BM-RACING Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Dreimoment akselrerer bilen På 201 meter så bruker mann mest dreimoment for og komme seg over på 402 så ser man en combo og mye hk gir stor sluttfart Dette er bare en erfaring som jeg har kommet opp med... Er ikke sikkert dette stemmer Når det gjelder ford racing trykk gasser prosjekt: Så er det mye dreimoment på 1.8 bar`s trykk og lite lagg (Fra 201 til 402 så hadde denne vært slapp trur jeg .. Men alikevelen veldig godt tid på 201 m for det ;-) Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted April 26, 2012 Author Share Posted April 26, 2012 Jaaaah, Da er lista oppdatert og lagd i Excel. RS1000: har du manglende info på Kermitten? Og de to 4x4 Sierraene til Petter og Tommy står begge med 1500 kg vekt, mens de andre er flere hundre kg lettere? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Min veier rundt 1400kg pluss fører veid på BT sin vekt. Vil anta at denne bør være kalibrert.Min bror sin vet jeg ikke hva veier da jeg ikke har hatt denne på vekten. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 (edited) Jaaaah, Da er lista oppdatert og lagd i Excel. RS1000: har du manglende info på Kermitten? Og de to 4x4 Sierraene til Petter og Tommy står begge med 1500 kg vekt, mens de andre er flere hundre kg lettere? Nei dessverre. Det blir i så fall bare spekulasjoner. En eldre Volvo 240 har samme vognkortvekt som en 4x4 Cosworth, 1280 kg. Jeg har veid en slik til 1500 kg inl. fører og har hørt, men ikke bevitnet at andre har veid sine 4x4 Cosworther til 1500 kg, inkl fører. Det er bilens vekt når den står på startplaten som er av interesse så det er vekt inkl. fører som er det reelle. "Blenda-Kermitten" (om vi kan kalle den det) er en hvit (ikke grønn) vingebil som er lettere enn 4 dørs utgaven. Edited April 26, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 (edited) Dreimoment akselererer bilen. AMEN. Tenk om man kunne oppnådd en universell forståelse for dette urokkelig faktum. Hjulenes o/min er fastsatt og da er eneste variabelen dreiemomentet! på 402 så ser man en combo og mye hk gir stor sluttfartDrivverkets oppgave er å konvertere hk på svinghjul til dreiemoment på hjulene. Når det gjelder ford racing trykk gasser prosjekt: Så er det mye dreimoment på 1.8 bar`s trykk og lite lagg (Fra 201 til 402 så hadde denne vært slapp trur jeg ..Strekket fra 201 - 402 M er stort sett bare en transportetappe, men hvis dreiemoment på svinghjulet stuper nedover og er lavt på de høye turtall man bruker mellom 201 og 402M da reduseres også dreiemomentet på hjulene og elendig aks. er en realitet. Edited April 27, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Det var på drag kjøring i Brumundalen i 2008. , ikke fra den beste tiden men der ser dere hvordan den går. Var drage etter jeg satte tiden. Oppsette jeg kjørte med her var følgende: cos stempler og råder.org ohc topp med fr30 kam32/32 mm trykk gasserorg t34 turbo(med .48 turbin) 1.6 i ladetrykk men liten forandring fra 1.3 og opp til 1.6 org sierra tenning,4x4 Så heste antallet var nok ikke så skremende høyt. iallefall ikke 400 hk rettelse: 2.7 hehe men da røyk o diffen og. enig 2010 var det. prøvde en haltec styring våren 2009 men det funka ikke så det ble tatt av igjen og gasser montert sammen med en 4x4 t3 super60. Det ble brukt halve sesongen tenker jeg . Da ble den ny motor med en fin topp, store ventiler , spesial kam fra km irx 450 med ekstern wg. MS2 . 850cc dyser.den ble mappet opp til 2.1 kg i ladetrykk . da gikk dysene på ca 82% om jeg ikke husker feil med en af på ca12. jupp stemmer, gikk magert som bare det Tror du virkelig det altså. søskenbarnet(RS200) hadde en 4x4 cos som bremset 240 tror jeg på hjula og den syns jeg gikk mye bedre en min når jeg kjørte med gasser opplegget. 1.6bar på orginal sierra tenning?? vordan får du til det uten tenningsbank?? Må jo ha tenningsforskyver da vel? Jeg har ikke sjang til å få mer enn 0.8bar på min ist uten å få tenningsbank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Min veier rundt 1400kg pluss fører veid på BT sin vekt. Vil anta at denne bør være kalibrert.Min bror sin vet jeg ikke hva veier da jeg ikke har hatt denne på vekten.Ok. Ja dere har rett, å fysisk veie bilen er det rette, da vognkortvekt ofte er feil. Stussa bare litt over at de er tyngre enn Granada, hehe. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 AMEN. Tenk om man kunne oppnådd en universell forståelse for dette urokkelig faktum. Hjulenes o/min er fastsatt og da er eneste variabelen dreiemomentet! Drivverkets oppgave er å konvertere hk på svinghjul til dreiemoment på hjulene. Strekket fra 201 - 402 M er stort sett bare en transportetappe, men hvis dreiemoment på svinghjulet stuper nedover og er lavt på de høye turtall man bruker mellom 201 og 402M da reduseres også dreiemomentet på hjulene og elendig aks. er en realitet. Når jeg ser på disse andre tidene her så bør vår gå ned på 7 tallet med slicks Selvfølgelig med en god start Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 er det bare vanlige street leagal tider som blir registrert ? eller kan jeg registrere tidslipper på 1/8 mila fra gardermoen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Når jeg ser på disse andre tidene her så bør vår gå ned på 7 tallet med slicks Selvfølgelig med en god startSkal du på Gardermoen i helgen? er det bare vanlige street leagal tider som blir registrert ? eller kan jeg registrere tidslipper på 1/8 mila fra gardermoen ?Synes at skal registrere dette så vi har noe å sammenligne med. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 er det bare vanlige street leagal tider som blir registrert ? eller kan jeg registrere tidslipper på 1/8 mila fra gardermoen ?Jeg står på lista og har bare kjørt på gardermoen, men det er egentlig litt juks for da kjørte jeg på preppa bane, og det gjør de vell ingen andre steder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Seff gjelder alle tider. Vi har ikke såååå mange muligheter i dette landet, så vi tar med det som er. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Seff gjelder alle tider. Vi har ikke såååå mange muligheter i dette landet, så vi tar med det som er. Bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim 65 ht evensen Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Street legal på øra i fr.stad 22 september så ta med bilen å få dere noen tidslapper ### 65 Ford Mustang### 302 -5speed -66 mustang cab-68 fastback- 02 focus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim 65 ht evensen Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 skal på street leagal imårå å kjøre.. men så i reglemanget att alle tider under 7.60 ikke blir verken sakt notert eller offentliggjordt Ikke det at jeg tror jeg kjører så fort.. men skal bli vanskelig å nerme seg toppen av lista som tidligere nevt Ble det noen tid på deg da ### 65 Ford Mustang### 302 -5speed -66 mustang cab-68 fastback- 02 focus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Ja jeg har lagtut tidene i den andre tråden.. men vet ikke om lista har blitt oppdatert.. får dra meg ned på fredrikstad da i september Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 Oppdatert lista. Er det virkelig bare den september kjøringa som er i år for oss på østlandet tro? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 har ikke hørt om mye ant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 kanskje jeg prøver cosworthen på Øra, er jo godt kjent med den stripa fra før er det no hokus pokus, eller bare tut og kjør? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 er sikkert vanlig streetleagal.. da kreves det hjelm, heldekkende klær (dongeribukse og en genser). så betaler man for engangslisens på bil og fører(ca.400 varierer litt).. tar en lett teknisk kontroll på bil (typ batteriet sitter fast og att det ikke ligger løse gjenstander i bilen)... så er det tut og kjør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 høres bra ut hadde vært morro å prøvd! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 høres bra ut hadde vært morro å prøvd!Ja gjør det. Det er den absolutt ærligste effektmålingen som finnes, den gir det beste og mest rettferdige sammenligningsgrunnlaget og det gir deg også det beste utgangspunktet for videre utvikling. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts