Jump to content

Wall of Fame Street Legal.


351RS

Recommended Posts

Dreimoment akselrerer bilen

 

 

 

På 201 meter så bruker mann mest dreimoment for og komme seg over

 

på 402 så ser man en combo og mye hk gir stor sluttfart

 

 

Dette er bare en erfaring som jeg har kommet opp med... Er ikke sikkert dette stemmer

 

 

 

Når det gjelder ford racing trykk gasser prosjekt: Så er det mye dreimoment på 1.8 bar`s trykk og lite lagg (Fra 201 til 402 så hadde denne vært slapp trur jeg ..

 

Men alikevelen veldig godt tid på 201 m for det ;-)

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Min veier rundt 1400kg pluss fører veid på BT sin vekt. Vil anta at denne bør være kalibrert.

Min bror sin vet jeg ikke hva veier da jeg ikke har hatt denne på vekten.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Jaaaah, Da er lista oppdatert og lagd i Excel.

 

RS1000: har du manglende info på Kermitten? Og de to 4x4 Sierraene til Petter og Tommy står begge med 1500 kg vekt, mens de andre er flere hundre kg lettere?

Nei dessverre. Det blir i så fall bare spekulasjoner.

 

En eldre Volvo 240 har samme vognkortvekt som en 4x4 Cosworth, 1280 kg. Jeg har veid en slik til 1500 kg inl. fører og har hørt, men ikke bevitnet at andre har veid sine 4x4 Cosworther til 1500 kg, inkl fører. Det er bilens vekt når den står på startplaten som er av interesse så det er vekt inkl. fører som er det reelle.

 

"Blenda-Kermitten" (om vi kan kalle den det) er en hvit (ikke grønn) vingebil som er lettere enn 4 dørs utgaven.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dreimoment akselererer bilen.

AMEN.

Tenk om man kunne oppnådd en universell forståelse for dette urokkelig faktum. Hjulenes o/min er fastsatt og da er eneste variabelen dreiemomentet!

på 402 så ser man en combo og mye hk gir stor sluttfart

Drivverkets oppgave er å konvertere hk på svinghjul til dreiemoment på hjulene.

Når det gjelder ford racing trykk gasser prosjekt: Så er det mye dreimoment på 1.8 bar`s trykk og lite lagg (Fra 201 til 402 så hadde denne vært slapp trur jeg ..

Strekket fra 201 - 402 M er stort sett bare en transportetappe, men hvis dreiemoment på svinghjulet stuper nedover og er lavt på de høye turtall man bruker mellom 201 og 402M da reduseres også dreiemomentet på hjulene og elendig aks. er en realitet.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det var på drag kjøring i Brumundalen i 2008.

, ikke fra den beste tiden men der ser dere hvordan den går. Var drage etter jeg satte tiden.

 

Oppsette jeg kjørte med her var følgende:

 

cos stempler og råder.

org ohc topp med fr30 kam

32/32 mm trykk gasser

org t34 turbo(med .48 turbin) 1.6 i ladetrykk men liten forandring fra 1.3 og opp til 1.6

org sierra tenning,

4x4

 

Så heste antallet var nok ikke så skremende høyt. iallefall ikke 400 hk :)

 

 

 

rettelse: 2.7 hehe men da røyk o diffen og.

 

 

 

 

enig

 

 

 

2010 var det. prøvde en haltec styring våren 2009 men det funka ikke så det ble tatt av igjen og gasser montert sammen med en 4x4 t3 super60. Det ble brukt halve sesongen tenker jeg .

 

Da ble den ny motor med en fin topp, store ventiler , spesial kam fra km irx 450 med ekstern wg. MS2 . 850cc dyser.

den ble mappet opp til 2.1 kg i ladetrykk . da gikk dysene på ca 82% om jeg ikke husker feil med en af på ca12.

 

 

 

 

jupp stemmer, gikk magert som bare det :)

 

 

 

Tror du virkelig det altså. søskenbarnet(RS200) hadde en 4x4 cos som bremset 240 tror jeg på hjula og den syns jeg gikk mye bedre en min når jeg kjørte med gasser opplegget.

 

1.6bar på orginal sierra tenning?? vordan får du til det uten tenningsbank?? Må jo ha tenningsforskyver da vel? Jeg har ikke sjang til å få mer enn 0.8bar på min ist uten å få tenningsbank.

Link to comment
Share on other sites

Min veier rundt 1400kg pluss fører veid på BT sin vekt. Vil anta at denne bør være kalibrert.

Min bror sin vet jeg ikke hva veier da jeg ikke har hatt denne på vekten.

Ok. Ja dere har rett, å fysisk veie bilen er det rette, da vognkortvekt ofte er feil. Stussa bare litt over at de er tyngre enn Granada, hehe.

Link to comment
Share on other sites

AMEN.

Tenk om man kunne oppnådd en universell forståelse for dette urokkelig faktum. Hjulenes o/min er fastsatt og da er eneste variabelen dreiemomentet!

 

Drivverkets oppgave er å konvertere hk på svinghjul til dreiemoment på hjulene.

 

Strekket fra 201 - 402 M er stort sett bare en transportetappe, men hvis dreiemoment på svinghjulet stuper nedover og er lavt på de høye turtall man bruker mellom 201 og 402M da reduseres også dreiemomentet på hjulene og elendig aks. er en realitet.

 

 

 

Når jeg ser på disse andre tidene her så bør vår gå ned på 7 tallet med slicks

 

Selvfølgelig med en god start

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser på disse andre tidene her så bør vår gå ned på 7 tallet med slicks

 

Selvfølgelig med en god start

Skal du på Gardermoen i helgen? ;)

 

er det bare vanlige street leagal tider som blir registrert ? eller kan jeg registrere tidslipper på 1/8 mila fra gardermoen ?

Synes at skal registrere dette så vi har noe å sammenligne med.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

er det bare vanlige street leagal tider som blir registrert ? eller kan jeg registrere tidslipper på 1/8 mila fra gardermoen ?

Jeg står på lista og har bare kjørt på gardermoen, men det er egentlig litt juks for da kjørte jeg på preppa bane, og det gjør de vell ingen andre steder?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

skal på street leagal imårå å kjøre.. men så i reglemanget att alle tider under 7.60 ikke blir verken sakt notert eller offentliggjordt <_< Ikke det at jeg tror jeg kjører så fort.. men skal bli vanskelig å nerme seg toppen av lista som tidligere nevt :(

 

Ble det noen tid på deg da :whistling:

### 65 Ford Mustang### 302 -5speed -66 mustang cab-68 fastback- 02 focus.

Link to comment
Share on other sites

er sikkert vanlig streetleagal.. da kreves det hjelm, heldekkende klær (dongeribukse og en genser). så betaler man for engangslisens på bil og fører(ca.400 varierer litt).. tar en lett teknisk kontroll på bil (typ batteriet sitter fast og att det ikke ligger løse gjenstander i bilen)... så er det tut og kjør :)

Link to comment
Share on other sites

høres bra ut :) hadde vært morro å prøvd!

Ja gjør det. Det er den absolutt ærligste effektmålingen som finnes, den gir det beste og mest rettferdige sammenligningsgrunnlaget og det gir deg også det beste utgangspunktet for videre utvikling.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...