tonyku Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Nå har jeg fått knitring i Ohc`n min. Høres ut som tenningsbank :S Noen som har noe tips å triks? Motoren er standard 2.0iS. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
Escort RST WRC Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Har du prøvd å justere tenninga?Løsne fordeleren med en 13mm skrue i bakkant i blokka, og vri LITT på den til høyre, og se om det forsvinner da?Hvilken oktan kjører du med, 95okt eller 98okt? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
tonyku Posted August 24, 2008 Author Posted August 24, 2008 Har du prøvd å justere tenninga?Løsne fordeleren med en 13mm skrue i bakkant i blokka, og vri LITT på den til høyre, og se om det forsvinner da?Hvilken oktan kjører du med, 95okt eller 98okt? Jeg har den gråe fordeleren. Trodde ikke den var justerbar. Men da skal jeg få lånt en pistol å sjekka tenninga. Kjører på 95 med blyerstatning. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
Escort RST WRC Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Joda, vrir hele fordeleren.Kan være forsøket verdt med 98okt også da. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
D.Toft Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 en is skal ikke ha bly besnin... kun gassere som skal ha det... sjekk tenningen
MrFord Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 det er feil, er biler med katalysator som IKKE skal ha bly bensin for da ødelegges katta..men isen skal ha om jeg ikke tar helt feil 97oktan bensin “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Guest Red Devil Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 sierra 2.0is trenger IKKE bly bensin.. alle ohc motorer etter mars 85 trenger ikke bly bensin..
bart Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 (edited) sierra 2.0is trenger IKKE bly bensin.. alle ohc motorer etter mars 85 trenger ikke bly bensin.. Helt feil!!! en ohc uten motorkode pn+ noen til ( ohc som var levert med cat i 89-) må ha bly erstayning pga den ikkje har herdede ventilseter ved langvarig bruk av blyfri bensin vil seta bli slitt (utbanket) og ventilene blir utette og for stramme, i sin tid når sierra var en nyere bil var det ikkje uvanlig at ventilene måtte slakkes på service etter at blyfri bensin begynte å bli brukt, samme nøden med v6 ohc skal også ha 98 okt evt må tenninga senkes og da har den lett for å bli en del latere Edited August 24, 2008 by bart
tonyku Posted August 24, 2008 Author Posted August 24, 2008 (edited) Det blei mange konklusjoner her. Skal få sjekket og eventuellt justert tenninga imorgen. Jeg må bruke blyerstatning. Jeg har overhalt toppen og har ikke sånne herdede ventilseter. Toppen har tallet -87 stemplet inn. Finner ingen motorkoder. Skal også begynne å bruke 98 blyfri da med tilsettning. Må uansett gå over til 98 siden det blir aktuellt med turbo i de nærmeste ukene. Egen prosjekttråd om dette. Takker for all hjelp. Gir rapport imorgen om det blei bedre. Noen som kunne tenke seg å kaste inn ett bilde av hvor de motorkodene skal stå. Finner ikke no på toppen ( foruten inni toppen ) Edited August 24, 2008 by tonyku -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
MrFord Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 helt riktig bart. en ohc uten kat SKAL egnetlig ha bly bensin. hver 3 eller 4 tank er anbefalt “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
D.Toft Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 hentet fra burton SOHC Pinto Engines All engines produced after 01/89 are suitable for use with unleaded fuel. For all other engines, an identification mark (adjacent to No 4 spark plug) must be present to designate suitability for unleaded. These are:* 1.6 - M, MM or N, NN* 1.8 - S, SS* 2.0 - P, PP or R, RR
Ronny Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Står vel også en svart klisterlapp fremme ved oljepåfyllinga med K (såvidt jeg husker?), som da sier at toppen har herdete ventilseter..! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now