Sta1n1 Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 (edited) Da har eg endelig fått tatt turen ner til håland tuning og bremset bilen. Oppsett: Garrett T34 turbo med 360 lager (flowpreppa av t-king om det skal ha noe å si )Bosch 803 dyserEbb portet toppJE stemplerRadtech RS500 ICGreedy el. boost controller3 bar map sensorPukkelrygg chipBosch 044 bensinpumpe Ellers er resten så og si standard Edited September 7, 2008 by Sta1n1
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Kjekt å få bremset bilen Er dette på hjulene? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sta1n1 Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 Kjekt å få bremset bilen Er dette på hjulene? Jepp det var ganske så kjekt bilen er bremset på navene med dynapack.
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Så papirene viser effekten ut på nav? Eller er det regnet om til motoreffekt?Hvor mye trykk kjørte du på? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sta1n1 Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 Så papirene viser effekten ut på nav? Eller er det regnet om til motoreffekt?Hvor mye trykk kjørte du på? Papirene viser effekt ut på nav ja 1.5 bar i ladetrykk, dette er da med .63 huset ja. Hvor mye er det egentlig normalt å bremse med dette oppsettet ?
armani Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 omtrent det du har bremsa.. burde ha større dyser du. 2wd sierra cosworth
Sta1n1 Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 afr verdien holder seg imellom 12 - 12.5 så skal gå fint det trur eg har større dyser liggenes og ett sprut som skal inn men det skal ikkje inn i bilen før vinteren kommer må nyte di få dagene vi har igjen med tørre veier.
Guest Cos46 Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Vart du skuffa av resultate eller? Ein skulle trudd du hadde klart meira me det oppsette.
Sta1n1 Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 Vart du skuffa av resultate eller? Ein skulle trudd du hadde klart meira me det oppsette. Skuffa ble eg ikkje nei, åå ? Dysene blir så og si maxa nå så kan ikkje forstå hvorfor eg skulle ha klart mer ? Di grønne dysene skal jo holde til ca 350 hp eller noe sånt, nå har eg 316 på nav. Det må vell være temmelig nærme 350 i motor.
Kverna Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Ca 300hk og 385nm på 4000rpm er jo veldig bra Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Er ikke noe dårlig resultat mtp hvilke dyser det er, og hvor mye han ladet Ser på feil grafer du, Anders Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 ca 220 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Er ikke noe dårlig resultat mtp hvilke dyser det er, og hvor mye han ladet Ser på feil grafer du, Anders haha visst gjør jeg det. ca387nm og 220hk skal det være Min fotoblogg
joe Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Så papirene viser effekten ut på nav? Eller er det regnet om til motoreffekt?Hvor mye trykk kjørte du på? BSH driver ikkje med sånn - der får du den harde sannheten rett ut.... så får du enten smile eller tørke tårene
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Helt greit det Men hadde litt å si på om han burde være fornøyd med resultatet eller ikke For de tallene i motoreffekt hadde ikke vært så veldig bra.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
tommy w Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 virker som du sliter litt med å få stabilt ladetrykk med greddyen din.. sånn skal ladetrykket se ut. ikke se på tallene da de er veldig mye for høye. http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilde...4wd_Tommy_W.JPG bruker greddy sin boost controller jeg også og den skal klare å gi stabilt. er endel som sliter med å få den stabil Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Furre Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Gratulera! Kjempe bra resultat dette:) Du har ikke en kopi av papirene til vidar? hvordan ble dette i forhold til han? 88 Sierra cosworth 2-wd
tommy w Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Helt greit det Men hadde litt å si på om han burde være fornøyd med resultatet eller ikke For de tallene i motoreffekt hadde ikke vært så veldig bra.. har du de tallene i ærlig reel utførelse så er det faktisk temmelig bra.. det skal være nok til å kjøre under 8 sek på 201mlitt synd med bumpete kurver, men regner med det er ladetrykket som kødder seg Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Escort RST WRC Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Tenkte i forhold til oppsettet hans jeg For all del, 300hk går bra! Var absolutt ikke det jeg benektet Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Verstingen Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 ja! sta1n1 gratulera med fine tall! dette rekner eg med du er fornøyd med? eg synst de var fin kurve og bra tall dette! litt mer synn for vidar dette ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
Sta1n1 Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 virker som du sliter litt med å få stabilt ladetrykk med greddyen din.. sånn skal ladetrykket se ut. ikke se på tallene da de er veldig mye for høye. http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilde...4wd_Tommy_W.JPG bruker greddy sin boost controller jeg også og den skal klare å gi stabilt. er endel som sliter med å få den stabil Ja ladetrykket var ikkje sånn super stabilt men heller ikkje så værst, datt så vitt ned til 1.4 helt i slutten skulle jo ha prøvt å fikle litt med dette når eg først hadde den på bremsing. Gratulera! Kjempe bra resultat dette:) Du har ikke en kopi av papirene til vidar? hvordan ble dette i forhold til han? Takker Nei har desverre ikkje kopi av papirene til vidar. Det ble helt supre tall i forhold til han, så kan nok forvente at han går til noen drastiske metoder i nærmere fremtid ja! sta1n1 gratulera med fine tall! dette rekner eg med du er fornøyd med? eg synst de var fin kurve og bra tall dette! litt mer synn for vidar dette Hehe, takk! er mer enn godt fornøyd med dette eg, er jo bare ett tall men dess høyere det er dess kjekkere er det jo. Ja vidar var vell ikkje den som var mest fornøyd med disse bremsepapirene.
RS 1000 Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Papirene viser effekt ut på nav ja 1.5 bar i ladetrykk, dette er da med .63 huset ja. Hvor mye er det egentlig normalt å bremse med dette oppsettet ?Du kan sammenligne med denne standardmotoren her:http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest T-KING65 Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 Da har eg endelig fått tatt turen ner til håland tuning og bremset bilen. Oppsett: Garrett T34 turbo med 360 lager (flowpreppa av t-king om det skal ha noe å si )Bosch 803 dyserEbb portet toppJE stemplerRadtech RS500 ICGreedy el. boost controller3 bar map sensorPukkelrygg chipBosch 044 bensinpumpe Ellers er resten så og si standard Høres bra ut dette ( i forhold til oppsett) .Turboen funker bra ser jeg .Jeg vil tro du kan trekke ut endel mer effekt , hvis du klarer å få den til å holde høyere trykk ut turtallet , og setter på større dyser .Det ser ut som hk kurven er på vei opp på 6500 der dere avsluttet målingen ?Stoppet dere på 6500 omdr. grunnet mager blanding ? Målte dere eksos temp og baktrykk under måling ? Du bør vurdere å modde på innsuget , hvis det ikke er gjort allerede .En live map chip , ville nok også hjulpet på endel . Mange jeg er i kontakt med , sliter med Greddy og Apexi sine ( for) avanaserte boost controllere .Jeg anbefaler mest HKS sine , da de er enkle i bruk , dønn solide på trykk vanligvis , og sjelden går i stykker .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now