Jump to content

sierra 2,0 trim


Guest sierra_raaner

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest sierra_raaner

fant jo egentli ik så mye om trim.. vil beholde 2,0 motoren.. effekanlegg, kn/kd/green filter(ka e best?) porte, høvle toppen.. noe mere som kan gi litt ekstra fart`? er en gasser motor..

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

vill begynne m kn filter å effektalnegg.. no har bilen stått så j**** lenge

uten tank å vill kjøre litt før jg begynner på prosjekter som vill ta tid ;)

men e d noe annt jg kan gjøre?

Takker for alle svar

Link to comment
Share on other sites

effekt anlgegg(lyd anlegg)

får ikke mye mer effekt. men får lyd, og da føles det ut som det går mye bedre.

Viktig og holde motor ren. (innvendig altså)

 

pass på at utblåsning på eksos siden er fri for alt for mye sot. fil vekk litt.

 

høvling av topp. ca 10-15+hk

en bra trim kam 10-20+hk

+ litt porting

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

står mye fint i bøker ----> http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...ryName=BIC_WGCV

 

Men visst du vill beholde bilen din så er vell ikke ned dreiing av topp d første du gjør.. hvor langt har bilen din gått egentli? I hoved sak over 250 000 er motorer som anbefalles å ikke trimmes, di har gått for langt...

Men uansett, d mest effektive på en 2,0 sierra er vell god porting og en rimelig hissig kam, visst d er gasser motor så kan du jo også kjøpe dobble weber eller dobbel a-part...

 

Kan jo altids overlade og :P

Link to comment
Share on other sites

har bare gått 140000 ;) vet u ca kor mange hester ekstra jg får då??

får 150hk uten problemer...

får 200hk i en 2,0 men da må du ha en god del kunskap om d du holder på med, d siste av effekt får du i portinga...

 

Men dreier du ned toppen,ny kam og porter toppen din og nye gassere så tipper jeg du havner på en 150+ hk...

spørs på hvilken kam osv du kjøper...

Du skulle jo ha k&a filter og? + effektanlegg.. så i overkant av 150 villa jeg ha tippa på..

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

men ka e d då?hehe.. 150 hk kan nok merkes godt :D

men ka med bremser oppheng, foringer å slikt da? må d og byttes?

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

ved store modifikasjoner må du oppgradere bremsene. små oppgraderinger som k&n og effektanlegg trenger du ikke å gjøre noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks
gjør som jeg.. bytta understell FØR jeg gjorde noemed motoren.. og i bilen står det en 105 hesters gasser motor ennå.. med cossie understell :D ;)

Jøss.. noen som tenker litt lenger enn nesa? hehe.. Ikke for å trøkke noen ned altså.. men syns alt for mange starter med trimminga (min def av trim er mer enn 10 - 20 hk).. begynn med bremser, så understell og dekk.. er dette i orden kan du starte tenke på trimminga! ;)

 

Hva er kjøre glede? 150 hk eller en bil som sitter skikkelig på veien? ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Holmen

Det kommer jo litt ann på hva man skal bruke den til da!

Er det en gammal Sierra som kanskje ikke burde vært på veien så er det vel morsommere med 150hk til å være idiot med?

Det er vel helt topp for en 18åring som skal ut å imponere fjortisene? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

hehe! har du temmelig rett i! noen mener 150hk er kjøreglede, mens andre syns det blir best når understellet er bra.

Link to comment
Share on other sites

har bare gått 140000 ;) vet u ca kor mange hester ekstra jg får då??

får 150hk uten problemer...

får 200hk i en 2,0 men da må du ha en god del kunskap om d du holder på med, d siste av effekt får du i portinga...

Hvor mye er det mulig å ta ut av en 2.0? Vet om en som har tatt ut 250hk. Er nokså sikker på at dette er en ren sugemotor :rolleyes: :ph34r:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks
mye bedre med bra understell og liten motor enn omvendt!

Helt enig..

 

Gjør som morty, kjøp deg cosworth bremser og bilstein understell.. ¨så trimmer du.. det blir helt sikkert konge! ;)

Link to comment
Share on other sites

Sant nok, dessuten mer økonomisk, selv tar jeg alt litt etterhvert nå og det merkes må jeg si, men synes ikke folk skal hekte seg så alt for mye opp i dette med hk da..

 

I prosjektet mitt så er det en tenkt tanke ja men hk, kommer langt bort, jeg er fornøyd med det jeg får etter hvert jeg. :)

 

Alle våser om at å jeg har bil med så så mye hester osv.

Bygget en ford motor tidligere og den rula streetn den. faktisk på 145 hk, til og med turbo fis gjengen som bodde der den motoren ble solgt til hadde problem med og henge på han karen,og han hadde sierra, med litt preppa understell og motoren var en sugemotor hvor vi preppa toppen og tok den ned en 1,2mm da fikk vi jo en ok komp. også monterte jeg en litt rolig kam, husker ikke helt gradene så ikke arrester meg men omkring 280 grader med justerbart kamdrev og fikk tima denne skikkelig mot lap tia på kammen,grenrør og doble gassere.

ohc 2,0l med liggende gassere da. bygger en replica nå med doble stående skal bli spennende og se sluttresultatet her og. B)

 

Det gikk bra det, sugemotor som begynte på 1500 og varva skikkelig ut hele veien, og da blir det morsomt og kjøre bil, fordi du kan kjøre i gata uten at bilen føles ut som en overtrimma bil på kengerubensin :rolleyes:

 

Så helt greit med mange gamp men det går som regel ut over normalkjøringen din, dessuten trives jeg bedre med en bil som svarer hele veien så slipper jeg og måtte tenke på det at treffer jeg 3000 rpm nå så går det sidlengs forbi under forbikjøring, en slik bil er ikke spesielt morsom i byen heller vis du skal krabbekjøre...Men rått DET ER DET,helt klart ingen som skal nekte på det, men da ville jeg ha hatt på en gatebanebil :lol:

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...