KingPin Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 lurer litt på turbo da...men hva kan jeg? lite...regner med noen av dere har peil? hehebare å liste opp hva jeg trenger;D evt. noen som skal selge deler Focus (2006)Focus (2000)xSierra (1990)xCitroen BX Millesime (1992)x
Anders Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Bygg heller turbo på ohc pinto motoren.. men såklart du kan ha turbo på dohc-en men det er mer arbeid.. og ofte vil bli mislykket.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Mr.Escort Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 kingpin....vær så snill og ikke turbo konverter doch.....bytt heller til en ohc....for guds skyld.....vær så snill...
KingPin Posted January 4, 2005 Author Posted January 4, 2005 for det er kjedelig uten...og jeg har ikke råd til noen cossie...enda...:\ Focus (2006)Focus (2000)xSierra (1990)xCitroen BX Millesime (1992)x
Guest 2.0Fordsierra Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 trur trigger mente hvorfor ikke turbokonvertere den lissom..
triggerhappy Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 for det er kjedelig uten...og jeg har ikke råd til noen cossie...enda...:\ Hehe svarte på innlegget som stod over mitt. At du vil turbonovertere er lett å skjønne -x 1988 Ford Sierra Cosworth
KingPin Posted January 5, 2005 Author Posted January 5, 2005 hehe:P satt å tenkte litt på den der ja;D tenkte etterpå at det var det du gjorde... Focus (2006)Focus (2000)xSierra (1990)xCitroen BX Millesime (1992)x
Guest fåården Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 står mye om turbokonvertering av dohc her og på cos.no.. bare å lete
Guest 2.0Fordsierra Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Hvorfor? mener å ha hørt på forumet her at dem har "dårlig nok kjøling fra før av"?og noe me at toppen slår seg lett skeiv?har ikke peil på dette jeg..men uanz..ikke sett ut på denne "reisen" uten å forhøre deg godt om dette..det hadde jeg gjort uansett motor:)
xXx Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 viss du holder ett godt øye med kjøle veska og passer på og bytte den regelmessig så skal ihvertfall ikkje kjøling vere noe problem RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Guest Vecon Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Hadde vart morro om noen hadde fatt til og bygge en hissig DOCH turbo ogsa !
Trones... Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Er faktisk en i Danmark som har hentet ut 202hk med å pakke på en turbo på DOCH`en sin... Og det var meget vellykket Den var faktisk kjappere en en standar cossi på stripen Men skal du montere turbo på uansett motor, så gå over hele motoren først!!! så slipper man å kjøre motoren til helv... etter kort tid Og her er en annen danske har fått til Ford Sierra 2.0 DOHC -Bilen er en ford sierra 2,0i gt fra '92(dohc). Der er monteret en garrett t3 turbo,smedede stempler fra arias i u.s.a. slebet større kompressions lomme i top. hjemmelavet 3" udstødning i rustfri stål, monteret en extra benzin pumpe, 4 extra benzin dysser ( 1 extra dysse i hvert indsugningsrør), olie køler , ladeluft køler, sports-kobling ,koni undervogn(justerbar), bagtøj med spærre, map-fueler. K&N filter.(standard filter og kasse er pillet af) resultatet blev 245hk. 310nm. v. 0,8 bar. Dertil skal siges at jeg har haft lidt problemer undervejs: I meget lang tid rodede vi med en map fueller med 1 extra dysse men lige meget hvad vi gjorde var der kun en co på 1,5% ved top fart. Så lavede vi 4 holdere i alu som vi svejste på standard manifoldet, 1 på hvert indsugningsrør og så en anden map fueller på. så kunne den få benzin nok. Standard koblingen røg efter få dage hvor på vi skiftede til en sachs trykfod og standard nav fra autobremsen,den virker bare. Det næste jeg skal have lavet er kraftigere bremser. Den ene dag da jeg skulle bremse for rødt lys i en lyskurve , stod der røg ud fra bremserne foran, men det begyndte først at ryge da jeg havde holdt stille i 5-6 sekunder. Lige nu er jeg ved og lave et stativ i firkantrør til at montere kølerblæserne på så jeg kan bytte det ud med det skjold som sidder og lukker for alt luften til motoren. jo mere luft der passerer igennem desto bedre. Jeg har også varme isoleret luftfilteret.mvh frank j Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Guest Mr.Escort Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 alt er mulig men jeg har heller mine tvil på doch....sats heller på ohc
Sedan Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Alle dere som er i tvil, har dere prøvd dette? Eller er dere bare i tvil...? Mitt prosjekt
Guest sh0rty^ Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Har på følelsen av at veldig mange har fått intrykket av andres negativitet til turbo konv. av DOHC pga endel av disse foruma, Og ikke av egen erfaring. Men les litt på powerpage.dk der er det endel positive erfaringer av dohc turbo. Eneste problemet jeg har sett folk har hatt er at de har fått problemer med innsprutet, for når DOHC innsprutet får overtrykk i innsuget oppfatter det dithen at det er en feil, pga innsprutet er ikke tiltenkt overtrykk også kjører det en slags nødmodus og kutter all bensintilførsel.Dette kan lett overstyres med et eventuelt tillegssprut f.eks av typen Scan tune (www.scantune.dk) som tar over når ladetrykket kommer.
Anders Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 Alle dere som er i tvil, har dere prøvd dette? Eller er dere bare i tvil...? Selv uten turbo er jo dette mindre slite sterk motor en Pintoen.. Men må si meg litt iponert over hvor bra den egentlig drar.. Jeg tror at turbo doch er ingen problem så lenge man gjør det nøye.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Peet Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 jaja alt går vel an.. menne på maange salgsannonser eg leser om sierra md dohcen står d nylig byttet toppakning.. e jo litt merkelig korfor d må gjøres liksom.. så tror d e en litt svakere motor enn sohcen når de blir kjørt litt
Guest ykarlsen Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Blir som regel billigst å sette inn cossie-maskin med en gang da....
ford-racing Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 men så er det så stor sak å finne en topp pakning som skal holde da? feks: kopper pakning eller noe? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest mfafa Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Har på følelsen av at veldig mange har fått intrykket av andres negativitet til turbo konv. av DOHC pga endel av disse foruma, Og ikke av egen erfaring. Men les litt på powerpage.dk der er det endel positive erfaringer av dohc turbo. Eneste problemet jeg har sett folk har hatt er at de har fått problemer med innsprutet, for når DOHC innsprutet får overtrykk i innsuget oppfatter det dithen at det er en feil, pga innsprutet er ikke tiltenkt overtrykk også kjører det en slags nødmodus og kutter all bensintilførsel.Dette kan lett overstyres med et eventuelt tillegssprut f.eks av typen Scan tune (www.scantune.dk) som tar over når ladetrykket kommer.Det er noe ledninger du må koble ut/koble om for å deaktivere dette! Men jeg tror det var en funksjon som stillte tilbake tenninga hvis den følte varme i innsuget. Kobles ut siden turboen naturlig nok gir veldig varm innsugsluft. Leste om det et sted på http://fordsierraclub.co.uk/ forum. men så er det så stor sak å finne en topp pakning som skal holde da? feks: kopper pakning eller noe?Hele poenget er at Ford var så hightech og lagde toppen til denne motoren av aluminium. Hvis det gjøres kun for å spare vekt må det ha vært noe av det minst lure de har gjort. Når toppakningen blir dårlig er det gjerne fordi toppen slår seg skjeiv pga. varme. Da hjelper det vel fint lite med dyr toppakning. Og man må sende toppen til maskinering da man bytter pakning.
frode Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 v8-eren fra lexus er jo i aluminium, og det er jo for tiden en som driver og trimmer en slik en nå med twinturbo og hele pakka som han skal ha i en opel omega b.. er det forresten sant at det er lada som har lagd dohc-toppen til ford??? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Fordman Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 frode Forfattet den 14.01.2005 - 13:01 er det forresten sant at det er lada som har lagd dohc-toppen til for??? Det kan jeg aldri tenke meg... [21' Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line] [12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk] [06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016] [05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016] [06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015] [13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn --> solgt mai 2015] [03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013] [03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009] [98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007] [92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006] [93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert 2002]
Guest Slick Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 er det forresten sant at det er lada som har lagd dohc-toppen til for??? Nekter jeg å tro.. Bruker ikke Lada mest gamle mercedes deler da? De lager vel ikke egne ting? Eller er det bare jeg som sitter igjen på 70-80 tallet?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now