Kverna Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Tenkte det kunne vært litt morsomt å se hvor erfarne og gode folk er til å lese bremsepapirer. Begynner med denne: 2wd saph, 32 psi xxx turbo, bd14s, 865 cc, 4 x 4 plenum, mildly ported head, water inj, nms built. msd mapped. 472,3bhp 7463rpm 342,9lbft 7049rpm Så, bare å gjette i vei, svaret kommer fredag kveld Min fotoblogg
Guest Red Devil Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 så ut som noe treige greier hvertfall
RS 1000 Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Tenkte det kunne vært litt morsomt å se hvor erfarne og gode folk er til å lese bremsepapirer. Begynner med denne: *bilde* 2wd saph, 32 psi xxx turbo, bd14s, 865 cc, 4 x 4 plenum, mildly ported head, water inj, nms built. msd mapped. 472,3bhp 7463rpm 342,9lbft 7049rpm Så, bare å gjette i vei, svaret kommer fredag kveldUmulig å si. Tipper at dette er en styrt ladetrykk kurve. Oppsettet ser greit ut og så få de maks moment på 7000 + o/min, men "ikke mer" enn 480 hk. (Skal motoren i en lett 2wd bil?) Folk har klart over 700 AWHP på 2,0 L motorer og kjører 9 sek. 402M med turboer som gir fullt dreiemoment tidligere enn dette, men for å tippe så blir det noe GT-R greier. (Disse tåler ikke å lade hardt tidlig pga surge og må derfor ha en styrt ladetrykk kurve.) http://i50.photobucket.com/albums/f315/Gustav_N/DSCF0014.jpg Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
351RS Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 http://i50.photobucket.com/albums/f315/Gustav_N/DSCF0014.jpg P-A Johansson's sin?? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
RS 1000 Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) P-A Johansson's sin??Nei, og ikke ett stygt ord om PA sin, men som "alle" andre bling bling saker er den sjangseløs mot saker som er bygget for å prestere i motorsport, slik som denne (h)er.Edit.http://www.youtube.com/watch?v=du6aFl-n_is...feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=6h3THn-j0uI...feature=related Edited September 5, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
351RS Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Ok, men hva i svarte er da : SAAB 99(????) Quattro ????? 160hk på 4000rpm hehe, ja å 80 !!! på 3000. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
RS 1000 Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Ok, men hva i svarte er da : SAAB 99(????) Quattro ?????hehe, ja å 80 !!! på 3000.Saab 2,0 16V motor på Audi Quattro drivverk og uten lystgass så vidt jeg vet. Avslører endel egentlig. 160hk på 4000rpm Hehe, ja og lignende har vi sett før, men da med veldig mye lavere topp effekt, noe som også sier sitt. Hva hadde ikke vært mulig på 4000 o/min med en 500-600 hk turbo i stedet for en ca. 900 hk sak som her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
mikke Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) kan tippe på en turbo.utifra det som står på motor,så er denne satt opp nesten likt som lee catermole sin.foruten dysene som yter 28 cc mindre enn lee sin. hans produserer 490bhp.med denne turboen:RS500 T4 turbo with 360' trust bearing and enlarged wastegate bare en gjetning selvsagt Edited September 5, 2008 by mikke
Kverna Posted September 5, 2008 Author Posted September 5, 2008 Tip of the day. Er en garret Min fotoblogg
kh turbo Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Jeg og tipper RS 500 turbo. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) Hehe, luringer."actually makes a good road car eliminates alot of wheel spin the low end boost caping. and if your caining it just have to drive between 5k to 7.5k and your always in the good power. just like riding an old 2 stroke motorbike quick as **** if you drive it right." Edited September 5, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Escossie Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) Jeg tipper en god gammal T4 M24 rs500 turbo... Edited September 5, 2008 by Escossie
Tore_TJ Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) Hmm.. denne så mistenkeli kjent ut hehe.. Edited September 5, 2008 by Mondeo24valve
joe Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 gt3071 Lader vel alt for seint til å være det ?!?!?
Tore_TJ Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) Garret t4.. Edited September 5, 2008 by Mondeo24valve
Kverna Posted September 5, 2008 Author Posted September 5, 2008 Flere som var inne på det. Er en Garret T4 Min fotoblogg
RS 1000 Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Det er en RS500 turbo med styrt ladetrykk kurve. Legg merke til hvor godt resultatet med ett såpass mildt 80 talls oppsett er.Hvis man går opp til 400 merket og legger en linjalstrek fra 4000 - 7000 o/min så representerer det hva R500 turboen er kapabel til. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Kverna Posted September 5, 2008 Author Posted September 5, 2008 (edited) Kjører på med en ny en vi Motorspecifikation:4x4 topp, maxportad av Dan Andersson, planad en 10:a, flödestestadBD16+ insugskam och BD14 avgas, gjorda på nya profiler (Piper Cams)Ställbara kamdrev (PiperCams)Nya lyftare, dubbelfjädrar, retainers, styrningar, ventiltätningar, kamlagerNya lager och packningar i hela motornNytt oringat 200 blockBalanserad vev, remskiva och svänghjulArp bultarCP-kolvar 90,5mm, 8,0:1 komp, flyttad kolvbultVerdistakar, 8mm längre än originalNy 2wd oljepump med högtryckskitNy 2wd förstärkt vattenpumpGrpA kamrem o spännare.3bars mappsensorXXX turbo2.5" ic rör"Större" icStörre oljekyl, oljetermostat, flyttat oljefilterOmbyggd vevhusventilation, retur i 2wd tråget044 pump med tjockare strömkablar9.5mm bränsleslangarMsd 6 håls 750cc spridareMagnacore 8.5mm tändkablarNgk stiftArp bultat svänghjulAp racing koppling med 4puckad sinterÖppetfilter50mm PPF dump Edited September 5, 2008 by Anders Kverneng Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 T34 ar.0,63 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted September 5, 2008 Author Posted September 5, 2008 Denne er nesten for vanskelig, så bare å komme med forslag til flere. Morsomt å leke Min fotoblogg
a.cosworth Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 hpx500 raceturbo. (jeg juksa)Nei det var unødvendig. '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
RS 1000 Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 (edited) Slik "konkurranser" kan jo være underholdene nok de, men de må da være basert på sannheten. Hva som er tilfellet her er usikkert, stemmer spec. eller var motoren original når denne effektmålingen ble foretatt?http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888 Edited September 6, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now