Janna Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 (edited) Ble jo ikke så gale tall på hjul da Stort sett standard 2wd motor - BD 12 innsugskam - Lyseblå dyser - T34 med 0.48 eksos - Pace rs 500 kjøler - 3" Mongoose Edited August 18, 2008 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Gromt spør du meg... Og at det fungerer og blir brukt rett er enda grommere. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 15, 2008 Author Share Posted August 15, 2008 (edited) Edit pga feile tall Edited August 18, 2008 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 403hk og 505nm med en t34 .48 ??? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 (edited) ja lurte akk på d samme - er min T34 ar.48 med 360 lager kompitabel med 403 HK ??????????????????? hvor mye trykk ?? Edited August 16, 2008 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Temmelig utrolig dette ja !Og dette på en urørt topp og orig. 2WD innsug ?Hvor er dette målt ? Jeg tror forsåvidt en T34 .48ar turbo KAN klare opp mot dette( 380-390hk) , MEN ville ikke trodd det på en tilnærmet standard Cosworth 2wd motor/oppsett . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Dette var MEGET imponerendes Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Det er på hjul i tillegg så det høres nok ikke helt nøyaktig ut. Kan du ikke kjøre en 402m og fortelle oss slutthastigheten? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 fake hestene fins overalt! men det går nok fælt for det!!402meter 201meter forteller nok mer sannheten. det ligger ett lite stykke teori bak alle hestekrefter Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Sist var tallene 340 eller noe med sprekt topp og ingen fin mapping................. i annen benk... 402meter 201meter forteller nok mer sannheten. Ikke direkte mot deg Dre Racing, men hallo? Blir stadig nevnt "kom med papiret så skal jeg heller tro". Dette er jo gromt, tallene/kurven går til himmels (akkurat som sist med sprekt topp, og kutting), stilig, går godt, fungerer og tallene ligger svart på hvit. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 helt enig med ego her!!!!! ser ikke problemet med å tro mannen når papirene ligger her svart på hvitt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Dette var jo fantastisk. Jeg bremset med samme turboen selv for 3-4 år siden, samme oppsett óg, med unntak av innsugskammen. Min klarte 350 hk og 417 nm i motor. På 1,6 bar, var ikke mer å hente med å skru opp trykk. Dette viser jo hvor viktig valg av kam er på resultatet. Eller valg av rulle............... -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 fordi den rulla er kjent for å gi magiske tall. hadde du trodd meg om jeg hadde kommet med bremsepapirer som viste 100hk på en moped? du viser åpenbart at du ikke har fjerneste anelse om hva et slikt oppsett skal gi, egO. dette er unaturlige hester. 403hk på hjula med en t34, haha. du blir nok skuffa i en annen realistisk benk. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 fordi den rulla er kjent for å gi magiske tall. hadde du trodd meg om jeg hadde kommet med bremsepapirer som viste 100hk på en moped? du viser åpenbart at du ikke har fjerneste anelse om hva et slikt oppsett skal gi, egO. dette er unaturlige hester. 403hk på hjula med en t34, haha. du blir nok skuffa i en annen realistisk benk.Jeg forstår godt hva dette oppsettet skal gi jeg, som trigger nevner også. Vet også hva personen som har laget chip og mappet tippet av HK. Uansett hva, så er det tall, svart på hvit. Feil på rullen, greit nok det kan variere fra tall til tall på ruller, helt klart det, gleder meg til neste polly dag jeg også -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 (edited) Jeg forstår godt hva dette oppsettet skal gi jeg, som trigger nevner også. Vet også hva personen som har laget chip og mappet tippet av HK. Uansett hva, så er det tall, svart på hvit. Feil på rullen, greit nok det kan variere fra tall til tall på ruller, helt klart det, gleder meg til neste polly dag jeg også -Arne variere fra tall til tall. når plutselig en hk ikke lenger er 735w men 632w, sier det seg selv at det er feil noe sted. ikke rart man får mye hk når en hk er 14% mindre enn hva realiteten er.ja, det er tall. men tallene er feil. edit rot med tall.. Edited August 16, 2008 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Det vi skal gå ut ifra nå, er at bremsepapirer er null verdt? Får vell heller slutte å spørre etter papirer da om 90% av benkene er dårlige.. ellers, fine tall og fin kurve Janna Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 16, 2008 Author Share Posted August 16, 2008 Jaja, folk får klage og syte så mye de bare vil.Uansett hvilken rulle som blir brukt, så er det noen som sier at den gir feile tall. Det er Toyparts sin rulle i Bergen som er brukt.Hadde jeg bodd i Oslo, hadde det blitt brukt en annen rulle, men bruker selvfølgelig en som er i nærheten av hvor jeg bor. Det viktigste for meg var å få mappet bilen skikkelig, bremsingen var ikke så viktig. Bilen går bra og for meg er det det vikigste, uansett hk. Lader 1.8 -1.9 Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Hvis Janna lader 1,8-1,9, og får ut litt over 400HK så må jo dette stemme godt? Triggerhappy har klart 350HK på 1,6, da har Janna BD12 innsugskam i forskjell til det Triggerhappy hadde. Er det egentlig så vanskelig å tro de papirene? Har vell vært snakk i at flere fra England har fått fine tall med T34 med 0.48.. Har da lest i andre forum, men ikke fra de engleske forumene. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Gratulerer med fine tall Janna Ja, tallene var høye, men fortsatt fin kurve og en bil som fungerer som f*** Regner med du merket forskjell når du fikk den mappet? Skal selv gjøre det samme hos Toyparts snart, regner med det var Rune som stod for mappinga? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 16, 2008 Author Share Posted August 16, 2008 Den var grovmappet fra før av, men merker forskjell ja Fant bl.a ut at jeg mistet bensintrykk på topp, og det viste seg at det var spenningsfall fra bensinpumperele bak til pumpen.Det var Rune som mappet bilen ja. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Hvis Janna lader 1,8-1,9, og får ut litt over 400HK så må jo dette stemme godt? Triggerhappy har klart 350HK på 1,6, da har Janna BD12 innsugskam i forskjell til det Triggerhappy hadde. Er det egentlig så vanskelig å tro de papirene? Har vell vært snakk i at flere fra England har fått fine tall med T34 med 0.48.. Har da lest i andre forum, men ikke fra de engleske forumene.Er vesentlig forskjell fra 350hk på 1.6 i motor til over 400 på hjulene på 1.8 da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Ja, strøm til bensinpumpa er sykt viktig det I fjor la jeg opp ny hovedstrøm hele veien fra batteriet og bak, brukte org. ledningene til styrestrøm til et relé i reservehjulsbrønnen,og la opp ny jordning til både rele og pumpe, og nye ledninger fra reléet bak og til pumpa Gikk fra over 1V spenningsfall på tomgang uten andre forbrukere, til under 0,1 V Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 i realiteten vil dette si at det er rundt 440-450hk i motor, og det er det vi ser skeptisk på.uansett er det bra du fikk justert skikkelig. det er nydelig når alt fungerer som det skal 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Er vesentlig forskjell fra 350hk på 1.6 i motor til over 400 på hjulene på 1.8 da... Hoppet visst over at det sto i motor, min feil..hmm, skal ikke begynne å være bedreviter, men kan en BD12 kam ha så mye å si i forskjell fra en vanlig kam? Altså alt er likt i en motor, samme trykk osv, men forskjellen er kammene, vanlig og BD12? Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Ser meget bra ut dette her. Omtrent samme oppsett som meg bare at jeg har omsveist innsug og tenningsforsterker.Hva gjør en Bd 12 innsugskam da? Mer moment fra bånn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now