Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tror dette rett og slett er feil plass å forhøre seg om du er virkelig seriøs. Ta heller kontakt med noen som bygger om biler til slike effekter, så får du et svar du kan forholde deg til. Blir altfor dyrt med prøv og feil metoden...

Posted

pga gjentatt drivverksproblemer går jeg nå for mer effekt og mindre moment for å gjøre ting mer holdbare. Med gode 300hk og alltid måtte håpe på at drivverket holdt så ha jeg nå heller konsentrert meg om å få en flat momentkurve som altså vil gi litt mindre topp siden det ikke skal være noen form for peak og høyere toppeffekt siden kurven blir litt lavere med jevnere. Jeg tror dette er veien å gå for å beholde det orginale drivverket og samtidig ha en bil som går skikkelig godt. Forøvrig er det jo desverre nok hjulspinn på 1 og 2gir med 4x4 når det er antydning til vått. Håper på en plass rundt 400hk og ett moment på jevne 400-450nm.

 

Min tid med 2.4bar i mellomregisteret er forbi og satser heller på 1.5 -1.7bar på 7000rpm kanskje helt opp i 7500 hvis ladetrykkstyringen tillater dette og turboen ikke går tom.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...