Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skiftet slanger på turbotrykksjusteringen min, og etter det ble trykket litt "rart". Når jeg drar ut f.eks 2. giret og skal over i 3. så begynner liksom trykket å bygge seg opp på nytt på en måte. Det holder jeg ikke på en måte, trykket må arbeide seg opp etter jeg har giret. Skiftet kun slanger, men må jeg justere staget kanskje? Alt var bra før jeg skiftet dem. Ventilen er en boost tee. org turbo, kjører 1bar. dump på kald side.

Posted

opplevde dette engang med billige "bling" silicone slanger. bensinslanger fra biltema og vips, i orden :D

høres sprøtt ut men slangene blåste seg opp og alt ble rart.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Guest Ruslebiff
Posted

Alt er tett og fint også? Turboen må jo lade opp på nytt etter gearskift (hvis du ikke har antilag da).

Posted
Sant som biffen sier her. Etter jeg satte på dumpventil har jeg MASSE turbolagg, pga turboen må bygge opp trykket i rørene etter girskift

trodde det ble mindre lagg med dump jeg? da slipper jo lufta og bli pressa tibake mot turbo og bremse hastigheten på den så mye?

Posted

I fare for å stjele posten svarer jeg bare raskt på det. Har justert fjæra helt inn, og skal MYE krefter til før jeg får pressa den inn. Hardere enn den jeg hadde på cosworthen, og den holdt 1.9bar. Tett når jeg setter trykk på den også