drevlars Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 hei, jeg bygger ist med cosworth stempler, is råder og veiv, jeg har en ny topp(8v)med nye tetninger, ringer, kam og alt som hører med(standar ventiler).mitt spørsmål er egentlig, hvor mye kan jeg ladde på turboen før at jeg tar knekken på rådene og veiv?tenkte å kjøre med datasprut og 3t turbo-takker for svar hilsen:drevland
Kverna Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Spør heller "hvor mye tåler cosworth bunndel" så har flere tips og komme med. Tipper den hvertfall tåler 1.5bar Min fotoblogg
drevlars Posted August 29, 2008 Author Posted August 29, 2008 jeg har jo ikke cosworth bunndel. hehetror du at min motor kan tåle 1,5 bar?kan hente ut my hk på det laddetrykket?
RsMuffe Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 du bør lade så mye pga. den super lave komp-forholdet du har/får siden du bruker ohc råder. har hørt at man får ca. 6,9:1 i kompforhold. og det er lavt. hva ting tåler går litt på om motoren er i bra stand og bra mappet også. .men du bør slenge deg med på gruppe kjøpene av grenrør og clutch som er nå. hvis du ikke har fra før. den org. clutchen hvis den ikke slurer på 1,5bar på ohc turbo. da er det noe galt.
Ronny Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Er nok rådene (is) som finner grensa først! Men kommer nok an på hvor bra mappa den blir isåfall! Men bunndelen din tåler nok maks uttak av den T3'ern, med fornuftig mapping! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Kverna Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Leste cosworth stempler og råder seint i går kveld. Beklager det Min fotoblogg
dohcboy Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 får ihvertfall SINNSYKT lav komp. gamle biln til Leo,altså den Kværna har nå hadde IS råder veiv og cossi stempler før, lada opp mot 1,5 bar med std tenning og ekstra sprut, ikke helt optimalt men d funka. blir oxo noe treg i responsen pga lav komp, så ville ha gjort som di fleste andre her brukt cosworth råder og stempler. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Nilssen Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Låner topic litt. Hva tåler Is veiva? ca? (med resterende cosworth deler fra 4x4) Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
dohcboy Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 som jenspeed sa til meg en gang, han hadde aldri sett ei IS veiv som har kvelda pga effekt, bare høyt turtall så den tåler greit 400 + Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
drevlars Posted August 30, 2008 Author Posted August 30, 2008 mange geniale svar! jeg tror jeg gjør som følger: kjøper cossi råder, skal prøve å henge meg på gruppekjøpet av eksosmanifold og clutch(den slurer allerede).men videre, har noen erfaring med effektutaket? bunndelen er blitt overhalt med nye lager, er i meget god stand! burde jeg gå over til større oljepumpe eller er den god nokk? jeg har et lite håp om klare godt over 300hk
Kverna Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Jeg bremsa 218hk på 0.9bar ladetrykk idag. MYE å gå på bare man får skikk på tenning og bensin Min fotoblogg
dohcboy Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 mange geniale svar! jeg tror jeg gjør som følger: kjøper cossi råder, skal prøve å henge meg på gruppekjøpet av eksosmanifold og clutch(den slurer allerede).men videre, har noen erfaring med effektutaket? bunndelen er blitt overhalt med nye lager, er i meget god stand! burde jeg gå over til større oljepumpe eller er den god nokk? jeg har et lite håp om klare godt over 300hk skal du først overhale motorn din så skifter du alt, ink oljepumpa å du får tak i oppgraderte pumper til OHC på kollevold eks eller i england på rallydesign.co.uk eller på burtonpower Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
drevlars Posted August 30, 2008 Author Posted August 30, 2008 har hvert å sett på oljepuper, syns egentlig ikke at di var så dyre, må vel holde med en høgkapasitetspumpe.
dohcboy Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 ei high flow og high preassure pumpe vil gjøre susen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Leo Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 (edited) Jepp, is-råder og veiv tåler masse bank, men gir lite komp. Få tak i cossie råder. Under 4krpm kunne mitt oppsett uten problem bunne ladetrykksmetret som gikk til 1,5 bar. Over 4krpm virka det som 4 is-dyser og 2 standard cossie-dyser ikke ga nok til å holde tenningsbanken unna. 1,3 bar gikk greit da. Edit: En tenningsretarder kunne kanskje kjøpt meg litt ekstra trykk, men du ser vel skissa Edited August 31, 2008 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Ronny Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Jepp, is-råder og veiv tåler masse bank, men gir lite komp. Få tak i cossie råder. Under 4krpm kunne mitt oppsett uten problem bunne ladetrykksmetret som gikk til 1,5 bar. Over 4krpm virka det som 4 is-dyser og 2 standard cossie-dyser ikke ga nok til å holde tenningsbanken unna. 1,3 bar gikk greit da. Edit: En tenningsretarder kunne kanskje kjøpt meg litt ekstra trykk, men du ser vel skissa -Eller større dyser OG bedre styring av disse... :-) 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
BM-RACING Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 kjøp deg brukt datasprutsom klarer lav ohm dyser ha bra coil og bruk e 85 har selv bremset orginal motor ( kunn byttet topp lokks bolter) 344hk @ 1.5 bar men begrenser turtall til MAXX 6500 for og få det til og holde Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
drevlars Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 har du orginal comp? hva er e 85?si litt mer hva du har gjort med motoren!
sormbroen Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 kjøp deg brukt datasprutsom klarer lav ohm dyser ha bra coil og bruk e 85 har selv bremset orginal motor ( kunn byttet topp lokks bolter) 344hk @ 1.5 bar men begrenser turtall til MAXX 6500 for og få det til og holde E 85 på så lav komp????? funker nok kjempe bra Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk.
Ford ragger Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Funker som Fa1 den motor'n kan jeg si. Sett den bilen på treff flere ganger. Trodde den døde på ford treffet sist men da var det vist bare girkassa som kvelda. Men etter litt skruing så var bilen tilbake igjen med ny kasse.. Som jeg kunne skjønne i allefall.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
RsMuffe Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 på så lav komp? hva mener du med lav komp? en del org. ohcèr har 9,2:1 i komp.forhold. og så fins det blant annet en ohc med 8,5:1 i komp. men tipper på at BM Racing har 9,2:1 komp i motoren. 9,2:1 i komp-forhold på en turbo motor er ganske så høyt ja. drevlars: e85 er et drivstoff som består av 85% etanol(sprit?) og 15% bensin. og fordeler med dette er at oktan tallet er mye høyere enn vanlig bensin og dermed kan ha høyere ladetrykk og høyere fortenning uten å få tenningsbank.
drevlars Posted September 2, 2008 Author Posted September 2, 2008 akkuratt, jeg har en mulighet for å hente ut enda mere hk(kansje) jeg har liggende cosworth stempler, cosworth 2wd eksosmanifold, og en coswortt 2wd rødtopp, og en t34 turbo, kan jo bare skaffe meg 4x4 innsug, råder og veiv og div reimhjul, da blir det kansje mere hk. men slike deler er jo dyre å få kjøpt, takker for svar sålangdt, noen forslag hva jeg bør gjøre?
BM-RACING Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 (edited) drev lars motorn er hentet ut fra bil på høggern det er ikke gjort noe med motor . kunn byttet topplokks bolter olje retur fra turbo ble lagd mens motor stod i bilen slå høl og sveise i ett rør hehe cosworth bunn del gir ikke mere hester men tåler mere juling det er mange cosworter med mye hk som har blitt kjørt i fra av denne ist fordtreffet gikk også topp pakningen hehe Edited September 5, 2008 by BM-RACING Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Guest jaffaman27 Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 drev lars motorn er hentet ut fra bil på høggern det er ikke gjort noe med motor . kunn byttet topplokks bolter olje retur fra turbo ble lagd mens motor stod i bilen slå høl og sveise i ett rør hehe cosworth bunn del gir ikke mere hester men tåler mere juling det er mange cosworter med mye hk som har blitt kjørt i fra av denne ist ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- så det du sier er at du har kun turbo, intercooler, olje sandwitch?, olje retur,manifoil og nye topp lokks bolter?? har ikke så mye peiling so correct me if i`m wrong.... skal selv begynne et ist bygge nå€, hvilke bolter byttet du med. fordtreffet gikk også topp pakningen hehe drev lars motorn er hentet ut fra bil på høggern det er ikke gjort noe med motor . kunn byttet topplokks bolter olje retur fra turbo ble lagd mens motor stod i bilen slå høl og sveise i ett rør hehe cosworth bunn del gir ikke mere hester men tåler mere juling det er mange cosworter med mye hk som har blitt kjørt i fra av denne ist ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- så det du sier er at du har kun turbo, intercooler, olje sandwitch?, olje retur,manifoil og nye topp lokks bolter?? har ikke så mye peiling so correct me if i`m wrong.... skal selv begynne et ist bygge nå€, hvilke bolter byttet du med.
Nilssen Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Låner topic igjenn. Hva er 205 blokka begrenset til egentlig? Ladetrykk/hk/Nm? Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now