sierraxr4i Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 motoren min er nå moden for ei skikkeli overhaling.. motoren tikker-sjørte bank. topp pakning røyk. tenkte derfor å plukke motor i deler å overhale den skikkeli.. er ikke ute etter allverdens med hk. men lar det seg gjøre uten spesielt ekstra kostnadder har jeg ikke noe i mot det. jeg er ute etter en motor som funker. noen som har bry med å hjelpe meg med ei "handle liste" over hva jeg bør kjøpe inn av deler? og ca kostnadder dette vill komme på? bare for deler. ikke arbeid.
Cossiman Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) Du kan gjøre som meg : 2wd eksos manufoil, t34turbo, grå dyser, stor kjøler, og "omsveisa hals" ikke så veldig dyrt dette og da har du motor som funker og har en veldig bra holdbarhet, et chip er også et must selvfølgelig Edited September 2, 2008 by Cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Guest Klokkbil Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 kan ta din i innbytte på min som er ferdig overhalt.se annonse på ford deler til salgs..
Aggi Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 er dette en cosworth motor???? 4wd motor kan være mangt... Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars!
Cosworth Racing1 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Du kan gjøre som meg : 2wd eksos manufoil, t34turbo, grå dyser, stor kjøler, og "omsveisa hals" ikke så veldig dyrt dette og da har du motor som funker og har en veldig bra holdbarhet, et chip er også et must selvfølgelig Du har jo en HAUG med deler inni motoren også som bør byttes (pakninger, lagre bl.a)! Kan jo ikke bare bytte toppakning og tut-og-kjør igjen da. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
a.nilsen Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Aggi; Er vel naturlig og tro det gjelder en cosworth motor da det postet i underforumet "cosworth"? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
sierraxr4i Posted September 2, 2008 Author Posted September 2, 2008 er en sierra cosworth 4x4 motor. har nå grønne dyser god t35 turbo+ det vanlige som hører til så det er greit nåkk. er igrunn det "innvendige" jeg lurer på..
to far gone Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 er en sierra cosworth 4x4 motor. har nå grønne dyser god t35 turbo+ det vanlige som hører til så det er greit nåkk. er igrunn det "innvendige" jeg lurer på.. nytt pakningsett til alt i motor gruppe a strekkbolter nye styringer til topp (org)sjekk og eventuelt minimal planslip av topp (ikke la hvem som helst gjøre dette ,, mange med null peiling )nye løftetønner topp sjekk evt nye ventiler (annbefales )sjekk lager på kamaksler .nye stempler o,25 overdim hvis mulig (slitasje må måles ) nye lager til bunnen (veiv må sjekkes først om den må slipes slik at lager blir kjøpt til rett dimensjon )ny oljepumpe (org ford og ikke noe jalla kopi)dreie svinghjul for grei overflate til cluch tenke du har det meste der nytt pakningsett til alt i motor gruppe a strekkbolter nye styringer til topp (org)sjekk og eventuelt minimal planslip av topp (ikke la hvem som helst gjøre dette ,, mange med null peiling )nye løftetønner topp sjekk evt nye ventiler (annbefales )sjekk lager på kamaksler .nye stempler o,25 overdim hvis mulig (slitasje må måles ) nye lager til bunnen (veiv må sjekkes først om den må slipes slik at lager blir kjøpt til rett dimensjon )ny oljepumpe (org ford og ikke noe jalla kopi)dreie svinghjul for grei overflate til cluch tenke du har det meste der ca 15-20 lappe HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
kh turbo Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 15-20 var billig det gitt...Da veit jeg hvor jeg skal handle /få maskinert deler. Stempler 8000.-Ventiler 4000,-pakninger/simringer 3000,- Det var 15 000,- det gitt... en seriøst overhalt motor kommer på ca 30-40 lapper om den er godt sliten(som de flest cossi motorer er etter 200-300 000 km. Her er det seff forskjell på å sette sammen en motor på måfå, som skal gå 10 000 km og en som skal brukes godt, og holde. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
to far gone Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 15-20 var billig det gitt... Da veit jeg hvor jeg skal handle /få maskinert deler. Stempler 8000.-Ventiler 4000,-pakninger/simringer 3000,- Det var 15 000,- det gitt... en seriøst overhalt motor kommer på ca 30-40 lapper om den er godt sliten(som de flest cossi motorer er etter 200-300 000 km. Her er det seff forskjell på å sette sammen en motor på måfå, som skal gå 10 000 km og en som skal brukes godt, og holde. enig men komme litt ann på hvor man kjøpe deler og hvor mye man bytter .. men bør bytte alt jeg satte opp da HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
kh turbo Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) enig men komme litt ann på hvor man kjøpe deler og hvor mye man bytter .. men bør bytte alt jeg satte opp da Når man først har i fra hverandre, er det viktigste du gjør, balansere, vekte, normalisere og få riktige klaringer for å unngå havari, nytter lite å putte kostbare deler om man ikke gjør dette. Edited September 2, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
sierraxr4i Posted September 3, 2008 Author Posted September 3, 2008 ok. takker for alle svar. noen som har levert motor til et firma som driver med slikt? hva det ca koster i arbeid hos de? har en som skal ta den for meg men da er det jo ikke med noen form for garanti. men koster vell flesk å levere til feks tc-motor.
Sta1n1 Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 (edited) det viktigste er vell uansitt å bytte alle lagre og pakninger å slikt ett tips kan være å unngå å kjøpe pakningsett fra burtonpower.com. Vett om 5 stk (inkludert meg) som har hatt klatt med nye simmeringer osv hos dem, f.eks simmeringen me veiv og kam pluss halvmånene disse lekker som bare juling.... sarpsborg motor skal være enn fin ting å levere inn til etter som eg har hørt helt sikker noen her inne med erfaring fra di .. ps: viss du skal spandere ny oljepumpe så pass på å ikkje heller kjøp den fra burton, da denne er skikkelig crap. Det har både meg og enn bekjent erfart :s Kjøp verstingpumpe fra cosworth direkte heller. Edited September 3, 2008 by Sta1n1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now