Samatron Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 er det noen som har bilder/erfaring av/med å ha seks 52mm målere i de to hulle over askebegeret på sierra cosworth sedan?hullet er ganske dypt så lurer på om det går, eller om de blir usynlige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Hullet rett over askebegeret kan byttes ut med en plate med klips på for å skjule hullet. Da får du instrumentene helt ute.. Ford selger disse. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Jeg har tre målere der den orginale forsterkeren skal stå, under spillern assa. Tok bare ei cd spiller ramme jeg, sveisa på en tynn plate uta på den og bora tre 52mm store hull i plata foran, da kan jeg ta alle målerne enkelt inn og ut å det ser pent ut. Kledde det som syntes av plata med høytalertrekk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 har selv selv 2 instr, over askebegret.. masse plass bak der ja, men er vrient å følge med på de mens man kjører.. Så mine vil bli flyttet opp i høyden Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Jeg har noen der der hvor spilleren orginalt står, fungerer veldig bra synes jeg Min "holder" ser ut til å være kjøpt ferdig slik den er. Og ja, får tak i ferdige slike "holdere" mvhArne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 (edited) gjør om på bilen min stadi vekk så har hatt instrumentene mine di fleste stedene i dash her er noen av kominasjonene jeg har hatt.. instrumentholderne er laget av leksan som er lakkert silkematt og presset inn i dash litt ot men dash og spilleren er å lakkert silkematt Edited September 2, 2008 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Tingen er jo å ha instrumentene høyest mulig oppe så du kan ha kontroll over ting. Er de langt nede er det ikke lett å følge med. Jeg har 3 målere i a-stolpen, og 3 målere i varmeapparatet i midten av bilen. Da har du litt oversikt også. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Tingen er jo å ha instrumentene høyest mulig oppe så du kan ha kontroll over ting. Er de langt nede er det ikke lett å følge med. Jeg har 3 målere i a-stolpen, og 3 målere i varmeapparatet i midten av bilen. Da har du litt oversikt også.Godt poeng! Hvor mange klarer og sitte og se nederst på dashbordet mens man kjører... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Det klarer hverfall ikke jeg.. så derfor skal mine opp i høyden Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 personelig liker jeg ikke å ha instrumenter i a stolpen på en bil man bruker på veien, synes de blir veldig i veien nåe jeg skal se om det er klart i kryss og slikt.. ser jo veldig poenget til Cosworth Racing1 her at instumentene burde sitte på sted de er lett å avlese, men hvem er det som sitter å ser på instrumenten hele tiden a?.. veldig greit at di er synelig, men burde ikke være i veien slike kjedelige ting som oljetrykk, oljetemp og volt er jo ikkeno å sitte å se på mens man kjøre.. skjer jo ingenting hvis alt er ok, tar jo are en kjapt overblikk en gang iblant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 personelig liker jeg ikke å ha instrumenter i a stolpen på en bil man bruker på veien, synes de blir veldig i veien nåe jeg skal se om det er klart i kryss og slikt.. ser jo veldig poenget til Cosworth Racing1 her at instumentene burde sitte på sted de er lett å avlese, men hvem er det som sitter å ser på instrumenten hele tiden a?.. veldig greit at di er synelig, men burde ikke være i veien slike kjedelige ting som oljetrykk, oljetemp og volt er jo ikkeno å sitte å se på mens man kjøre.. skjer jo ingenting hvis alt er ok, tar jo are en kjapt overblikk en gang iblant Jeg følger ofte med på målerne mine. Både oljetrykk, oljetemp, bensintrykk og lambda. Det er jo de viktigste instrumentene. Greit å følge med tilfelle f.eks en bensinpumpe (jeg kjører med to) skulle ryke, og den begynner å gå for magert. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 personelig liker jeg ikke å ha instrumenter i a stolpen på en bil man bruker på veien, synes de blir veldig i veien nåe jeg skal se om det er klart i kryss og slikt.. ser jo veldig poenget til Cosworth Racing1 her at instumentene burde sitte på sted de er lett å avlese, men hvem er det som sitter å ser på instrumenten hele tiden a?.. veldig greit at di er synelig, men burde ikke være i veien slike kjedelige ting som oljetrykk, oljetemp og volt er jo ikkeno å sitte å se på mens man kjøre.. skjer jo ingenting hvis alt er ok, tar jo are en kjapt overblikk en gang iblant kunne ikkje vært mer enig ser bara helt feil ut med målere i a stolpen på cosworth uansitt, det der er jo forbeholdt japsebiler etter min mening ser heller ikkje helt problemet med å sette målerene inne der som den originale forsterkeren pleier å sitte, di gangene du virkelig trenger å sjekke di tinga som skal målest litt nøyaktig så trenger du som regel enn kompis på siden til å lese av uansitt. Det ser også litt mer originalt og fint ut å ha dei litt mer gjømt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 kunne ikkje vært mer enig ser bara helt feil ut med målere i a stolpen på cosworth uansitt, det der er jo forbeholdt japsebiler etter min mening ser heller ikkje helt problemet med å sette målerene inne der som den originale forsterkeren pleier å sitte, di gangene du virkelig trenger å sjekke di tinga som skal målest litt nøyaktig så trenger du som regel enn kompis på siden til å lese av uansitt. Det ser også litt mer originalt og fint ut å ha dei litt mer gjømt. Jeg er nå helt uenig med å IKKE ha dem i a-stolpen. Gjemme de vekk synes visst noen er tingen.. hehe.. Putt de i hanskerommet da og se når dere føler dere har behov! Kanskje på grønne-dyser hadde jeg ikke brydd meg så mye om instrumentene, men når ting begynner å koste penger, er det greit å ha oversikt.Og, som nevnt tidligere, så er det best å ha de synsvinkelen din. Skulle noe skje, f.eks bensinlekkasje, så hjelper det ikke når du har oppdaget det når motoren din er blåst fordi du hadde instrumentet ditt i hanskerommet eller en annen plass som du ikke har i synsvinkelen din, og som du kanskje ser på en gang i året! Du vil kjapt oppdage at noe er galt når du får det høyere opp i bilen. Hva er egentlig poenget med å ha instrumentene hvis dere skal se på de "avogtil"? Skjer det noe gale, skjer det som regel rimelig kjapt, og da er det for seint når instumentet er gjemt vekk! Da kan du like godt spare pengene og la vær å kjøpe instumenter! De er ikke der på gøy, de er der for at DU skal ha kontroll på hva som foregår i motoren..Jeg vil ihvertfall ha kontroll på MIN motor, så får andre gjøre hva de selv vil med sin egen 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Jeg er nå helt uenig med å IKKE ha dem i a-stolpen. Gjemme de vekk synes visst noen er tingen.. hehe.. Putt de i hanskerommet da og se når dere føler dere har behov! Kanskje på grønne-dyser hadde jeg ikke brydd meg så mye om instrumentene, men når ting begynner å koste penger, er det greit å ha oversikt.Og, som nevnt tidligere, så er det best å ha de synsvinkelen din. Skulle noe skje, f.eks bensinlekkasje, så hjelper det ikke når du har oppdaget det når motoren din er blåst fordi du hadde instrumentet ditt i hanskerommet eller en annen plass som du ikke har i synsvinkelen din, og som du kanskje ser på en gang i året! Du vil kjapt oppdage at noe er galt når du får det høyere opp i bilen. Hva er egentlig poenget med å ha instrumentene hvis dere skal se på de "avogtil"? Skjer det noe gale, skjer det som regel rimelig kjapt, og da er det for seint når instumentet er gjemt vekk! Da kan du like godt spare pengene og la vær å kjøpe instumenter! De er ikke der på gøy, de er der for at DU skal ha kontroll på hva som foregår i motoren..Jeg vil ihvertfall ha kontroll på MIN motor, så får andre gjøre hva de selv vil med sin egen Er ikkje meningen med enn bil å nyte å kjøre den på veien istedenfor å være helt crazy å sitte og se på noen målere hvert minutt mens enn kjører ? =) men for all del så har du jo ett godt poeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Er ikkje meningen med enn bil å nyte å kjøre den på veien istedenfor å være helt crazy å sitte og se på noen målere hvert minutt mens enn kjører ? =) men for all del så har du jo ett godt poeng Er jo ikke snakk om å være crazy, men du vet jo aldri hva som kan skje når du kjører en gammel trimmet bil.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-k Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 kjøp målere med rød-lys hvis de kommer utenfor de verdiene du vil ha.. da slipper du å følge med. dette funker helt værst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts