Jump to content

Fastbrent eksos


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Emunol ;)

 

La det få trekke goooodt, så går du over med en kost uten, heeelt uten stein, grus osv i (hellst ny), så børste forsiktig! Funker ikke dette, må man ty til syrevask, og dette lager stygge merker, evt. ødelegger krommen/poleringa på tuten.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

prøv maguires felgrens konsentrat..den river godt i...;)

 

Meguiars felgrens er søppel! Til tross for alt annet som er helt konge, beste jeg har brukt, er felgrensen dårlig. Da anbefaler jeg Cartec sin felgrens, men man skal være veldig forsiktig med dette.

 

Dra til en Ford forhandler om det er Ford du har, spør om du kan få snakke med bilklargjører, spør om han har Emunol (nybil avfetting som brukes på nybiler med transportstøv eller biler som er ekstrem skitne i lakken), går ikke dette, prøv felgrens (vær varsom, kan knekke krom ogl, erfart selv!)... Skulle ikke noe av dette funke, da kan du prøve syrevask, noe jeg tror vil ødelegge krom/polering. Dette har jeg erfart også.

Edited by k_drey

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Med slike fastbrente rester, da holder ikke autosol, gjør bare mer skade.. riper, og da skal man få polere godt med autosol etter for å få dette fint.

Har prøvd og feilet, ikke alltid det beste å bruke den lette veien med å gnikke bort ting.

Når man tenker f.eks lakk, hvorfor er det så viktig å få denne ren før man bruker polering? slik er det med krom, polert alu/rustfritt osv.

Er potta hannes fin fra før, lite, ingen riper er det ikke vits å tilføye mer, da blir han avhengig av autosol for å beholde den ripefri..

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...