cosworth540 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 nepp fordi den var lik før jeg dro etter toppen, d ble gjort på torsdagen, før der igjen har den vært dratt til med org moment. men mange er jo plaget med å få tett wrc pakninga da. så ikke veit jeg, men skal ut å kjøre ikveld så får se hvordan den er da Bytt til GPA pakning og dra til med 110 nm.Når du drar 130 nm så strekker du gjengene i blokka, sylindrene blir urunde og det blir gjennomslag i motorn og stor fare for mye trykk i bunnpanna med tilhørende oljelekkasjer.Bruk gamle Taunus/Granada toppbolter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Han har 12.9 umbrakobolter i toppen. Mener på de gamle stjerneumbrakoboltene er 10.9, men de funker fint på min IS.I kveld oppdaget vi att det lukter eksos fra ekspansjonstanken når vi tok av lokket. Så det virker som at toppakningen desverre lekker på ISTen hans. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 ærfaringer med WRC pakninger mottas med takk Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Hvordan går det med de forskjellige aktørene her?Er det noen som har en detaljert oppskrift på omsveisingen av innsuget også? Gjerne med bilder.Skal til å sveise om et 4x4 innsug til IS'n min.Jeg har motorblokk og veiv fra en 85mod 2,0L gasser. Hvordan stemmer kilesporet der tro? Jeg har kastet det orginale reimhjulet fra gasserbilen så får ikke sammenliknet med det. Men merkene på IS reimhjulet stemte når jeg timet regreima og sjekket med tenningslampe på tomgang. Med IS sprutet vel og merke.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 kilesporene er lik.skal du bruke cossi reimhjul ? evnt cossi sprut? har noen bilder av innsuget mitt som du kan få se.min står til vinterlagring å blir nok ikke tatt frem før i mai en gang så imellom tiden får jeg kose meg med en 85 mod xr4x4 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Men JEG ville ikke gjort det likedan som på innsuget ditt. Med tanke på klaring mellom gasspjeld/bensinfilter, Innsug/fordelerlokk og gasspjeld/motorfeste. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 sant nok, hele innsuget skulle ha vært vinkla litt oppover Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 kilesporene er lik.skal du bruke cossi reimhjul ? evnt cossi sprut? har noen bilder av innsuget mitt som du kan få se.min står til vinterlagring å blir nok ikke tatt frem før i mai en gang så imellom tiden får jeg kose meg med en 85 mod xr4x4 Blir komplett L6 cossisprut med 4x4 innsug/plenum. Har reimhjul og fordeler fra cosw. sant nok, hele innsuget skulle ha vært vinkla litt oppover Hvordan blir det med vinkler på fuelrail/dyser etc.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 (edited) hmm si d du... du kan prøve å titte litt her å se om du finner noen løsninger, skulle jeg ha laga nytt skulle d ha vært vinkla litt mere oppover pga motorfeste og bensinfiltret. kanskje bare ha løfta selve pleniumet opp etter fuelrailn,en ting er sikkert. d er syyykt trangt mellom pleniumet og fordelern,jeg måtte skifte bensinfiltret til et fra cossi for å få gitt gass,gass spjeldet butta i festet til filtret når d orginale filtret sto der,vises på et av bildene her, Edited December 20, 2008 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Kan jo montere bensinfilteret rett etter bensinpumpa om den skulle bli i veia:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Ja akkurat det med bensinfilteret ser jeg på som det aller minste problemet. Flytte det som nevnt over.. Eller hvorfor skulle jeg trenge et så stort filter? Dessuten så fikk jeg med bensinpumpebraketten med pumpe når jeg kjøpte sprutet og der sitter det filter i braketten så jeg fjærner hele filteret i motorrommet tenker jeg. En annen ting jeg lurer på..... Er det i det hele tatt verdt bryet og jobben med å bygge om innsuget? Er det noe å hente på det effektmessig eller blir det bare for looken sin skyld? Går jo fint å kjøre med cossi sprutet på IS innsuget også. Skal ikke overstige det en vanlig cosw T3 turbo kan gi alikevel (305hk2wd-330hk4wd) så er jo mulig IS innsuget kan henge med da.Noen som kan gi tilbakemld som har testet dette og vet forskjellen mellom IS kontra cosw innsug? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 har ikke selv kjørt så mye med omsveisa innsug,d var morty99 som fikk omsveisa mitt. å etter hans erfaring mente han på at motoren ble sterkere i bunn Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 (edited) Orginal IS innsuget er ikke så galt det:) og funker å koble opp cosw følere etc. Da må du enten lage deg noe mikkmakk, eller få deg en overgang som du skal bruk på vanntemp sensor. Også må du bore og gjenge opp til lufttemp sensor. Gjengene der er M14 x 1,5 Men om du bruker det orginale is innsuget kan det bli halvveis vrient med gasswire, men det løser man lett med en brakett. Men hvor mye mer effektmessig det vil være med omsveisa innsug vet jeg ikke. Men så noe stor skille tror jeg ikke det vil være uansett. Edit: Så slipper du prakket med plass til fordeler med is innsuget også Gasswire braketten Edited December 21, 2008 by Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Spørs vel om det ikke blir det orginale innsuget ja. Har du en tegning av den braketten el? Har utstyr på jobben til å lage slikt. Vannskjærer, knekke og slikt...Hva med vanntempsensoren? IS har jo det orginalt. Passer ikke cosw sensoren i det samme hullet da eller? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Spørs vel om det ikke blir det orginale innsuget ja. Har du en tegning av den braketten el? Har utstyr på jobben til å lage slikt. Vannskjærer, knekke og slikt...Hva med vanntempsensoren? IS har jo det orginalt. Passer ikke cosw sensoren i det samme hullet da eller? Passer ikke der, er større gjenger, jeg borre og gjenge opp den som satt der je. Til vanntempsensoren for cosworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 (edited) her er oppskrifta på vanntempfølern borra ut innmaten i følern som sto i innsuget,gjenget opp å vips Edited December 21, 2008 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Spørs vel om det ikke blir det orginale innsuget ja. Har du en tegning av den braketten el? Har utstyr på jobben til å lage slikt. Vannskjærer, knekke og slikt...Hva med vanntempsensoren? IS har jo det orginalt. Passer ikke cosw sensoren i det samme hullet da eller? Fikk tilsendt braketten ettersom at jeg ikke hadde noe tilgang til noe som helst i den perioden da jeg skulle ha (selv ikke ei skrustikke:P) http://cgi.ebay.co.uk/COSWORTH-SWEDISH-INL...A1%7C240%3A1318 Veldig behjelpelig kar :-) husker ikke helt hvor mye jeg betalte, men ikke mye. IS har orginalt ja, men du behøver den blå vanntemp sensor fra Cosworth, og passer overhodet ikke i samme hull Du kan gjøre det samme som dohcboy.Vanntemp følern til cosworth har M12 x 1,5 gjenger om det skulle nyttig info:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now