351RS Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Jaja, så var dagen over, å alle var fornøyd. Vel så ille var det vel ikke. Dagen starta med knallvær, å jeg kom opppover kl 0955 å trodde jeg var sein. Men jeg var faktisk først. Etter ca 3 minutter kom et par biler til å dermed var vi igang. Vi var vel 10 biler som skulle bremse, men det endte med 6 til slutt, det ble endel frafall som: bortreist, mangla rødskilt, dårlig råd !!osv. Å Løkka Preformance var så uheldig å ha bunnpanna full av E85 på nystarta motor, så da var det for risikabelt å teste den. Men gutten skal ha ha for innsatsviljen hvertfall, da han ikke hadde sovet natta før pga av skruing for å bli klart.Jeg får bremsepapira etterhvert, så foreløpig så blir det bare talla som ble oppnådd på hver enkelt. RS|Stian 2wd -88 cossie sedan193 hk269 Nm 351 RS -82 Granada 351 V8355 hk574 Nm Christer2wd -?? Cossie 4wd sedan244 hk405 Nm Kverna -8? Sierra IS turbo. Dagens overraskelse (kanskje mest for eiern)218 hk364 Nm Ford GTD40 -8? Cossie vingebil. Dagens Værsting406 hk614 Nm Pukkelrygg -05 Focus ST242 hk402 Nm Ikke skyt meg om det ble en liten hest feil her å der. Det blir evt rettet når papira kommer. Tenker Andre var meget fornøyd på tur hjem, da han etter mapping med Kjetil å Co plustelig hadde 100 Nm mer enn før, å det over et mye bredere område. Meget imponerende å bare fikle litt på dataen, så troller man fram en kraftigere motor. Tror enda den bilen har mer å by på, men det får bli en annen gang. Ellers må vi bare få takke for de som møtte opp, det er alltid artig å møte likesinnede, å prate litt motor. Det kommer vel en bilde/videotråd åsså etterhvert. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Kverna Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Vakke dårlige tall på din heller da Jan Video og papir på meg Min fotoblogg
Løkka performance Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Jeg var litt fjern på dette treffet, var i tåka etter en lang natt:) Etter litt fikling i dag så skal jeg bytte rådelager. men før jeg starter den igjen må jeg få tak i en chip som er lik andre planas sin, sånn at jeg får starta den uten og få bensin i olja. ikke så lett og flytte den ut og inn,opp ned bakkene her hjemme uten og starte den. bremser den i benk til vintern:)
Kverna Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Var synd med motoren din Løkka. Men godt valg å ikke kjøre. Kunne blitt dyrt Min fotoblogg
Løkka performance Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Var synd med motoren din Løkka. Men godt valg å ikke kjøre. Kunne blitt dyrt Har sett på det i dag og det ser lyst ut. driver og tar av bunnpanna. ble ikke akkuratt kjørt så mye på tomgang, men alikavel skal jeg se over dette. kjetil lager en chip til meg nå som jeg kan kjøre på. så forhåpentligvis så ordner det seg.
Løkka performance Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Yes. jeg har tatt av punn panna. Ikke en skade i det hele tatt!!! Må bare få chip av kjetil nå så jeg får testa den igjen. greit at jeg var på den sikkresiden. surt at jeg ikke bremsa den:P Men morro og se på dere andre..
Kverna Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Yes. jeg har tatt av punn panna. Ikke en skade i det hele tatt!!! Må bare få chip av kjetil nå så jeg får testa den igjen. greit at jeg var på den sikkresiden. surt at jeg ikke bremsa den:P Men morro og se på dere andre.. Kjempefint å høre! Min fotoblogg
OleK Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 hvordan så hjul-talla ut? fikk dere tall/papirer på det og? Cosworth!
351RS Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 hvordan så hjul-talla ut? fikk dere tall/papirer på det og? Nei, det ble konvertert til motoreffekt med en gang. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Kverna Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Nei, det ble konvertert til motoreffekt med en gang. Det er faktisk nyheter for meg. Hmm ser ikke helt greia med det, men ok Min fotoblogg
alexern Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 detta her var flotte tall for joker nord, masse fine vrenge i vridde tall her 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går
OleK Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Nei, det ble konvertert til motoreffekt med en gang. ok, den var ny for meg. hvorfor det egentlig? er jo som regel hjul-hk/nm som teller ved kjøring? Cosworth!
Kverna Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 ok, den var ny for meg. hvorfor det egentlig? er jo som regel hjul-hk/nm som teller ved kjøring? Enig der, bremser på hjula også blir det delt opp med ett ca-tall for å få motoreffekt. Motoreffekt er egentlig uinteressant for meg siden det bremses på hjul Min fotoblogg
joe Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Jeg var litt fjern på dette treffet, var i tåka etter en lang natt:) Etter litt fikling i dag så skal jeg bytte rådelager. men før jeg starter den igjen må jeg få tak i en chip som er lik andre planas sin, sånn at jeg får starta den uten og få bensin i olja. ikke så lett og flytte den ut og inn,opp ned bakkene her hjemme uten og starte den. bremser den i benk til vintern:) Hvorfor skjer det i grunnen ?...Er det noe ein må regne med hvis ein bytter til E85....eler pleier det gå "smertefritt" ?
351RS Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Det er faktisk nyheter for meg. Hmm ser ikke helt greia med det, men ok Jeg meeeener at den kurva som kommer opp NÅR du kjører et pull, er den faktiske "jobben" som bilen belaster rullende med. På min mener jeg det vår opp mot 300 hk. SÅ fort pullet er over, så regnes det om til motoreffekt.Skal du får med deg hjuleffekt så må du da altså se når pullet foregår. detta her var flotte tall for joker nord, masse fine vrenge i vridde tall her At det var???? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Kverna Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Jeg meeeener at den kurva som kommer opp NÅR du kjører et pull, er den faktiske "jobben" som bilen belaster rullende med. På min mener jeg det vår opp mot 300 hk. SÅ fort pullet er over, så regnes det om til motoreffekt.Skal du får med deg hjuleffekt så må du da altså se når pullet foregår. At det var????Ja min toucha vel akkurat 180hk streken hvis jeg husker riktig, men hadde jeg visst det skulle jeg spurt spessielt etter hjulhester-papir. Tror bare Stian er full jeg Min fotoblogg
Løkka performance Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Hvorfor skjer det i grunnen ?...Er det noe ein må regne med hvis ein bytter til E85....eler pleier det gå "smertefritt" ? Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang.... men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen.
351RS Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang.... men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen. Vet ikke om du er klar over det, men Fredrik stilte ned fueltrykket ditt før han starta opp etter oljeskiftet. Vet ikke om det har noe å si. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Løkka performance Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Vet ikke om du er klar over det, men Fredrik stilte ned fueltrykket ditt før han starta opp etter oljeskiftet. Vet ikke om det har noe å si. jo da,, jeg vet,, jeg gjorde det selv et par ganger, hehe,, men det ble aldrig lavt nok, fikk det ikke lavere en 2,0 enda så åpna den for mye.. men samma,, det var åpnings tiden på dysene som var problemet så klart:=) neste gang så skal jeg ta meg mer tid, og hilse på dere andre, jeg var helt i ørska. skal ikke skje igjen dette her. får se om kjetil kansje får hjulpet meg med chippen før helgen.
joe Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Det skal gå smerte fritt, nå brukte jeg bare org chip for og flytte den av og på hengeren. men det var nokk til og fylle opp med e85, har jo 1300 cc dyser, så fikk jo sikkert 5 ganger så mye som han skulle. jeg er jo helt idiot/tjukk i hue som gjorde dette, skulle bare fått kjetil til og hjulpet meg med denne chippen med en gang.... men men jeg som dreit meg loddret ut,' jeg tenkte at det ikke gjorde noe at den startet litt. gikk heldigvis ikke utover noen lagere alt var Ok da jeg tok den opp i dag. har fått kjetil til og lage chip nå men nå er det vanskelig og starte den. har justert på co skruen men gikk tom for batteri akkuratt i det den begynnte og starte. så må prøve igjen i morgen. Oki - høres greit ut at dette ikkje er "rutine" ved overgang til E85...Vurderer litt å gå over sjøl - siden eg har sett kordan det funket på ein annen motor... men prøver å sette meg mest mulig inn i tingene før eg tar skrittet
Løkka performance Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) Oki - høres greit ut at dette ikkje er "rutine" ved overgang til E85...Vurderer litt å gå over sjøl - siden eg har sett kordan det funket på ein annen motor... men prøver å sette meg mest mulig inn i tingene før eg tar skrittet Vel i dag har jeg prøvd bilen med en chip som fungerer. Og det var noe helt annet. Fy steike **** det går. e85 er og anbefale...... Men skruen på kompressor hjulet mitt har skrudd seg ut, da den ikke er lings men høyre gjenga. :S dro og henta ny turbo hos en kompis i natt. så blir fortsatt i orden til helga:D:D Edited September 2, 2008 by Løkka preformance
351RS Posted September 2, 2008 Author Posted September 2, 2008 Skal du være med på Topp 10 SS1 på Garders da? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
351RS Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Til tross for gjentatte purringer, har jeg desverre enda ikke mottatt bremsepapirene fra TEF, noe som ikke akkurat lover bra. Men de som bremsa vet jo resultatene da. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Kverna Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Til tross for gjentatte purringer, har jeg desverre enda ikke mottatt bremsepapirene fra TEF, noe som ikke akkurat lover bra. Men de som bremsa vet jo resultatene da. Dette med at ting tar tid er ikke akkurat tef ukjente for.. Min fotoblogg
Recommended Posts