Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurte på om det går an å bytte bare hjulet på strammeren, og om det går an å få tak i? ford skulle ha 1500- for greiene, men da rekner jeg med att det er komplett strammer.

jeg trenger bare hjulet med lager....

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Guest Dre Racing@
Posted

hoff dette prolemet fikk jeg også, måtte kjøpe hele driten på ford, men fins sikkert andre løsinger også

Posted
hoff dette prolemet fikk jeg også, måtte kjøpe hele driten på ford, men fins sikkert andre løsinger også

samme her....fikk ikkje taki andre plasser....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted (edited)

noen som har sjekka om det går å skru av kun hjulet? er jo en skrue der, men den sitter hverfall godt, turte ikke ta i mer :)

har og leita rundt på alle engelske cosworth butikkene, men kunne ikke finne noe slikt der :(

Edited by viggo

Posted
tok feil der - er det den samme som er på sierra DOHC ?

Det vet jeg ikke, men det er godt mulig... noen som kan bekrefte dette?

Guest Dre Racing@
Posted

det sitter i en skrue ja. jeg skiftet bare hjulet når jeg fikset det, så har en helt ny strammer liggende

Posted (edited)

Skru av hjulet fra strammemekanismen, bor ut de tre naglene som holder hjulet sammen å ta ut lageret, på siden av lageret står det ett nummer, dra så til en forretning som selger lagre å gi dem dette nummeret å vips, du har ett nytt lager. Så får du tak i 3 popnagler og popper hjulet sammen igjen, koster deg kanskje en 100 lapp. Dette gjorde jeg, funket fjell i 2år nå :)

Lykke til!

Edit: Det er ikke likt på DOHC og Cosworth.

Edited by Lasse...
  • 11 months later...
Posted

Takk for tipset..

Gjorde dette idag for den nette sum av 84 kr...ford sku ha 1700kr for strammern.. :o

Skru av hjulet fra strammemekanismen, bor ut de tre naglene som holder hjulet sammen å ta ut lageret, på siden av lageret står det ett nummer, dra så til en forretning som selger lagre å gi dem dette nummeret å vips, du har ett nytt lager. Så får du tak i 3 popnagler og popper hjulet sammen igjen, koster deg kanskje en 100 lapp. Dette gjorde jeg, funket fjell i 2år nå :)

Lykke til!

Edit: Det er ikke likt på DOHC og Cosworth.

Posted
Takk for tipset..

Gjorde dette idag for den nette sum av 84 kr...ford sku ha 1700kr for strammern.. :o

Har bestilt ny hele strammeren hos Woodford nå. Litt billigere der enn hos Ford Norge. Woodford måtte også kjøpe den hos Ford.

Men problemet mitt er ikke hjulet. Det har jeg hatt av 100 ganger. Problemet mitt er den fjøren som ligger inne selve strammeren. Den knirker, så antageligvis er den gått tørr.. Så er ikke bare lagrene i hjulet som kan ryke.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4