cossie4*4 Posted August 11, 2008 Posted August 11, 2008 Skiftet slanger på turbotrykksjusteringen min, og etter det ble trykket litt "rart". Når jeg drar ut f.eks 2. giret og skal over i 3. så begynner liksom trykket å bygge seg opp på nytt på en måte. Det holder jeg ikke på en måte, trykket må arbeide seg opp etter jeg har giret. Skiftet kun slanger, men må jeg justere staget kanskje? Alt var bra før jeg skiftet dem. Ventilen er en boost tee. org turbo, kjører 1bar. dump på kald side.
s10an Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 opplevde dette engang med billige "bling" silicone slanger. bensinslanger fra biltema og vips, i orden høres sprøtt ut men slangene blåste seg opp og alt ble rart. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Guest Ruslebiff Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Alt er tett og fint også? Turboen må jo lade opp på nytt etter gearskift (hvis du ikke har antilag da).
Kverna Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Sant som biffen sier her. Etter jeg satte på dumpventil har jeg MASSE turbolagg, pga turboen må bygge opp trykket i rørene etter girskift Min fotoblogg
Escossie Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 Sant som biffen sier her. Etter jeg satte på dumpventil har jeg MASSE turbolagg, pga turboen må bygge opp trykket i rørene etter girskift trodde det ble mindre lagg med dump jeg? da slipper jo lufta og bli pressa tibake mot turbo og bremse hastigheten på den så mye?
Kverna Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 trodde det ble mindre lagg med dump jeg? da slipper jo lufta og bli pressa tibake mot turbo og bremse hastigheten på den så mye? Ikke det jeg har opplevd hvertfall Min fotoblogg
a.nilsen Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Ikke fjøra som er som er slapp i den da? Finnes mye dritt på markedet idag.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Kverna Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 I fare for å stjele posten svarer jeg bare raskt på det. Har justert fjæra helt inn, og skal MYE krefter til før jeg får pressa den inn. Hardere enn den jeg hadde på cosworthen, og den holdt 1.9bar. Tett når jeg setter trykk på den også Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Pressa den inn? Skal jo dra den ut? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Pressa den inn? Skal jo dra den ut?På stempeldumper får man jo ikke dratt i noe.. Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Glem det, tenkte på helt andre ting jeg nå Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now