Jump to content

Escos. trenger noen gode råd.


superzonic

Recommended Posts

har jo hatt motor havari og skal bytte ut en del og i den forbindelse trenger jeg noen råd.

skal ha meg ny clutch mens jeg først er i gang. har ca 460 hk i motoren med orginal kasse. hva er best løsning for meg? hadde planer om å sette in data sprut så kan hende det blir litt mer hk også. har sett litt på turbokongen sine clutcher holder disse???? eller bør jeg holde meg til face sine?

wrc eller grp.a pakningsett?

skal også skaffe meg ny topp å overhalle denne, noen tips der?

skal ta ut motoren og alt selv, har aldri gjort dette før, men får god hjelp av en kamerat som kan en del. noen ting jeg bør være obs/ huske på?

vurderer også å bytte fra min turonetics 420 hk til en evt turbonetics 480 hk , har dette noe for seg eller er det bare sløsing?

andre ting mens jeg først har motoren ute?

 

bilen er en escort cosworth 93 mod.

Takker for for alle svar jeg får.

1993 Ford escort cosworth
Link to comment
Share on other sites

Hva slags havari har du hatt ? Jeg har bygget opp en ny motor av en jeg fikk for en jobb, den var råde skjært, men fikk full overhaling med maskinering av EBB, boring avbalansering, vekt just og porting. Har og mont dobble ventil fjærer ++. Jeg brukte org Cosworth paknings sett fra Woodford, ny olje pumpe fra Cosworth og div. Kommer litt ann på hva som er skjedd med din, og hvor langt du vil gå

Link to comment
Share on other sites

har jo hatt motor havari og skal bytte ut en del og i den forbindelse trenger jeg noen råd.

skal ha meg ny clutch mens jeg først er i gang. har ca 460 hk i motoren med orginal kasse. hva er best løsning for meg? hadde planer om å sette in data sprut så kan hende det blir litt mer hk også. har sett litt på turbokongen sine clutcher holder disse???? eller bør jeg holde meg til face sine?

wrc eller grp.a pakningsett?

skal også skaffe meg ny topp å overhalle denne, noen tips der?

skal ta ut motoren og alt selv, har aldri gjort dette før, men får god hjelp av en kamerat som kan en del. noen ting jeg bør være obs/ huske på?

vurderer også å bytte fra min turonetics 420 hk til en evt turbonetics 480 hk , har dette noe for seg eller er det bare sløsing?

andre ting mens jeg først har motoren ute?

 

bilen er en escort cosworth 93 mod.

Takker for for alle svar jeg får.

 

Ka clutch har du i dag då ?..... koffer ikkje bruke ein lik ?

Men - min erfaring er at Turbokongen er ein ærlig fyr... så hvis du spør han om det e bra saker han selger - så får du sikkert ett ærlig svar :)

TK kan sikkert komme meg gode tips hvertfall angående bytte av turbo basert på ka annet du har gjort med bilen.

Ingen ekspert sjøl - men bytte fra 420 til 480 høres ut som kan gi tregere lading, men kanskje litt mer toppeffekt...

Link to comment
Share on other sites

har orginal i dag, men begynner å bli ganske slitt. tenkte jeg ville ha en bedre en original.

 

har fått ventil ras, ventilen knakk og ødela toppen samt ett stempel, blokka er hel, trenger bare å hones, har ikke åpnet bunnen så vet ikke om alt er i orden der, men tenkte jeg skulle bytte råder mens jeg først var i gang og..

tenkte jeg skulle sette sammen alt selv og få auto kvikk på alnabru til å justere og div.

har ca 40 k i rutte med, i tilegg til data sprut.

men motoren/bilen er kostet på en hel masse fra før så trenger ikke noe særlig mer der. har det meste oppgradert.

 

 

hvor får du tak i den pakninga og hva slags oppset/hk har du?

1993 Ford escort cosworth
Link to comment
Share on other sites

har orginal i dag, men begynner å bli ganske slitt. tenkte jeg ville ha en bedre en original.

 

har fått ventil ras, ventilen knakk og ødela toppen samt ett stempel, blokka er hel, trenger bare å hones, har ikke åpnet bunnen så vet ikke om alt er i orden der, men tenkte jeg skulle bytte råder mens jeg først var i gang og..

tenkte jeg skulle sette sammen alt selv og få auto kvikk på alnabru til å justere og div.

har ca 40 k i rutte med, i tilegg til data sprut.

men motoren/bilen er kostet på en hel masse fra før så trenger ikke noe særlig mer der. har det meste oppgradert.

 

 

hvor får du tak i den pakninga og hva slags oppset/hk har du?

 

Paknings sett har woodford, jeg bygger for ca 450hk, som skal være en holdbar motor. Er chip fra pukkelrygg, je stempler,680cc dyser, gt3076 med ekstern wastegate, catcams cam drev ventilfjører og retainere ++, er ikke helt ferdig ennå

Link to comment
Share on other sites

har jo hatt motor havari og skal bytte ut en del og i den forbindelse trenger jeg noen råd.

skal ha meg ny clutch mens jeg først er i gang. har ca 460 hk i motoren med orginal kasse. hva er best løsning for meg? hadde planer om å sette in data sprut så kan hende det blir litt mer hk også. har sett litt på turbokongen sine clutcher holder disse???? eller bør jeg holde meg til face sine?

wrc eller grp.a pakningsett?

skal også skaffe meg ny topp å overhalle denne, noen tips der?

skal ta ut motoren og alt selv, har aldri gjort dette før, men får god hjelp av en kamerat som kan en del. noen ting jeg bør være obs/ huske på?

vurderer også å bytte fra min turonetics 420 hk til en evt turbonetics 480 hk , har dette noe for seg eller er det bare sløsing?

andre ting mens jeg først har motoren ute?

 

bilen er en escort cosworth 93 mod.

Takker for for alle svar jeg får.

 

mitt tips har ikkje noe med motor effekt og gjøre... men har med erfaring og gjere... Når du først har motor ute, er det veldi greitt og skifte alt av orginalslanger som ligger under innsug og di andre plassane det er vanskelig og trangt komme til... :) Men du har kansje allerede gjort dette... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

eg synes dette virker som ett vinner prosjekt .no offense..men har man ikke mer peiling enn det virker som her..så bør man da gå til noen som har peiling.snakk med en som bygger motor, gjerne finn ut heller hvem som driver seriøst med dette her.spør om råd der.spør du om råd her inne så får du mange forskjellige svar..siden topicen er så flytende i seg sjøl siden det ikke virker helt som du vet hvor du vil hen med overhalinga,eller effekt,eller kvalitet på deler, osv.det er mye og ta hensyn til.derfor spør noen som spesifikt kan gi deg svar på hva du bør gjøre,og hva du kan gjøre for å oppnå det resultate du vil ha.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Enig med lowman, må du spørre på ett forum hva du skal gjøre med motoren ved overhaling bør du overlate det til noen andre. Klart det er mange her som sitter på god informasjon, men hvordan vet du at den informasjonen du leste deg til her var den beste... ;)

Link to comment
Share on other sites

bare for å ha det sagt.eg mente ikke at infoen som mange kommer med er ubrukelig.og at folk ikke har peiling..men skal man til med noe som er såpass omfattene og viktig at man gjør riktig..så bør man få råd fra noen som evnt driver med dette til daglig og vet hva som bør gjøres.og som vet vilke deler som er både bra og fornuftig og bruke.dette vil jo sikkert også selfølgelig variere alt etter hvem du spør.men eg synes iafall det er best å involvere dem som evnt skal hjelpe deg med overhalinga.og det bør være en som har god kunnskap om dette. og til slutt...ett råd er at det bedre å gjøre jobben bra første gangen..da det ikke er spesielt billig å gjøre feil.:)kommer lenger med det i lengden

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...