Guest AndreasWetrhus Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Se det! Da smalt det noe jæ**** i bakakselen her om dagen ... Hehe tømte 2. og girte til 3. og pang sa det og ingen drivkraft. Kom kjem å åpna diffen og der hadde planet hjula eksplodert Putta bare opp ei anna klokke med sveist innmat i mellomtida, men må jo få kjøpt noe nytt nå i løpet av "skru sesongen" Hva diff anbefaler folket? Og hvor bør jeg hendvende meg? Skal bremse motoren i løpet av vinteren å tar sikte på ca 400-450 hk. må ha noe som funker i forhold til det MvhAndreas Wetrhus
RSCoz Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Søk på gripper eller quaife, der bør det dukke opp masse godt lesestoff
armani Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 (edited) hvordan er den 7,5" diffen fra 2wd cosworth? er det kun sperra som er dårlig? gripper og quaife osv er jo kun sperra, ikke de drevene osv? beklager begrepene, kan ingenting om differ. håper på litt forklaring. hva anbefales for effekter oppimot 500hk? Edited August 14, 2008 by armani 2wd sierra cosworth
GTD40 Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 hvordan er den 7,5" diffen fra 2wd cosworth? er det kun sperra som er dårlig? gripper og quaife osv er jo kun sperra, ikke de drevene osv? beklager begrepene, kan ingenting om differ. håper på litt forklaring. hva anbefales for effekter oppimot 500hk? Jeg kjøpte Quaife diff fra CTS(Gearboxman) i UK til vingebilen min, montert den men ikke testet den ennå, håper å få gjort det iløpet av helgen Ifølge Stuart på CTS skulle denne diffen være "almost indestructable", og tåle det meste- 600 hk skulle ikke være noe problem...Selv om vi har sett at en her på forumet røyk pinjongen på sin....... Jeg ble anbefalt å kjøpe Quaife utfra at den skulle tåle mer effekt enn Gripper, samt at den skulle være bedre til asfalt banekjøring enn Gripper som han også selger. Gripper krevde mer vedlikehold, men skulle være bedre å sladde/ligge bredt med.... Synes prisen fra CTS var veldig bra...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Guest -Maverick- Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 quaife sin er jo vedlikeholdsfri og normalt sett åpen og bedre til normalbruk. skal man sladde å herje eller kjøre på løst underlag som rallycross feks. så har gripper sine fordeler. skal man ha en lamelldiff som er så heftig at den er ment til sånt bruk,da har den ingenting i en gatebil å gjøre...
RSCoz Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Man bytter jo såklart bare ut selve sperra. Så kronhjul og pinjong forblir orginalt. Som oftest så er det de små planethjula som ødelegger alt, pinjongen og kronhjulet tåler egentlig ganske mye. Ett alternativ er å skaffe seg en lavere utveksling, det gjør at dreva blir endel grovere og tåler noe mere.
Escort RST WRC Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Og man får en tykkere pinjong-aksling Tenker da på 3.91 fra Scorpio (Frosk). Regner med at det vil holde nå Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RSCoz Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Og man får en tykkere pinjong-aksling Tenker da på 3.91 fra Scorpio (Frosk). Regner med at det vil holde nå Jeg har også vridd av et par pinjonger, så det blir jo ikke udødlig.
Escort RST WRC Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Hehehe, nei merket det Får håpe det holder en stund vertfall, lengre enn sist Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest AndreasWetrhus Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Takker for svar:) Noen som anbefaler sted å handle fra?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now