a.cosworth Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 Og denne bilen som kjørte 1,08 er 2wd bil selvfølgelig? Om jeg ikke husker feil så var det 4x4 (til vanlig kjøres bilen som 2wd)... -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
RS|Stian Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 seff har porting noe for seg når man skal trimme, selv på en helt standar motor vil man også få bedre resultat med porting både med tanke på respons og effekt.Var faktisk akkurat hva jeg hadde tenkt å spørre om. Skal av med toppen for overhaling i vinter og da lurte jeg på om jeg skulle porte den i samme slengen, bør jeg det selv om jeg skal kjøre maks steg1-trim? FordClubNorway.no
kh turbo Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 (edited) Når man prater om å porte så er det ikke en måte å gjøre dette på.Ved mild trim prøver man bare å "lette" luftgjennomstrømingen, så motoren "puster" mest mulig uanstrengt. grovere slip på inn side, og polert ut. Gjerne polere forbrenningskammer også.På høyeffekts motorer derimot tar man mer gods ut av kanalene og forandrere utsende på porter/kanaler og rundt seter. Som fører til lavere hastighet på luftgjennomstrømmningen ved lave turtall, men kan tilføre mer luft raskere på høyt turtall.Dvs større hull dårligere respons, men mulighet for å tilføre mer luft=effekt. Så i ditt tilfelle Stian, så mener jeg at det er en god løsning å ikke ta bort noe, men ta støpe "strukturen" og polere ut porter og få en mer javn og ruere overflate inn. + polere forbrenningskamere. Sikkert mange andre syn på dette en mitt:) Edited August 27, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
nightking Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 Takker for svar, dere få som svarte Kommet fram til at jeg skal fjerne litt bare, fordi er noen "støpekanter" der hvis man kan kalle det det. Så får det holde i førsteomgang Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT)
RS 1000 Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Driver for tiden å overhaler cosworth motoren jeg skal sette i escort mk2'ern min. Planene blir etterhvert t34 turbo og en chip. prøve å holde meg rundt 300 hk + -. Original 200 blokk. Vil det hjelpe noe da å porte toppen? Ser at cosworth toppen har veldig små kanaler, så burde da hjelpe å porte denne? Har planer om å forholde toppen original ellers.Hva mener dere? MVH Bjørnar"The illustration on the left shows the port outline of the smallest 2 liter Mitsubishi port. The center drawing shows the port outline (red) and the valve and throat diameters in yellow on the same scale. If we now look at these in terms of area (right hand drawing) we find that the straight (and very efficient) main body section of the port is actually larger in area than the combined area of the two intake valves (larger yellow circle) and certainly way larger then the combined throat area’s. This is a clear indication that this, the smaller of the Mitsubishi port, is still marginally too big for the job." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now