Jump to content

skummel lyd fra front

Guest Pouges

Recommended Posts

Hei!

Litt usikker på om jeg er i riktig forum , men prøver allikevel!

Jeg har en 4 ganger 4 sierra 2 l doch 90 modell, som har i grunn gått fint..men på torsdag merket jeg at bremsene var litt rare..det slo liksom når man bremset i en kjapp takt..gikk ut og sjekket..og oppdaget til min forskrekkelse at den ene bremsekalipteren på høyre side virket løs i motsetning til venstre side..

Dro hjem og tok av hjulet for å se om den bare hadde løsnet..men så hadde ikke skjedd. kjente etter om jeg fikk strammet den mer..gikk ikke. Tok så en bremsetur hvor jeg sto på bremsene..bare for å sjekke om jeg hadde bremser..og de virket perfekt.

senere samme dag tok jeg så en ny tur med bilen og lyden var forholdsvis borte helt til jeg passerte noen fartsdumper..da merket jeg at noe skjedde..da kom det en skarp skurrende lyd..akkurat som at noe lå å skurret inni noe..dro hjem og ok av hjulet..ingen merker..lot bilen st i en dag..ok en ny tur..lyd borte..men passerte noen nye fartsdumper..der var lyden igjen..skurrende lyd..opphold..skurrende lyd..opphold..både ved kjøring rett frem og i svinger..så bremset jeg opp..så ble lyden borte..men tilbake like etterpå..hva kan dette være? Jeg er en fyr med titommeltotter som ikke helt veit hva dette kan være..noen vært borte i dette før? Hva kan dette være? Ønsker svar evt tips på hva dette er..

mvh Pouges

På den siden av kalipper som står mot hjulet skal det være en fjærbøyle som berører begge deler av kalipper. Sjekk om den ene har løsnet eller ramlet av.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

selg bilen til meg....

neida...er nok bare en stein eller noe som plager deg litt

tviler..men man veit ikke..sjekke i morra :)

På den siden av kalipper som står mot hjulet skal det være en fjærbøyle som berører begge deler av kalipper. Sjekk om den ene har løsnet eller ramlet av.

kanskje..sjekke det også i morra :-) man veit aldri :-/