tommy w Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 eller du ganske enkelt har sensor i tanken/bensinsystemet som føler hvilke blanding du har. Krever jo selvsagt støtte i sprutet hvis en ikke skal bruke tilleggsutstyr som styrer det da. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
alexern Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 344hk og 421nm @1.5 bar hk effekten var sitgene når vi avsluttapull på 6500 omdr pga standar motor rolleyes.giffult trykk på 3150 omdr laugh.gif ambefaler e 85 vil si jeg er meget intressert i dyse strl din. 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går
Kverna Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 (edited) *skrev feil* Edited August 5, 2008 by Kverna Min fotoblogg
kimosabi Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 jeg tror du overdramatiserer tennings problemene litt kh turbo det er vertfall ikke derfor 35% mere fuel, det er pga energiinnholdet til etanolen.og det er vistnok ikke alkohol man får i olja, men vann fra forbrenningen. Helt enig i det der med energien i E85. Skal du bruke bilen hele året er der et STORT problem.. Vinterstid blander oljeselkapene i en del bensin for å lette kaldstartproblemen, noe som senker oktantallet kraftig, dersom du ikke er klar over dette kan jo resultatet bli tenningsbank og havari.. Jau, men da kan man jo stille tenninga til vinter? Sierra XR4i
BM-RACING Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 vil si jeg er meget intressert i dyse strl din. det er 720 cc dyser. krører på 3 bar med 044 pumpeNb dette er budsjett bygge og alt er hjemme lagd vi er snart oppe i 20000 kr og dette er inklusiv kjøp av bil motor er kunn hentet ut fra ett vrak på høggernbyttet topplokks bolterog kjører 1.5 bars trykk denne motor er kunn gatemappetkjørte denn på rulle for og se hva den ga Helt enig i det der med energien i E85. Jau, men da kan man jo stille tenninga til vinter? husk att det er også kaldere om vintern og da tåler den jo mere tenning Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Hansi Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 (edited) Jeg kjører på e85. kan si litt hva jeg veit om mine erfaringer. min motor er bremset til 640 hk. forbruket er 40% høyere en vanlig bensin. du får 8% høyere efekt en ved kjøring på racefuel. de gangene jeg har kjørt på bane har jeg hatt en maks temp på kjøle vannet på 87 grader. bilen går stabilt og fin på tomgang, men motoren må bli litt varm før man begynner og kjøre. ikke noe fusking eller skyting under kjøring. kjører med dis 4 tennigsanlegg og 4 coiler. tomgangen er på ca 1500 rpm. jeg anbefaller e85 på det sterkeste. vs motor har god erfaring på e85 da han har forsket på dette i over 6 år. Hvor ofte bytter du olje? Har du merka noe til etanol i olja/åndinga? Ånder den mye? Kjører du noe tilsetning for smøring? Og hva med deg BM-RACING, merka noe av det? Godt å høre folk som har prøvd det selv.. På høy tid med en litt mer omfattende diskusjon rundt dette Edited August 5, 2008 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
kh turbo Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 (edited) E85 går ikke like lett å fint på tomgang pga mye mere suppe som må antennes så det stemmer.men åssen skulle man gjort tennings systemet bedre for å forhindre dette da? flere tennplugger (volvo SPM topp) Jeg tror ikke det har noe med att gnisten ikke gir nok energi men jeg skal ikke si jeg har grisepeiling på dette, kun teorier ennå. skal kjøre med wastespark fra opel på 2.6L firer og håper det skal kunne klare og tenne 500 E85hk Dette er ikke min erfaring men diskuterte det med Jens, som jeg forstod er det ikke noe godt nok tenningsanlegg pr. dags dato for E-85. Edited August 5, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
alexern Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 det er **** meg rått å få de specsa på et sånt bygg 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går
Guest Dre Racing@ Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Jau, men da kan man jo stille tenninga til vinter? Det har ingenting med tenninga og kjøre, men etanolen fordamper ikke.derfor må motoren startes på bensin eller startgass. eller den kan fetes opp noe j æ veli da
hår ball Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 skall spørre ut sjefen på statoil når han er tilbake fra ferie, for jeg tror nemmelig ikke at det norske miljøet les norsk miljøet har såkaldt E75 på vinters tid.. vet svenskene har e75 og e85, men i tr,heim så tror jeg vi kun har e85, altså samme blandinga hele åre.. jeg kjørte på samme smørja sommer som vinter, mye fortenning, merka ikke noe forskjell på kalde vinter dager og varme sommer dager..var litt rar på tomgang ved kald motor, uavhengig av været.. jeg merka ikke noe til etanol i olja, kjørte med egen olje trykks måler,for og holde øye med trykke.. bytta olje 1 gang på nesten 1 år.. ellers så fylte jeg bare etter en liten skvett en gang i blandt..
ACR Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Hvor ofte bytter du olje? Har du merka noe til etanol i olja/åndinga? Ånder den mye? Kjører du noe tilsetning for smøring? Og hva med deg BM-RACING, merka noe av det? Godt å høre folk som har prøvd det selv.. På høy tid med en litt mer omfattende diskusjon rundt dette jeg bytter olje vær gang jeg har kjørt bilen. jeg har tørrsump på bilen min merker ikke noe serlig til e85 i olja, men ånde systemet til tørsump tanken er det litt e85 i. men dette går ikke tilbake i olja, jeg tapper bare denne tanken når den er full.ps bilen min blir kun brukt til bane kjøring. alle andre jeg kjenner som kjører e85 bytter olje som normalt uten problemer.
Hansi Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 jeg bytter olje vær gang jeg har kjørt bilen. jeg har tørrsump på bilen min merker ikke noe serlig til e85 i olja, men ånde systemet til tørsump tanken er det litt e85 i. men dette går ikke tilbake i olja, jeg tapper bare denne tanken når den er full.ps bilen min blir kun brukt til bane kjøring. alle andre jeg kjenner som kjører e85 bytter olje som normalt uten problemer. Høres bra ut 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
BM-RACING Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Høres bra ut har ikke hatt noe problem med hvit i oljaproblemet er også att hvis man får litt e 85 i olja .er det at den tiltrekker seg fuktighet så da kan det bli litt hvit (kondens) men når motorn blir varm er det jo den som blir borte i ånde tanken Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
alexern Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 BM-racing, har du noen bilder av bilen din? prosjekt tråd eller noe? 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går
BM-RACING Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 (edited) BM-racing, har du noen bilder av bilen din? prosjekt tråd eller noe? er nok ikke så god til sånt med data og bilder har lurt på og få en kompis til og hjelpe meg og legge ut bilder kommer på ford treffet Edited August 7, 2008 by BM-RACING Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Guest Dagfinn Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 jeg kjører E-85 på dochen min...ikke justert noen ting og det fungerer fint.den andre sierraen går og på E-85. standard is motor men med justerbar bensintrykksregulator.justerte opp bensin trykket for og få den til og gå reint. fungerer som bare det. bruker litt mer drivstoff men uansett billigere enn og kjøre på rein bensin. havner på en ca liter pris på 10,50 med blandinga på dochen.25% bensin og 75% E-85.
Ruudsengen Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Hvor høyt bensintrykk kjører du på is`n og hvordan har du justert tenninga? Driver å eksprimenterer litt med e85 på is`n min å,men fusker en del på rolig kjøring.
Ørjan G Posted August 8, 2008 Posted August 8, 2008 jeg kjører E-85 på dochen min...ikke justert noen ting og det fungerer fint.den andre sierraen går og på E-85. standard is motor men med justerbar bensintrykksregulator.justerte opp bensin trykket for og få den til og gå reint. fungerer som bare det. bruker litt mer drivstoff men uansett billigere enn og kjøre på rein bensin. havner på en ca liter pris på 10,50 med blandinga på dochen.25% bensin og 75% E-85. Då kjøre du ikkje E85, du kjøre E64.
joe Posted August 8, 2008 Posted August 8, 2008 Jo, Ovar benket ca 530hk på hjul med E85, 1000cc dysene stoppet der.. men han fikk turbotrykk 1000rpm tidligere. For ikkje å glemme de 100 NM mer han fikk og Har egentlig savna ein skikkelig diskusjon om E85 - eller kanskje ikkje diskusjon men at folk legger ut erfaringer.... for må innrømme at det frister når ein ser ka resultater det gir.... hvis ikkje risikoene blir for mange..
Hansi Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 (edited) Sant at man får turbotrykk tidligere? Hørt det er motsatt jeg? Helt enig med deg joe, har vært et savn å høre erfaringer Jeg kommer til å prøve bare jeg får igang bilen Edited August 9, 2008 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
Count Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 Jeg holder på med et motorbygg som skal gå på E85 nå. Det kommer til å dra utover hele vinteren men kan holde forsamlingen oppdatert. Er forresten ikke i tvil om at E85 er overlegent, bortsett fra LCA-bakdelene (maisen i U-landene), men dette er en HELT annen diskusjon.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Sapphy Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 for det om me har mat, er det ikkje dermed sagt at de i afrika skal ha mat.. Alle kan ikkje leve opp, harde brutale fakta.
kimosabi Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 for det om me har mat, er det ikkje dermed sagt at de i afrika skal ha mat.. Alle kan ikkje leve opp, harde brutale fakta.Typisk FrP`ere å preike om selvfølgeligheter. Sierra XR4i
Sapphy Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 Foretrekker du vannpipe og SV?Disse populistiske selvfølgelighetene trekker i alle fall, siden vi er størst for 4. gang på rad!
kimosabi Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 Foretrekker du vannpipe og SV?Disse populistiske selvfølgelighetene trekker i alle fall, siden vi er størst for 4. gang på rad!Såååå vanskelig er det å lese en FrP-velger. Verden ekke svart og hvit, sapphy. Heia E85 forresten! Sierra XR4i
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now