Cosworth Racing1 Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Noen innpå her kanskje..? hehe.. Er ihvertfall fra Norge ser det ut til.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Vet hvem det er, han er på forumet her, kjent bil i miljøet. Nevner ikke navn, da det har vært ett par tråder om samme sak der navn heller ikke ble nevnt. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Vet hvem det er, han er på forumet her, kjent bil i miljøet. Nevner ikke navn, da det har vært ett par tråder om samme sak der navn heller ikke ble nevnt. hmm. fake ? skal vell noe til for og slå en R1. er vell han breda sin bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Er ikke fake nei...diskutert opp og ned utallige ganger...600 hester og 700nm holder ser det ut som...breda ja '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Er ikke fake nei...diskutert opp og ned utallige ganger...600 hester og 700nm holder ser det ut som...breda ja Helt klart at R1'n ikke har flatt jern.Nesten 1 hest pr kg sykkel og 0,5 hester pr kg bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Helt klart at R1'n ikke har flatt jern.Nesten 1 hest pr kg sykkel og 0,5 hester pr kg bil. ser da virkelig ut som han gir jernet når han lener seg fram på sykkeln. når han først bryter fartsgrensa, hvorfor holde igjen da? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 ser da virkelig ut som han gir jernet når han lener seg fram på sykkeln. når han først bryter fartsgrensa, hvorfor holde igjen da? Er bare å søke på youtube på R1. så får meg virke det som det er en annen sykkel på komentarene på filmen er det flere som mener det ikke er en R1: Eller at den ikke gir alt, hadde han gitt jernet ville man trolig sett fram julet løfte seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Her ser man hvor fort det går med en R1 fra ca 70kmt til langt over 200.. skal noe for å slå den med bil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 hvorfor det? det tar R1 gode 4sek å kjøre 100-200. cosworth med std eksos, std topp, std innsug, 4x4 manifoil osv gjorde det på 8sek. lite sannsynlig med rundt 300hk og det på en bil med vekt på ca 1500kg ifølge biltilsynets vekt. Hvorfor skal da ikke en bil med doble effekten og sannsyliigvis nesten doble momentet og i tillegg så veier sannsynligvis ikke bilen i nærheten av den jeg tenker på. Det er ingenting på den filmen som tyder på at motorsykkelen ikke gir på det den har. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 hvorfor det? det tar R1 gode 4sek å kjøre 100-200. cosworth med std eksos, std topp, std innsug, 4x4 manifoil osv gjorde det på 8sek. lite sannsynlig med rundt 300hk og det på en bil med vekt på ca 1500kg ifølge biltilsynets vekt. Hvorfor skal da ikke en bil med doble effekten og sannsyliigvis nesten doble momentet og i tillegg så veier sannsynligvis ikke bilen i nærheten av den jeg tenker på. Det er ingenting på den filmen som tyder på at motorsykkelen ikke gir på det den har. En standard Cosworth med 100-200 km/t på 8 sek? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 En standard Cosworth med 100-200 km/t på 8 sek? skrev jeg standar??på den jeg mener var det oppjustert ladetrykk til 1,3bar på 7000rpmannet chip, dyser, Wolf kjøler, men med std slitt motor, std eksosanlegg og egentlg alt tilhørende ellers std. Selvsagt så er det annen map-sensor Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Helt klart at R1'n ikke har flatt jern.Nesten 1 hest pr kg sykkel og 0,5 hester pr kg bil. trodde da virkelig at du av alle viste at vekt har lite å si når man kommer opp i hastigheter over 100kmt. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 skrev jeg standar??på den jeg mener var det oppjustert ladetrykk til 1,3bar på 7000rpmannet chip, dyser, Wolf kjøler, men med std slitt motor, std eksosanlegg og egentlg alt tilhørende ellers std. Selvsagt så er det annen map-sensor Skjønner.. Men si den har 100-200 km/t på 8 sekunder med 300 hester da. Det vil jo ikke si den bruker 4 sekunder med den doble effekten.. Har du 1200 hester har du altså 100-200 km/t på 0 sekunder da..? Hehe.. Tipper den bruker 5-5,5 sekunder med 600 hester. Og 1-1,5 sekunder utgjør ganske mye. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Jeg akset om kapp med en 02 R1 med min gamle escos som jeg hadde rundt 380hk i... Jeg ble parkert!!! Så jeg tror ikke den R1 gir maks, jeg har prøvd sånn en og det går bra!!! -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Jeg akset om kapp med en 02 R1 med min gamle escos som jeg hadde rundt 380hk i... Jeg ble parkert!!! Så jeg tror ikke den R1 gir maks, jeg har prøvd sånn en og det går bra!!!Hvor parkert tror du at du ville blitt med dobbelt så mye hester ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 tror nok at den r1 gir bra på... men om han so kjøre sykkelen hadde vert dyktig og kunne utnytta sykkelen maks hadde han nok kjørt frå cossien.... men kjøre lett frå sykkel på svingete veier da har eg gjort eit par gonger å da e KONGE Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Jeg akset om kapp med en 02 R1 med min gamle escos som jeg hadde rundt 380hk i... Jeg ble parkert!!! Så jeg tror ikke den R1 gir maks, jeg har prøvd sånn en og det går bra!!! Hadde 380 HK selv. Og har sittet på med Breda en noen ganger. Det kan ikke sammenlignes. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hvor parkert tror du at du ville blitt med dobbelt så mye hester ? ditto '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hvor parkert tror du at du ville blitt med dobbelt så mye hester ?Tja si det, har aldri prøvd eller sittet på med cossie med over 600hk.... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) jeg har selv sitti på med magnor mydland, ikke cosworth da men den har vertfall noen hester. og til og sammenligne R1 mot granadan så er jeg SYKT imponert over R1 at den går så ***** bra. Så tviler sterkt på at den R1 på filmen gir alt. Bare min mening da. har en sterk følelse på at dette kommer til og ende opp i krangel her Edited September 8, 2008 by Andars Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim 65 ht evensen Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) Nei det ser vell ikke ut som om han med r1 var ute etter å kjøre omkapp, men her er det en som gjør eller denne og mustangen Edited September 8, 2008 by kim 65 ht evensen ### 65 Ford Mustang### 302 -5speed -66 mustang cab-68 fastback- 02 focus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Nei det ser vell ikke ut som om han med r1 var ute etter å kjøre omkapp, men her er det en som gjør eller denne og mustangen hahah får en start på han som kjørte sykkelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Nei det ser vell ikke ut som om han med r1 var ute etter å kjøre omkapp, men her er det en som gjør eller denne og mustangen Rart dem på filmen, første som blei lagt ut, er kamerater.. Og det er montert kamera i bilen.. og motorsyklisten venter på sierraen... og han gir på når dem er på vei ut på motorveien.. Ja hvertfall, diskutert opp og ned på flere forum. Søk på bilforumet så får dere svar Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 For å doble prestanda så må du firedoble effekten! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 For å doble prestanda så må du firedoble effekten! så hvis en bil med 100hk gjør 0-100 på 10sek så MÅ den ha 400hk for å klare det på 5sek? veldig ofte så er det en slags tommelfinger regel som gjelder rundt en bane, men selv der stemmer det faktisk ikke, men er mye nærmere pga ulempene vekt drar med seg i sving gjør at bilen må akse MYE MYE bedre for å ta igjen det tapte når de kommer på flaten for å klare å holde følge. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts