Jump to content

sierra 2,0 trim


Guest sierra_raaner

Recommended Posts

Guest sierra_raaner
gjør som jeg.. bytta understell FØR jeg gjorde noemed motoren.. og i bilen står det en 105 hesters gasser motor ennå.. med cossie understell :D ;)

Jøss.. noen som tenker litt lenger enn nesa? hehe.. Ikke for å trøkke noen ned altså.. men syns alt for mange starter med trimminga (min def av trim er mer enn 10 - 20 hk).. begynn med bremser, så understell og dekk.. er dette i orden kan du starte tenke på trimminga! ;)

 

Hva er kjøre glede? 150 hk eller en bil som sitter skikkelig på veien? ;)

Flekke ræven av riskokere,,,, hehe;) mn er jo helt klart en fordel å holde seg på veien :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest sierra_raaner
Ford 2l bremser er godkjent med inntil 180hk. Snakka me biltilsynet om det.

 

Så hadde heller brukt penger på trim en oppgraderte bremser...!

:D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Ford 2l bremser er godkjent med inntil 180hk. Snakka me biltilsynet om det.

 

Så hadde heller brukt penger på trim en oppgraderte bremser...!

inntil 180 hk, ja... men skiver ser bedre ut da... :)

Også ikke minst for den som har litt ekstra tyngde i bilen, må jo huske på det. at det er mer en bare hk. som gjelder når man snakker bremser men takk for at du minte meg på det... :) :)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

gjør som jeg.. bytta understell FØR jeg gjorde noemed motoren.. og i bilen står det en 105 hesters gasser motor ennå.. med cossie understell :D ;)

Jøss.. noen som tenker litt lenger enn nesa? hehe.. Ikke for å trøkke noen ned altså.. men syns alt for mange starter med trimminga (min def av trim er mer enn 10 - 20 hk).. begynn med bremser, så understell og dekk.. er dette i orden kan du starte tenke på trimminga! ;)

 

Hva er kjøre glede? 150 hk eller en bil som sitter skikkelig på veien? ;)

Flekke ræven av riskokere,,,, hehe;) mn er jo helt klart en fordel å holde seg på veien :P

:) Ikke noe problem det med et fornuftig oppsett kan man kjøre helt ok med en bil med 150 hk og.... det meste av hva som avgjør dette egentlig er kammen. i alle fall på en sugemotor, turbo skal jeg ikke begi meg ut på noen lang diskusjon om siden jeg ikke har eksperimentert så mye med det enda...men det kommer :)

 

Da kan du kjøre fornuftig og ræævva av alle riskokere og litt til...hehe B)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

180 hk????? hva er orginale cossie bremser da? 350???

 

2.0l bremsene min var SUPER dårlige!! og hadde jeg hatt 180 hk hadde jeg aldri tørt å kjørt fært med dem..

 

Morten

orginale cossie bremser ska holde til Stage 1 trim... så de ska vel funke til 300hk +.- menne at is bremser funker til 180 spørs vel litt.. eller funker jo.. men ikke så anbefalt vil eg tro..xr4i bremser e godkjent til 204hk.. såå njaa kan jo hende Is bremser e grei nok til 180hk :unsure: :)

Link to comment
Share on other sites

jah eg å egentlig. kan jo regne litt på d :P xr4i.. 204hk e en økning på 54hk fra orginalt.. så hvis d va omtrent d samme for IS bremser hadde de vært godkjent 169hk faktisk... eller ihvertfall så funker de sikkert opp dertil.. :P :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo litt ann på hva man skal bruke den til da!

Er det en gammal Sierra som kanskje ikke burde vært på veien så er det vel morsommere med 150hk til å være idiot med?

Det er vel helt topp for en 18åring som skal ut å imponere fjortisene? :D

Eller ut og misste lappen ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
tviler

jeg tviler jeg og, men se saken fra en anna side, du har en bil som er 18 år gammel..skift ut skiver, klosser, bremseslanger heile veien, og bremseforsterker..så skal du se at dem knipe greit dem og :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler jeg også har begynt i riktig ende.. forsterka understellet med poly foringer og nye gass demper og slikt.. og ikke minst mine xr4x4 bremsene.. skivene er ca 1" større en org is bremser og ikke minst skiver bak.. bremse kraft er av typen grådig forsterket fysk 2 x så stor som org is.. no skal jeg ettvært trimme motoren til max.. men jeg tror jeg går for weber trimming.. ==)

 

Ps. foten ut døren er bedre en trommelene på en is!!

 

Mvh Anders

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

Men så lenge bremsene er godkjent for 180 hk må det jo stå i forhold. Ellers ville det aldrig vært godkjent..

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks

Mye rart som er godkjent veitu.. Hvis du skal trimme en bil, tipper jeg du er litt hard på gassen også.. så da er gode bremser et must.. syns jeg da.. Tviler også på at tromler bak er godkjent for 180 hk.. :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks
Er jo ventilerte skiver. 180 kan stemme ja. Er jo 200 på en vanlig 240.

Ta deg en titt bak på 240`n.. ventilerte skiver bak også.. Litt forskjell fra tromler veitu.. B) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

nja..hehe,.. begynner m effektanlegg å power filter.. venter litt med bremsene. ;)

har begynnt å bygge anlegg så det ryker nok noen penger dr å .. :P

Kan jo stikke inn på siden min å se.. å si ka dokke syns!! www.raaneboy.tk

så ligger alt om bilen min under beijbien min;)

Link to comment
Share on other sites

er sånn typisk ungdom.. bare det er anlegg og bilen går fært er alt i orden.. tenker aldri på att man skal bremser detta **** skapet... jeg tar anlegg HELT til slutt jeg.. understell først, karosseri, motor og så de som ikke er såå farlig til slutt..

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

jaja men d blir jo ikke så mye mere hk ennå.. så kommer skivebremser bak m tid å stunder.. Men d gøyeste først..10hi B)

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården

ikke ta fra han gleden nå da morty999... blir sikkert bra d der.. litt mer kunnskap og penger så blir d sikkert bil tilslutt :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...