Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 skal ha service på bilen nuh. skal bytte: olje i motor, kjøleveske, plugger, olje filter, bensin filter, luft filter(bytter det som er org, konfilter til våren) Hva med olje i gir kassa, er det slit og bytte? Noe mer jeg burde bytte i samme slengen? STP complete fuel system cleaner vil havne i tanken også
esFORD Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 min gamle xr3i hadde en tendens til å spise både plugger og kabler kjøpt motorcraft plugger, finnes ikke noe bedre egentlig.. prøvde nesten alt av plugger på den, bare motorcraft som funket i over 1 mnd ooog, de er veldig billige i forhold til andre plugger ( nei, biltema sine er billigere, men det er noe møkk) Du kan godt skifte fordelerlokk og rotor om det er lenge siden det er skiftet
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 hms, god ide, skifter det også, er det vanskelig? har ikke skiftet det før. Hvor selger de det?
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 bytt olje i kassa også...sjekk etter lekkasjer i motor..en grundig motorvask...
Mescort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 førr å skift olje på kassa må du ta ut en drivaksel..e ikke tappe skru MK4 zetec Mk4 rwd
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 SELVFØLGELIG er det en tappeskrue!!!!!!det der var det tetteste jeg har hørt i dag!!!!!
alibaba Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Det er en skrue man kan tappe fra men denne får du ikke ut pga festet til girkassen. x - RS Turbo S2
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 da jekker du opp girkassa og tar vekk motorfeste så er problemet løst...ikke verre enn det...tar litt ekstra tid men da blir det ihvertfall gjort og det er lettere enn å ta av drivaksel
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 okidoki, da gjør jeg det. Hvilken olje skulle vœre der?
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 soyaolje??? neida...vanlig gearolje om du får kjøpt på bildelsenter overalt...sjekk her så ser du det meste smørekart
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 ja, der.. den hadde jeg glemt! men det høres skikkerlig komplisert og bytte gear olje.
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 kan være litt køddent men kassa blir bedre av det
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Her er hva mekonomen har av fordelerlokk og rotor. En fra bosch og en fra lukas... hvilken av de burde jeg velge? noen som har noen andre merker de anbefaller? Mekonomen priser
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 spørs om du har bosch eller lukas fordeler det...trur lukas har skrudd lokk og bosch har klips.men dette kan være billigere på ford..sjekk prisen der oxo..1 krone part er 1 krone tjent
Guest Alex_86 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 1 krone part er 1 krone tjent så sant så sant
Guest Mr.Escort Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 original deler kan faktisk være billigere enn uoriginale deler
RsTurboTaule Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 det skal være en GL4 olje på kassa.. fåes kjøpt på CdCardic eller såkaltBilvarhehusene NOR. For rundt 100kr/L.. og det går 2.8liter på kassen. men det er bare til å fylle til det renner ut 88 Escort RSTurbo
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 det skal være en GL4 olje på kassa.. fåes kjøpt på CdCardic eller såkaltBilvarhehusene NOR. For rundt 100kr/L.. og det går 2.8liter på kassen. men det er bare til å fylle til det renner ut jepp, skal gjøre det
esFORD Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 motorcraft er org ford plugger det bosch er klipset på og lucas er skrudd. Org deler er ikke så dyrt som folk skal ha det til, faktisk er enkelte org produkter mye billigere enn det er uorginalt. Kjøp motorcraft oljefilter også.. Jeg kommer iallefall ALDRI til å sette på ett uoriginalt oljefilter!
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 huff, og jeg som har kjøpt det og greier. får kjøpe org bensin og olje filter da.men plugger så har jeg ngk v-line plugger
Mescort Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Anbefaler dæ t å kjøp org plugga..ngk,borsh osv "spiser opp" fordelerlokke og rotor! olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig Mk4 rwd
Guest Alex_86 Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Anbefaler dæ t å kjøp org plugga..ngk,borsh osv "spiser opp" fordelerlokke og rotor! olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig har jeg kjøpt meg så ræva bil!! kan bare Bruke org plugger
Guest ykarlsen Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 da jekker du opp girkassa og tar vekk motorfeste så er problemet løst...ikke verre enn det...tar litt ekstra tid men da blir det ihvertfall gjort og det er lettere enn å ta av drivaksel Tar vel ca. 5 sekunder å løsne en drivaksel fra kassa på escort da.......Evt. en god rivstart med rst jeg hadde.......
esFORD Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 olje filter kan du bruke uorg uten at d er farlig Hvordan vet du det? kan du garantere at alle ventilene i oljefilteret fungerer på ett uoriginalt? nei, såpass nøye er jeg med olje og filter at jeg kjøper org
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now