Z10an Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Skulle gjerne hatt papirer på dette, hvis det er noen som har, som kunne tenke seg å dele en kopi med meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta05 Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 hva mener du med papirer? 03` Focus RS #343685` MB 190D US Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z10an Posted August 12, 2008 Author Share Posted August 12, 2008 hva mener du med papirer? papirer som sier hva som må byttes for at bilen skal kunne godkjennes som xr2. ford leverer jo ikke ut noe som helst lenger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta05 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 kan høre litt på jobben 03` Focus RS #343685` MB 190D US Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fezworth Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Ikke skaffbart, selv prøvd. Snakket med de om og gjøre det samme med Mk2 1.1, men ingen suksess, godkjenner ingen ombygging av biler lenger. Har også vært i kontakt med biltilsynet, de virket positive men ville helst ha papirer på hva de forskjellige karosseriene tåler pga de tror XR2 chassiset er forsterket, noe det ikke er.Så prat med de å finn ut hva BT der nede synes om ombyggingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z10an Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 nei, eg vet at det er umulig å skaffe fra ford, men eg tenkte kanskje noen hadde liggende fra den tiden ford faktisk skrev ut papirer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FiestaFureid Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Har tenkt til å bygge om MK2 1,1liter'n min selv. Fint om du sier ifra hvis du får ordnet med papirene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z10an Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 will do... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FiestaFureid Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Da er lakk og styling på plass! Håper det er mulig å få den godkjent med XR2 motor og understell Før ombygging: http://i370.photobucket.com/albums/oo144/F...id/DSC00455.jpg Etter ombygging: http://i370.photobucket.com/albums/oo144/F...id/DSCF5180.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Har sendt mailer til diverse instanser ang bytting av motor i Fiesta og dette er det jeg har fått til svar: Fra Olav Jule v\ Statens Vegvesen. "Skal du endre motoreffekt er det først og fremst et krav at karosseriet er konstruert for den nye effekten.Du må framskaffe dokumentasjon på dette fra hovedimportør.Eventuelt kan signert utskrift fra merkeforhandler godtas dersom karosseriene på begge utgavene har samme delenummer.Inngrep eller endringer i råkarosseri tillates ikke.Understell med bremsesystem må oppgraderes lik den utgaven med størst effekt.Bekreftelse på dette kan gis av merkeforhandler." Med dette i bakhodet mener hvert fall jeg at du kan bytte til 1.6 CVH (96hk?) motoren som XR2i'n kom med så lenge du oppgraderer til XR2i bremser.Vel og merke så lenge Mk1 karroseriet og Mk2 karroseriet har samme delenummer hos Ford.Om det har det eller ikke er jeg usikker på. Men en telefon til Ford er vel alt som skal til for og finne ut av det? Jeg hadde en samtale med et overhode på min loakale Ford forhandler i dag, og han mente at det ikke burde være noe stort problem og få godkjent 1.6litern i en Mk1.Men det er nå en manns mening. - Lasse - - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Hmmm, gammel tråd. Når det gjelder mk1 er faktisk ikke karosseriene like. XR2 har dypere reservehjulsbrønn for å få plass til 6" reservehjul og bakplata har en bulk for å gå klar av brønnen. Dette har sikkert ingen betydning for stivhet osv. men gjør nok at karosseriene har forskjellig delenummer. Dessverre. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Så den var gammel etter at jeg postet svar Ok, da henger de seg garantert opp i det og da...Er jo helt forbanna umulig og få bygd om noe som helst i detta landet!Så lenge bilen er produsert etter 1960 hvert fall! Jaja, får la vær og godkjenne bygget da - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now