller noe sånt, nå har eg 316 på nav. Det må vell være temmelig nærme 350 i motor.

Link to comment
Share on other sites

Så papirene viser effekten ut på nav? Eller er det regnet om til motoreffekt?

Hvor mye trykk kjørte du på? :)

 

BSH driver ikkje med sånn - der får du den harde sannheten rett ut.... så får du enten smile eller tørke tårene ;)

Link to comment
Share on other sites

virker som du sliter litt med å få stabilt ladetrykk med greddyen din.. :D

 

sånn skal ladetrykket se ut. ikke se på tallene da de er veldig mye for høye.

http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilde...4wd_Tommy_W.JPG

 

bruker greddy sin boost controller jeg også og den skal klare å gi stabilt.

er endel som sliter med å få den stabil

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Helt greit det :)

Men hadde litt å si på om han burde være fornøyd med resultatet eller ikke :)

For de tallene i motoreffekt hadde ikke vært så veldig bra..

 

 

har du de tallene i ærlig reel utførelse så er det faktisk temmelig bra.. det skal være nok til å kjøre under 8 sek på 201m

litt synd med bumpete kurver, men regner med det er ladetrykket som kødder seg

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

ja! sta1n1 :) gratulera med fine tall! dette rekner eg med du er fornøyd med?

 

eg synst de var fin kurve og bra tall dette!

 

litt mer synn for vidar dette :lol:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

virker som du sliter litt med å få stabilt ladetrykk med greddyen din.. :D

 

sånn skal ladetrykket se ut. ikke se på tallene da de er veldig mye for høye.

http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilde...4wd_Tommy_W.JPG

 

bruker greddy sin boost controller jeg også og den skal klare å gi stabilt.

er endel som sliter med å få den stabil

 

Ja ladetrykket var ikkje sånn super stabilt men heller ikkje så værst, datt så vitt ned til 1.4 helt i slutten :) skulle jo ha prøvt å fikle litt med dette når eg først hadde den på bremsing.

 

Gratulera! Kjempe bra resultat dette:) Du har ikke en kopi av papirene til vidar? hvordan ble dette i forhold til han?

 

Takker :D Nei har desverre ikkje kopi av papirene til vidar. Det ble helt supre tall i forhold til han, så kan nok forvente at han går til noen drastiske metoder i nærmere fremtid :D

 

 

 

 

ja! sta1n1 :) gratulera med fine tall! dette rekner eg med du er fornøyd med?

 

eg synst de var fin kurve og bra tall dette!

 

litt mer synn for vidar dette :lol:

 

Hehe, takk! er mer enn godt fornøyd med dette eg, er jo bare ett tall men dess høyere det er dess kjekkere er det jo. Ja vidar var vell ikkje den som var mest fornøyd med disse bremsepapirene.

Link to comment
Share on other sites

Papirene viser effekt ut på nav ja :) 1.5 bar i ladetrykk, dette er da med .63 huset ja. Hvor mye er det egentlig normalt å bremse med dette oppsettet ?

Du kan sammenligne med denne standardmotoren her:

http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Da har eg endelig fått tatt turen ner til håland tuning og bremset bilen.

 

Oppsett:

 

Garrett T34 turbo med 360 lager (flowpreppa av t-king om det skal ha noe å si :P)

Bosch 803 dyser

Ebb portet topp

JE stempler

Radtech RS500 IC

Greedy el. boost controller

3 bar map sensor

Pukkelrygg chip

Bosch 044 bensinpumpe

 

Ellers er resten så og si standard :)

 

DOC070908-0001.jpg

 

Høres bra ut dette ( i forhold til oppsett) .

Turboen funker bra ser jeg .

Jeg vil tro du kan trekke ut endel mer effekt , hvis du klarer å få den til å holde høyere trykk ut turtallet , og setter på større dyser .

Det ser ut som hk kurven er på vei opp på 6500 der dere avsluttet målingen ?

Stoppet dere på 6500 omdr. grunnet mager blanding ?

Målte dere eksos temp og baktrykk under måling ?

 

Du bør vurdere å modde på innsuget , hvis det ikke er gjort allerede .

En live map chip , ville nok også hjulpet på endel .

 

Mange jeg er i kontakt med , sliter med Greddy og Apexi sine ( for) avanaserte boost controllere .

Jeg anbefaler mest HKS sine , da de er enkle i bruk , dønn solide på trykk vanligvis , og sjelden går i stykker .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...