tommy w Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 tja rimelig tidlig er jo bra det da :-) syns det var en bra beskrivelse jeg har ikke nektet for at den lade tidligere opp enn en t34 i startfasen (har denne turboen selv ) men du kjøre jo med 4x4 manifoil og det hjelpe jo på tidlig opplading ,en org t3 er vel ikke langt unna og den er snart veteran bra du er fornøyd bare huske på at det fins mange fornøyde garret og nectick folk og .en gammel garret kan jo faktisk vare 160000 så er jo en stund til nts turboen din er gått det bilen din gikk bra den men vil jo helst se bremsing vet du :-) T3en er like tidlig den, men den gir seg også veldig tidlig. er vanskelig å få over 300skikkelige fungerende hester med en std t3. Noe av det jeg synes var mest overraskende med bytte fra T3 til krx400 var den økte kjørbarheten. kunne ligge på tyngre gir uten at motoren føltes å måtte jobbe hardere. Dette er nok pga øke flow gjennom motoren pga en MYE større turbin og samtidig like mye ladetrykk. Bremsepapirer kommer det nok sikkert en gang når fastford skal ha dag på polly sin rulle eller noe. inntil da blir det jo litt vanskelig da jeg ikke gidder å bruke mange tusen for at han skal måle den uten at det skal være noe mer nyttig enn å få papirer på det. Jeg kan se kurvene mine på en liten skjerm i bilen og dermed kan se forbedringene underveis og har dermed ikke behov for å kaste penger ut vinduet. Forøvrig så viser nå g-måleren 0,85G under aks uten noen form for rivløsing. Blir spennende å se hva som blir det endelige resultatet. tviler sterkt på at en gammel garret varer 160 000km på 2bar ladetrykk. At NTS sin vil vare så lenge med det lagetrykket tviler jeg også på. Men forløpig er den gått ca 30 000km og finnes ikke slark. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Ingen som kjører med irx 600 her då? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 hvor mye koster denne turboen? 450 eller 400 turbon. trenger 2 snurrer til neste prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Ingen som kjører med irx 600 her då?Capri-RS har IRX600 og det hadde/har vel du også? hvor mye koster denne turboen? IRX450 eller KRX400 turbon. trenger 2 snurrer til neste prosjekthttp://www.turboservice.no/IRX450.htmlhttp://www.turboservice.no/KRX400.html Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Litt offtopic her, men det var jo snakk om baktrykk. Se her:http://www.shsperformance.no/index.php/art...cleview/81/1/10 På utskriftene med tall så står det jo Boost i Mbar, og ExhaustP i Mbar. Er ikke dette baktrykket? Isåfall må jo dette være meget bra, da det jo helt opp til toppen er MINDRE en ladetrykket !! Eller er det jeg som misforstår? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 (edited) Litt offtopic her, men det var jo snakk om baktrykk. Se her:http://www.shsperformance.no/index.php/art...cleview/81/1/10 På utskriftene med tall så står det jo Boost i Mbar, og ExhaustP i Mbar. Er ikke dette baktrykket? Isåfall må jo dette være meget bra, da det jo helt opp til toppen er MINDRE en ladetrykket !! Eller er det jeg som misforstår?Jo det stemmer. Det er akkurat dette som er hele hemmeligheten til høy effekt. Det er derfor NTS er så spesielt opptatt av å selge turboer med så lavt baktrykk som overhode mulig. Når man klarer å få baktrykket lavere enn ladetrykket da blir kamvalg og ladetrykk ganske valgfritt og de gode resultatene kommer av seg selv. Det er her mange glipper, baktrykket er minst like viktig som ladetrykket da det egentlig "bestemmer" mye mer av hva man kan gjøre med resten av oppsettet. Som du ser er det veldig FÅ som har fokus på, og som snakker om dette. Det er jo synd for da går utviklingen veldig sent og man tviholder på og anbefaler T3, T34, E46 osv., selv til mer moderne motorer. Det er ikke bare synd og eller trist, det er direkte tragisk og også avslørende. Edit.Klarte ikke la være likevel http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=43758 Edited September 12, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 vist der er av interesse så kan jeg sette på irx450 på ohc turbon min, der sitter det t34 .48 på nå. kan gjøre noen bar å se åssen den oppfører seg. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Eg har IRX600 på min escort. Den ble kjøpt ny og modifisert før eg fikk den av motorbyggeren min. Den har max preppa turbiner og hus. Har ingenting negativt å si om den ennå ihvertfall. Trykket kommer ganske tidlig og 4 svarte spor i asfalten sier meg at det er i det minste noe som funker litt framme der. Skal mappes no til høsten, så det blir spennende å se. Uansett merke på turbo så er det en såpass liten investering i forhold til mye annet så det er jo bare å bytte hvis det går dårlig. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Hvor tidlig begynner den da, ArneR? Og når har du full pøs?Hadde vært intressant å høre mer om resten av oppsettet også Hehe, 4 svarte spor pleier å være et godt tegn ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Vist der er av interesse så kan jeg sette på IRX450 på ohc turbon min, der sitter det t34 .48 på nå. kan gjøre noen bar å se åssen den oppfører seg.Pass nå godt på lambdaen din for IRX450 gjør at motoren puster så mye bedre enn hva den gjorde med T34 at det nok kommer til å gå magert. En motor med en så liten forgasser som du har (32/32?) er langt fra ideelle for en 450 hk turbo. Du taper nok endel i bunn og vinner mye på topp hvis du klarer å gi nok bensin, men du får ikke ut potensialet pga alt for liten forgasser. Kan du måle ladetrykket i trykkboksen i tillegg til i manifolden? Håper at du gidder å prøve, bare synd at det ikke er en KRX400 som jeg mener er mer passelig og korrekt. Hvor tidlig begynner den da, ArneR? Og når har du full pøs?Hadde vært intressant å høre mer om resten av oppsettet også Hehe, 4 svarte spor pleier å være et godt tegn ja Så vidt jeg vet ble IRX600 utviklet og tatt frem til RS500´en til Tom Einar Aaserud, så den burde jo være bra tilpasset Cosworth da. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now