Jump to content

Lambda stikk på motornett.

Ford ragger

Recommended Posts

Lurer på hvilket motornett jeg. Har to stikk jeg er usikker på hva er til.. Har tatt bilde av dem to men har ikke fått lagt dem ut ennå. Det ene er trekanta og tre ledninger i. Fargene på ledningene i det stikket er: brun, svart, brun med hvit strek.

Det andre stikket er det to ledninger i, en rød, og brun med hvit stripe.

CO skruen på styreenheten er hvit, det vil vel si at det er en L6??

Takker for svar..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Og fargen på ledningene til bankesensor hadde også vært kjekt og finni ut av. Har et stikk med to skjerma ledninger i. Den ene er blå med gul stripe og en blå med brun stripe på..

kjekkeste er å vite om du har 2wd eller 4x4 ledningsnett. 2wd har ikke bankesensor.

2wd nettet er en hel del, mens 4x4 er splittet i to. den trekanta kontakten høres ut som lambdastikket.

har du forresten det lille rommet midt i dashen som du snakka om? hørte aldri noe fra deg.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

kjekkeste er å vite om du har 2wd eller 4x4 ledningsnett. 2wd har ikke bankesensor.

2wd nettet er en hel del, mens 4x4 er splittet i to. den trekanta kontakten høres ut som lambdastikket.

har du forresten det lille rommet midt i dashen som du snakka om? hørte aldri noe fra deg.

Har ikke no bankesensor på motor'n men jeg har et stikk til overs som jeg tror er til bankesensor. Derfor jeg spør om fargene på dem ledningene.. Har ikke funnet noe koblingskjemma til L8 med farge beskrivelse på ledningene..

Hvordan delt da? Med dem tre firkanta stikka på torpedo veggen mener du?? Pluss det stikket som er til bilen da..

Bilder av stikka:

190820081558.jpg

190820081559.jpg

190820081560.jpg

Har L8 selv og sjekket for deg i dag.

Den på bilde nr. 1 er lamda, den andre ser ut til å være til noe greier på andre siden av "skjermen", koblingen var rett i forkant av batteriet så gikk kablene ut av motorrommet etter kontakten........

Spør om noe er uklart, så skal jeg ta bilde for deg.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Har L8 selv og sjekket for deg i dag.

Den på bilde nr. 1 er lamda, den andre ser ut til å være til noe greier på andre siden av "skjermen", koblingen var rett i forkant av batteriet så gikk kablene ut av motorrommet etter kontakten........

Spør om noe er uklart, så skal jeg ta bilde for deg.

Takk takk egO.. Gikk den ut av motor-rommet altså.?? Hmmm.. Merkelig.. Noen som vet hva den kan være til da??? Kan ikke være til kanistre da tru?? den bensindamp boksen på innerskjermen?? Har et par kontakter til som jeg er usikker på men det er på hovednettet i bilen.. Men mistenker at det er til AC'n..?? Et stikk med to ledninger i, likt det som er på dem to nederstre bilden og en løs kabelsko.. Har bilder av dem også.. Er vel egentli ikke noe annet igjen det kan være til en AC'n tror jeg..

Vet ikke hvor den går, eller im den kommer inn igjen, men kan se mer på det i morgen, da skal jeg en tur "inni-der" igjen tenker jeg :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Tenkt litt på det stikket som går ut av motor-rommet. Det er nok ledningen til side blinklyset som du har sett ego.. Den har en brun ledning og en svart med grønn stripe på..