tonyku Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 (edited) Ja jeg blei utålmodig. Fikk ikke vifta av så jeg bestemte meg for å dra til en kompis å hente en oljefiltertingtang.Det hadde regna litt så rundkjøringene var litt glatt. Clutchet ut 2.giret, opp på turtallsperra. PANG.Viste egentlig hva som skjedde. I å med at det var litt kast i vifta så har denne da klart å løsne fra vannpumpa ( vannpumpehuset sprakk ) Kappa av begge viftereimene. sagd hull i radiatoren. å kappa av regreima Side jeg hadde så mye turtall regner jeg med at det kan være noen ventiler som er bøyd. Eller det er derfor jeg skriver detta: Hvor stor kan skaden være. Kan toppen ha gått til f...? Viss jeg tar av toppdekslet å sjekker om alle ventilene går opp å ned. Er d da bare å sette på ny regreim, vannpumpe og viftereimer da? Som topic sier. Sierra 2.0iS Ohc Kjølevifta mi har låst seg. ( Bråker som fy ) Hvilken vei skal jeg skru får å få den av? Se bilde. Edited August 14, 2008 by tonyku -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Skruen er links Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 (edited) Gjengene er links, dvs at du må skru motsatt at det som er vanlig. Den skruen pleier å sitte som fy, så det kan hende du må holde igjenn reimhjulet med noe edit: kverna var først ute ja Edited August 14, 2008 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Hehe ok. Da er jo saken klar Takker for svar -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Er forresten ikke noe "kan hende det sitter fast og du må holde igjen reimhjulet med noe" opplegg her. Finn frem ett spett, eller en svær skrutrekker, og få en kompis til å holde igjen reimhjulet mens du skrur av med fastnøkkel med ett langt rør på Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 eller bruk et stort skrujern av typen flat og ei slegge type liten og sett den på en av kantene og slå den av. hvis du skjønte den Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 eller bruk et stort skrujern av typen flat og ei slegge type liten og sett den på en av kantene og slå den av. hvis du skjønte den Hm litt skeptisk -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Sett fyr på driten =) 91` Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Jeg bruker en oljefiltertang av reimtypen til å holde fast reimhjulet på vannpumpen. Har alltid fått løs vifta uten att reima har slura, samme hvor hardt den har sotte. Vist du bruker oljefiltertang for å holde igjen reimhjulet og bruker fastnøkkel på mutteren, kan du slå på fastnøkkelen med en stor hammer. Vist ikke vifta løsner da, da er det ikke meningen att den skal av - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Jeg bruker en oljefiltertang av reimtypen til å holde fast reimhjulet på vannpumpen. Har alltid fått løs vifta uten att reima har slura, samme hvor hardt den har sotte. Vist du bruker oljefiltertang for å holde igjen reimhjulet og bruker fastnøkkel på mutteren, kan du slå på fastnøkkelen med en stor hammer. Vist ikke vifta løsner da, da er det ikke meningen att den skal av Ut å prøve det nå -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Opp -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Sett fyr på driten =)sier du som har audi ? snakk om søppel Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 sier du som har audi ? snakk om søppel Hehe ikke d svare jeg ville ha men -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 om motoren er orginal, så sett på ny registerreim og nytt det andre som røk, tut og kjør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Spørs litt på om du har veeeldig slappe ventilfjærer, men mest sannsynlig riktig som combatkit sier. Ta en komptest før du begynner og åpne Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Noen som har erfaring med de kompresjonsmålerne til biltema? Hva skal eventuellt kompen være på? 1:8.5? -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Noen som har erfaring med de kompresjonsmålerne til biltema? Hva skal eventuellt kompen være på? 1:8.5? Kompen måles i bar/kg/psi, ikke i kompressons forhold Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Kopmåleren jeg har fra tema funker hverfall knall! Komptrykket skal vel ligge på rundt 11-14kg+- 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 hvis det er en original motor og reg reima har ryki og noen ventiler har tatt pipen vanker det en god klem herfra....jeg har ALDRI tatt og bøyd ventiler på standard is motor ved reg reimbrudd.kjøp ny reim monter og tut og kjør.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Det er vel rett i underkant av 100% sjangse for at ingentin er ødelagt inni motoren. Har ikke hørt om noen som har ødelagt noe ved registerhavari på en orginal 2.0. Vist det hadde vært en 1.6 hadde sjangsen for skader vært noe større. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted August 15, 2008 Author Share Posted August 15, 2008 Hmm dere hadde rett. Ny regreim, vannpumpe, radiator og vifte blei satt på. Det var kompresjon på alle sylinderne. Startet å gikk som ett uvær etterpå Takk for hjelpen alle sammen. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now