rubenl Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Noen som vet hvordan denne festes? Sliter med å få den til å sitte i torpedoveggen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Følger vel med låseklips til denne når du kjøpte ny??? Går utfra du ikke skal sette i brukt... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 låseklips? nei nå må du gi deg, er ikke lengesiden eg byttet på min... 3 delt foringsett, 2 plast deler, og en gummiring... er bare å døtte den inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 sitter en slags låseklips på rattstammen om jeg ikke husker feil (har bytta på to biler ) bare å dytte denne ned på foringa etter alt er skrudd sammen . Helt tight blir det aldri, er et helt håplaust patent i utgangspunktet;) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 vet det er en sperrering på innsiden... altså inni kupeen... men den gjør bare at den ikke detter inn... har byttet på endel sierraer, flere enn 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 er vel ikke stort nok hull i gummien til at den kan dette ut ? '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 det skal det ikke være. høres ut som om du evt har montert dette speilvendt alt skal igrunn låses av seg selv... og dem plast foringene, skal stå slik at at den minste ikke kan dette ut og ned i motorrommet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Høres rett ut det ja '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 vet det er en sperrering på innsiden... altså inni kupeen... men den gjør bare at den ikke detter inn... har byttet på endel sierraer, flere enn 2 Det er riktig at låseringen forhindrer foringa å gli inn, utover stoppar foringa(ane) i seg sjølv. Om du skal montere dette etter "boka" skal du demontere rattstamme og montere ny foring fra innsida m. låseklips. Det eg har gjort, (lært av Ford mekaniker), er å demontere krysset mellom tannstang og rattaksel og montere foringa i motsatt rekkefølge som orginalt. Dvs. Gummiring i torpedo, harplastforing inni denne, og til slutt den trekanta foringa, (da med dei tre tappane utover). Tilslutt pressar du innpå låseblekket. Nå er foringa montert slik at den ikkje kan gli verken inn eller ut. Å skifte foringa utan å bytte låseklips kan da vel ikkje bli bra??Vanskeleg å forklare i teori utan bilder og teikningar, men i svært enkelt å utføre i praksis. (Har bytta på 2.0 IS MKI, 2.0 CL MKII, 2.8i XR 4x4 og Ghia MKI og 2 stk 2.0 DOCH Sedan og STV). 2.8 var litt tricky p.g.a tang med ex.manifoild ellers, svært enkel opprasjon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 Ja, er 3 delt. En gummiring, selve foringen og den største runde plastsaken som skal presses (?) på fra motorom siden og inn. Men jeg får det **** ikke til å sitte.. Får gruble på det til over helgen.. Det er riktig at låseringen forhindrer foringa å gli inn, utover stoppar foringa(ane) i seg sjølv. Om du skal montere dette etter "boka" skal du demontere rattstamme og montere ny foring fra innsida m. låseklips. Det eg har gjort, (lært av Ford mekaniker), er å demontere krysset mellom tannstang og rattaksel og montere foringa i motsatt rekkefølge som orginalt. Dvs. Gummiring i torpedo, harplastforing inni denne, og til slutt den trekanta foringa, (da med dei tre tappane utover). Tilslutt pressar du innpå låseblekket. Nå er foringa montert slik at den ikkje kan gli verken inn eller ut. Å skifte foringa utan å bytte låseklips kan da vel ikkje bli bra??Vanskeleg å forklare i teori utan bilder og teikningar, men i svært enkelt å utføre i praksis. (Har bytta på 2.0 IS MKI, 2.0 CL MKII, 2.8i XR 4x4 og Ghia MKI og 2 stk 2.0 DOCH Sedan og STV). 2.8 var litt tricky p.g.a tang med ex.manifoild ellers, svært enkel opprasjon! Fin forklaring da slipper jeg å gruble mer på dette... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Jeg bruker å løsne rattakselen fra glideforingen, løsne de 2 mutterene som holder rattstammen inni bilen og ta ut hele rattstammen fra bilen. Vips så har man kjempegod plass til montere gummiforingen og den ytre plastforingen i torpedoveggen. Så kan hele rattakselen settes i skruestikke og indre delen av galeforingen meisles av. Jeg har skiftet foring på noen biler, og enda ikke ødelagt noen låseringer. Når jeg monterer den indre foringen slår jeg først låseringen noen cm opp på rattakselen, for å få bedre plass. Jeg legger en fastnøkkel oppå låseringen og slår med en hammer oppå der igjen, Så er det bare å tre på den nye indre foringen på rattakselen. Etter att rattaksel og rattstamme er montert inn i bilen igjen slår jeg den indre foringen ned i den ytre delen av foringen, ved hjelp av en fastnøkkel.Det høres kanskje tungvint ut, men jeg synest dette er den enkleste måten. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Det er riktig at låseringen forhindrer foringa å gli inn, utover stoppar foringa(ane) i seg sjølv. Om du skal montere dette etter "boka" skal du demontere rattstamme og montere ny foring fra innsida m. låseklips. Det eg har gjort, (lært av Ford mekaniker), er å demontere krysset mellom tannstang og rattaksel og montere foringa i motsatt rekkefølge som orginalt. Dvs. Gummiring i torpedo, harplastforing inni denne, og til slutt den trekanta foringa, (da med dei tre tappane utover). Tilslutt pressar du innpå låseblekket. Nå er foringa montert slik at den ikkje kan gli verken inn eller ut. Å skifte foringa utan å bytte låseklips kan da vel ikkje bli bra??Vanskeleg å forklare i teori utan bilder og teikningar, men i svært enkelt å utføre i praksis. (Har bytta på 2.0 IS MKI, 2.0 CL MKII, 2.8i XR 4x4 og Ghia MKI og 2 stk 2.0 DOCH Sedan og STV). 2.8 var litt tricky p.g.a tang med ex.manifoild ellers, svært enkel opprasjon! Godt forklart, og eneste riktige måten å gjøre dette på;-) -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Har Mekonomen denna foringa?Åssen tar man ut den gamle? Gjør man alt fra motorrommet?EU-sjekk snart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 vill nok tro mekonomen skaffer deg foringen ja, de får tak i stort sett allt av slitedeler 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 koster en 50 lapp eller no på ford så har ikke no betydning hvor du kjøper den.. vil tro dem har liggende på lager hos ford Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 De har alltid hatt på Ford når jeg har kjøpt, dette er en kjent slitedel. Er vel samme foringa som bla. Scorpio har. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now