megamann89 Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Hei. Det er bytte bakstilling og dff på min sierra. Dette stammer fra en 2.8 2wd. men nå skal jeg bytte drivknyte på bilen. Var vist veldig vansklig å skaffe deler til 2.8 og lurte da på om drivknyten fra 2.9 passer. Så på en drivknute til 2.9 men den så ikke ut til å passe. På en orginale er det liksom et parti som er krympet, der hvor mansjetten sitter. Er dette bare en ring som man kan slå av ? Eller må man ha e drivknute som er lik ? Er skrudde akslinger. Har også hørt noe om at diffen må shimshes opp, hvor myemå den shimses og å hvilken av de 4 punktenen til bakre feste ? Hvorda måler jeg meg frem til dette ? Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Den ringen må du ta av for å løsne mansjetten. Den skal sitte løs når alle skruene er demontert, vist den ikke er rustet fast da. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted August 7, 2008 Author Share Posted August 7, 2008 (edited) Ok .så den overgangen/ ringen er å ta av altså. Fikk løsnet mansjetten ved at jeg bare løsnet stripsen. Fikk det ikke helt til å stemme. Nen når den ringen kan løsnes passer det jo Noen som veit om 2.9 knutene går om 2.8 ?Takk for svar Edited August 7, 2008 by megamann89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted August 9, 2008 Author Share Posted August 9, 2008 Ok takk ,takk ..Da skjønner jeg. Noen som veit om 2.9 knutene går om 2.8 ?Og hvordan er det med den shimsinga av diff ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Red Devil Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 lettere å sette over hele akselen.. det passer.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 lettere å sette over hele akselen.. det passer.. hehe Sant det, hvis jeg setter på en brukt kan jeg risikere å stå der med samme prob. Og det er jo bare den ene knuta som har gått. Men takk for forslaget. Regner egentlig med at knutene er det samme, men spør for sikerhetsskyld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now