Guest sierra_raaner Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 noen som har forslag te trim på min ford sierra 2.0 86 mod?
Guest fåården Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 sjekk på sierra delen av forumet du. finner sikkert noe der
Guest fåården Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 du får rope viss du ikke finner noe, men d tror jeg du gjør...
Guest sierra_raaner Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 fant jo egentli ik så mye om trim.. vil beholde 2,0 motoren.. effekanlegg, kn/kd/green filter(ka e best?) porte, høvle toppen.. noe mere som kan gi litt ekstra fart`? er en gasser motor..
Guest fåården Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 dobble 45 webere,høvle,porte,kn,grenrør,trimkam,større stempel..
Guest sierra_raaner Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 vill begynne m kn filter å effektalnegg.. no har bilen stått så j**** lenge uten tank å vill kjøre litt før jg begynner på prosjekter som vill ta tid men e d noe annt jg kan gjøre? Takker for alle svar
cossie_storm Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 effekt anlgegg(lyd anlegg)får ikke mye mer effekt. men får lyd, og da føles det ut som det går mye bedre. Viktig og holde motor ren. (innvendig altså) pass på at utblåsning på eksos siden er fri for alt for mye sot. fil vekk litt. høvling av topp. ca 10-15+hken bra trim kam 10-20+hk+ litt porting Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
hår ball Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 står mye fint i bøker ----> http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...ryName=BIC_WGCV Men visst du vill beholde bilen din så er vell ikke ned dreiing av topp d første du gjør.. hvor langt har bilen din gått egentli? I hoved sak over 250 000 er motorer som anbefalles å ikke trimmes, di har gått for langt... Men uansett, d mest effektive på en 2,0 sierra er vell god porting og en rimelig hissig kam, visst d er gasser motor så kan du jo også kjøpe dobble weber eller dobbel a-part... Kan jo altids overlade og
Guest sierra_raaner Posted January 6, 2005 Posted January 6, 2005 har bare gått 140000 vet u ca kor mange hester ekstra jg får då??
hår ball Posted January 6, 2005 Posted January 6, 2005 har bare gått 140000 vet u ca kor mange hester ekstra jg får då?? får 150hk uten problemer... får 200hk i en 2,0 men da må du ha en god del kunskap om d du holder på med, d siste av effekt får du i portinga... Men dreier du ned toppen,ny kam og porter toppen din og nye gassere så tipper jeg du havner på en 150+ hk... spørs på hvilken kam osv du kjøper... Du skulle jo ha k&a filter og? + effektanlegg.. så i overkant av 150 villa jeg ha tippa på..
Guest sierra_raaner Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 men ka e d då?hehe.. 150 hk kan nok merkes godt men ka med bremser oppheng, foringer å slikt da? må d og byttes?
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 tror nok det ville vært smart å bytte bremser ja! er ikke helt sikkert på om vegvesenet begynner å trøble
Guest 2.0Fordsierra Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 bremser må du jo tenke på seff, skal jo klare å roe ned bilen ?
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 ved store modifikasjoner må du oppgradere bremsene. små oppgraderinger som k&n og effektanlegg trenger du ikke å gjøre noe som helst.
morty999 Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 gjør som jeg.. bytta understell FØR jeg gjorde noemed motoren.. og i bilen står det en 105 hesters gasser motor ennå.. med cossie understell
Guest Boondocks Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 gjør som jeg.. bytta understell FØR jeg gjorde noemed motoren.. og i bilen står det en 105 hesters gasser motor ennå.. med cossie understell Jøss.. noen som tenker litt lenger enn nesa? hehe.. Ikke for å trøkke noen ned altså.. men syns alt for mange starter med trimminga (min def av trim er mer enn 10 - 20 hk).. begynn med bremser, så understell og dekk.. er dette i orden kan du starte tenke på trimminga! Hva er kjøre glede? 150 hk eller en bil som sitter skikkelig på veien?
Guest Holmen Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 Det kommer jo litt ann på hva man skal bruke den til da!Er det en gammal Sierra som kanskje ikke burde vært på veien så er det vel morsommere med 150hk til å være idiot med?Det er vel helt topp for en 18åring som skal ut å imponere fjortisene?
Guest FordPower Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 hehe! har du temmelig rett i! noen mener 150hk er kjøreglede, mens andre syns det blir best når understellet er bra.
esFORD Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 Er det en gammal Sierra som kanskje ikke burde vært på veien så er det vel morsommere med 150hk til å være idiot med? Ja, veldig artig å kjøre på noen da.. sitte med bunnløs gjeld resten av livet..
TurboX Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 har bare gått 140000 vet u ca kor mange hester ekstra jg får då??får 150hk uten problemer... får 200hk i en 2,0 men da må du ha en god del kunskap om d du holder på med, d siste av effekt får du i portinga... Hvor mye er det mulig å ta ut av en 2.0? Vet om en som har tatt ut 250hk. Er nokså sikker på at dette er en ren sugemotor -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
morty999 Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 mye bedre med bra understell og liten motor enn omvendt!
Guest Boondocks Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 mye bedre med bra understell og liten motor enn omvendt! Helt enig.. Gjør som morty, kjøp deg cosworth bremser og bilstein understell.. ¨så trimmer du.. det blir helt sikkert konge!
hugoh Posted January 8, 2005 Posted January 8, 2005 Sant nok, dessuten mer økonomisk, selv tar jeg alt litt etterhvert nå og det merkes må jeg si, men synes ikke folk skal hekte seg så alt for mye opp i dette med hk da.. I prosjektet mitt så er det en tenkt tanke ja men hk, kommer langt bort, jeg er fornøyd med det jeg får etter hvert jeg. Alle våser om at å jeg har bil med så så mye hester osv.Bygget en ford motor tidligere og den rula streetn den. faktisk på 145 hk, til og med turbo fis gjengen som bodde der den motoren ble solgt til hadde problem med og henge på han karen,og han hadde sierra, med litt preppa understell og motoren var en sugemotor hvor vi preppa toppen og tok den ned en 1,2mm da fikk vi jo en ok komp. også monterte jeg en litt rolig kam, husker ikke helt gradene så ikke arrester meg men omkring 280 grader med justerbart kamdrev og fikk tima denne skikkelig mot lap tia på kammen,grenrør og doble gassere.ohc 2,0l med liggende gassere da. bygger en replica nå med doble stående skal bli spennende og se sluttresultatet her og. Det gikk bra det, sugemotor som begynte på 1500 og varva skikkelig ut hele veien, og da blir det morsomt og kjøre bil, fordi du kan kjøre i gata uten at bilen føles ut som en overtrimma bil på kengerubensin Så helt greit med mange gamp men det går som regel ut over normalkjøringen din, dessuten trives jeg bedre med en bil som svarer hele veien så slipper jeg og måtte tenke på det at treffer jeg 3000 rpm nå så går det sidlengs forbi under forbikjøring, en slik bil er ikke spesielt morsom i byen heller vis du skal krabbekjøre...Men rått DET ER DET,helt klart ingen som skal nekte på det, men da ville jeg ha hatt på en gatebanebil Mvh. Hugo H. Ford sierra 2.0l (Type Ludo.) Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!) Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre) Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)
Recommended Posts