Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 skal ha service på bilen nuh. skal bytte: olje i motor, kjøleveske, plugger, olje filter, bensin filter, luft filter(bytter det som er org, konfilter til våren) Hva med olje i gir kassa, er det slit og bytte? Noe mer jeg burde bytte i samme slengen? STP complete fuel system cleaner vil havne i tanken også Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 min gamle xr3i hadde en tendens til å spise både plugger og kabler kjøpt motorcraft plugger, finnes ikke noe bedre egentlig.. prøvde nesten alt av plugger på den, bare motorcraft som funket i over 1 mnd ooog, de er veldig billige i forhold til andre plugger ( nei, biltema sine er billigere, men det er noe møkk) Du kan godt skifte fordelerlokk og rotor om det er lenge siden det er skiftet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 hms, god ide, skifter det også, er det vanskelig? har ikke skiftet det før. Hvor selger de det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 bytt olje i kassa også...sjekk etter lekkasjer i motor..en grundig motorvask... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 førr å skift olje på kassa må du ta ut en drivaksel..e ikke tappe skru MK4 zetec Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 SELVFØLGELIG er det en tappeskrue!!!!!!det der var det tetteste jeg har hørt i dag!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Det er en skrue man kan tappe fra men denne får du ikke ut pga festet til girkassen. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 da jekker du opp girkassa og tar vekk motorfeste så er problemet løst...ikke verre enn det...tar litt ekstra tid men da blir det ihvertfall gjort og det er lettere enn å ta av drivaksel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 okidoki, da gjør jeg det. Hvilken olje skulle vœre der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 soyaolje??? neida...vanlig gearolje om du får kjøpt på bildelsenter overalt...sjekk her så ser du det meste smørekart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 ja, der.. den hadde jeg glemt! men det høres skikkerlig komplisert og bytte gear olje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 kan være litt køddent men kassa blir bedre av det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Her er hva mekonomen har av fordelerlokk og rotor. En fra bosch og en fra lukas... hvilken av de burde jeg velge? noen som har noen andre merker de anbefaller? Mekonomen priser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 spørs om du har bosch eller lukas fordeler det...trur lukas har skrudd lokk og bosch har klips.men dette kan være billigere på ford..sjekk prisen der oxo..1 krone part er 1 krone tjent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 1 krone part er 1 krone tjent så sant så sant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 original deler kan faktisk være billigere enn uoriginale deler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 joda, det kan jo det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 det skal være en GL4 olje på kassa.. fåes kjøpt på CdCardic eller såkaltBilvarhehusene NOR. For rundt 100kr/L.. og det går 2.8liter på kassen. men det er bare til å fylle til det renner ut 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 det skal være en GL4 olje på kassa.. fåes kjøpt på CdCardic eller såkaltBilvarhehusene NOR. For rundt 100kr/L.. og det går 2.8liter på kassen. men det er bare til å fylle til det renner ut jepp, skal gjøre det Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 motorcraft er org ford plugger det bosch er klipset på og lucas er skrudd. Org deler er ikke så dyrt som folk skal ha det til, faktisk er enkelte org produkter mye billigere enn det er uorginalt. Kjøp motorcraft oljefilter også.. Jeg kommer iallefall ALDRI til å sette på ett uoriginalt oljefilter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 huff, og jeg som har kjøpt det og greier. får kjøpe org bensin og olje filter da.men plugger så har jeg ngk v-line plugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Anbefaler dæ t å kjøp org plugga..ngk,borsh osv "spiser opp" fordelerlokke og rotor! olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Anbefaler dæ t å kjøp org plugga..ngk,borsh osv "spiser opp" fordelerlokke og rotor! olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig har jeg kjøpt meg så ræva bil!! kan bare Bruke org plugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 da jekker du opp girkassa og tar vekk motorfeste så er problemet løst...ikke verre enn det...tar litt ekstra tid men da blir det ihvertfall gjort og det er lettere enn å ta av drivaksel Tar vel ca. 5 sekunder å løsne en drivaksel fra kassa på escort da.......Evt. en god rivstart med rst jeg hadde....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig Hvordan vet du det? kan du garantere at alle ventilene i oljefilteret fungerer på ett uoriginalt? nei, såpass nøye er jeg med olje og filter at jeg kjøper org Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now