RsMuffe Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 ja. klart er en fordel med å komme til osv. og man må regel av med turboen for bytte plugger. har samma grenrøret selv. så jeg vet alt det der. men man skal ikke være nødvendig å bytte plugger annhver uke. da er det noe feil et sted. men i escort mk2 så trenger man litt plass til luft filter osv. og heller ikke noe særlig god plass til innerskjermen. så får bare finne seg i å skru av turboen ellers bytte til cossi motor eller suge motor. så da slipper man skru av turbo for plugg bytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Har desverre ikke flere bilder som viser åssen det var rundt slangene der men ikke noe problem, var vell ca 3-4 cm klarning til slanger , lagde mei bare ent deksel av alu rundt slangene der senere men var ikke nødvendig, bygde mei nytt rør med tanke på plugg skifting jeg å, men har nå ikke skifta så mange enda men. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Litt OT men når vi er inne på det...hvordan er folk fornøyd med grenrøret ellers da? Vurderer å kjøpe meg et slikt sjøl. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 dem er meget bra, ser meget bra ut og forseggjort ut. men hør med han om en har det andre typen, da kommer turbon lenger frem, "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 volden selger to typer grenrør. et bak montert t3-flens eller et annet med midt montert t3 flens. men med begge så blir turbo så nærme at turbo må skrus av for plugg bytte. jeg har bak montert t3-flens typen pga. jeg skal ha motoren i en escort mk2 en gang i framtiden. driver du med sierra. så kjøp midt montert t3-flens typen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 24, 2008 Author Share Posted August 24, 2008 tror d blir å gå til anskaffelse av nytt grenrør til uka. noen flere innspill i saken ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 volden selger to typer grenrør. et bak montert t3-flens eller et annet med midt montert t3 flens. men med begge så blir turbo så nærme at turbo må skrus av for plugg bytte. jeg har bak montert t3-flens typen pga. jeg skal ha motoren i en escort mk2 en gang i framtiden. driver du med sierra. så kjøp midt montert t3-flens typen. --Få skikkeli has på AFR, så er ikke dette noe problem... Jeg bytter plugger 2-3 ganger i året! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 det går fint å bytte plugger på det bakmonterte uten å ta av turbo. hvis du tar av den rare tuten bak på turboen og lager deg en ny flens med en 90graders bøy på så får du plass. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 får oppdatere litt her.. ble nytt grenrør på meg, av typen den med midtmontert flens, å ikke minst fått bilen til å gå nå i natt :D fy F så digg å høre turbo lyden i kjerra Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Kom med masse bilder! Sånt liker vi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 hihi jah d kommer iløpet av helga Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Ja, det ble ei lang natt med skruing, å bannskap Men var absolutt morsomt å endelig få bilen din i drift igjen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 hehe hoff jah d ska være sikkert...men så utroli gøy,bare å starte opp å vri om nøkkeln da tenker d at noe av interiøre kommer på plass i dag ihvertfall dasjbordet hehe Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Fine greier. Bare husk at vi må ha tilgang til lc1 kontrollern, for å kalibrere bbl. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Litt OT dette, men hva sier politi / bilsakskyndig til slik turbotrimming? og hva sier de til å skifte fra dohc til ohc? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 dem river seg i håret og skriver masse greier på en papir lapp. og hvis du er heldig så får du kun vising på BT. det er min egen erfaring. skal du gjøre om noe som helt på bilen din som ikke er org. så må man få det godkjent hos staten vegvesen. lønner seg å ta en telefon/søke før man begynner på prosjektet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Hva ville det koste sånn ca å godkjenne en motor med 250hk i en sierra a? Hvis vi snakker ohc turbo f.eks? så klart oppgradert til cossie bremser f.eks Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Hva ville det koste sånn ca å godkjenne en motor med 250hk i en sierra a? Hvis vi snakker ohc turbo f.eks? så klart oppgradert til cossie bremser f.eks Koster ikke noe annet en penger til deler, tid og visning. Og nytt vognkort hvis du får det godkjent.Kun avgift på hesteøkning på biler nyere enn 10år/vært 10år i norge Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Litt OT dette, men hva sier politi / bilsakskyndig til slik turbotrimming? og hva sier de til å skifte fra dohc til ohc? Sier - fy fy, så lenge det ikke er godkjent. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 OI OI denne hadde jeg helt glemt av hehe ja når står govogna til vinterlagring, å blir tatt ut igjen til våren.. hadde 3 uker med bare fryd å gammen. men så sto den i ro i 2 dager da fikk jeg cossi syndromet å ikke ville over 4000 rpm.. så jeg får feilsøke litt til våren hehe Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 tenker jeg tar opp denne tråden igjen. NÅ er jeg så dritt lei at grenrøet mitt sprekker. er d ingen som lager grenrør som har IHVERTFALL 2mm rør.. mitt kan ikke har tykkere enn 1,5 MAX biter av grenrøret detter av, sveiser som revner,til og med midt på ene runneren så revna røret.. har fått d tig sveisa 3 ganger til nå Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hiv ut noen bilder da? Bruker du turbodemper? Har vurdert å kjøpe meg et slikt nå, men bir litt skeptisk... 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 nei har ikke turbo demper.. MEN veit ikke om dette grenrøret er fra voldenracing en gang.. virker som skikkeli billig kina greier.. rørene virker ikke tykkere enn 1,5 mm.. han jeg kjøpte d av i trøndelag sa d var fra han :S men kan ikke fatte dette sia samtlige sveise sømmer har revna til nå.. å siste gang d blei sveisa var sist fredag.. da hadde colectoren revna :SOG at d ikke er rustfrie flenser,mot topp og mot turbo, om dette har noe å si veit jeg ikke og eller om volden sveiser med rustfrie flenser må bare hente bilen først.. den står hos en kompis av meg da den ikke ville helt til bodø.. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 kan bekrefte at disse thailandrørene er sprøe som chips.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 uansett kvalitet på grenrør så sprekker dem inne mellom. noen oftere enn andre. men det hjelper med turbodemper og at motoren er mappa så riktig at grenrøret ikke gløder rødt. og i tillegg så bør man ha flexi rør på eksos-anlegget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now