Sapphy Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 For å si det enkelt, DISSE sprekker nesten fortere enn du monterer de. De er IKKJE værdt bryet! Rein drit! Jeg monterte ett og det holdt vel ca 2000km innkjøring. SØPPEL. En får det en betaler for, i dette tilfellet en blank, fin kringle, men desverre ubrukelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Har desverre samme erfaring som sapphy. Mitt holdt en del lengre en hans, men det revna til slutt.. Nå kan det jo nevnes at jeg brukte flatshift når det revna, noe som sikkert ikke hjalp:) Har en kamerat med et voldenracing grenrør til is turbo. Han har også sveisa 2-3ganger.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted July 30, 2009 Author Share Posted July 30, 2009 (edited) har mest lyst å få han kjenningen på østlandet til å sveise i 3mm rør. bare synd at d er så SYYKT dyrt.. måtte regn med mellom 10 - 15 tusen bare for materialer :S hjelper liksom fint lite om d er bling bling når d ikke holder Edited July 30, 2009 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 snakket med garnes??lurer på om han bruker 2.5mm.. eller 2mm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Strutsen har sveiset noen rimelige rør i vanlig svart stål som har vist seg å være holdbare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Første bud er turbodemper på et slikt grenrør- Kan si at Turbokongen selger samme chips røra" og reklamerer med(.Jeg har Cosworth kunder som har klart 700- 800hk+ med disse grenrørene . som er nok ment som Husnesen sin texaco. med gt42 turbo. som ikke er den letteste snurra heller. så hva er bra når dette er bra nok til en slik bil. Videre står det:-Bør brukes med såkalt ” Turbo damper ”, da alle rustfrie grenrør vil kunne sprekke under belastning ( rødglødende = mykt ) , når turbo/downpipe/eksos anlegg henger med all sin vekt , på grenrøret . Rustfrie HIGH FLOW COSWORTH intern og ekstern wastegate grenrør . -T3 eller T4 flenser . -Splitpuls design -High flow preppet og bolthull tilpasset før levering til kunde . -TIG sveiset - IKKE kjip Kina produsert kvalitet ! Han ljuger ikke. de er prod i Thailand. og samme sted som Volden sine. og Face. Har selv handlet fra de. men kvaliteten kan variere mye fra gang til gang. så et rør kan holde bra. ett anna kan sprekk bare man ser på det. Man får hva man betaler for. Jeg har ny kontakt i sverige på grenrør-. litt dyrere. men bedre kvalitet. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Uansett hvor mye tekst en greier å lire av seg kan dette enkelt oppsummeres: THAI-RØRENE ER VERRE ENN SØPPEL. I forrhold til kvaliteten er de svindyre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Jeg har brukt turbodemper.. Tror nokk jeg går for et grenrør av svart stål neste gang, racefix i stavanger lager disse for 5-6000kr tror jeg.. Viktigere med noe som holder en noe som er blankt å fint når du får det i posten.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 til cosworth kan det tenkes noen vil gi 5-6000kr. men ikke en ist. de skal helst være hjemmelagde svartstål til max 1000lappen. hvorfor ikke bare skifte om flensene på en cosworth manifold til ohc? er lik avstand mellom porta. en 4wd manifold.evt bør da være et greit utgangspunkt. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Jeg har brukt turbodemper.. Tror nokk jeg går for et grenrør av svart stål neste gang, racefix i stavanger lager disse for 5-6000kr tror jeg.. Viktigere med noe som holder en noe som er blankt å fint når du får det i posten.. svart stål har sine fordeler og ulemper dem også. dem sprekker til slutt dem også. men ikke så lett som rustfritt røra fra kina/thailand. det som er dritt er at det løsner "flak" inni svart stål røra. og "flaka" skader bladene i turbo`n. vet ikke hva som er værst jeg. grenrør som sprekker eller en turbo som blir ødelagt.(surt for en turbo til 10-15 lapper) om røra er laget i 321,316,304,svart stål eller støpe manifold. så sprekker dem uansett over tid.største feil med kina/thailand grenrøra er ikke blitt brukt bakgass. syns det er mye syting/klaging i denne tråden. sprekker det så få det sveisa igjen da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 jepp. må gå ann det:) 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 syns det er mye syting/klaging i denne tråden. sprekker det så få det sveisa igjen da. syting ?? syns du d er rimelig at d ***** grenrøret skal sveises etter hver gang man har kjørt ??? mitt er sveisa 4 ganger nå, er TEMMELIG lei av å skru på den ****** biln min for å få grenrøre sveisa.. så viss d er noen her som kan lage meg ett SKIKKELIG grenrør til IS'n min så må dere skrike ut. driter i om d er rustfritt eller svart stål,bare ikke drittn sprekker for meg flere ganger... Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 syting ?? syns du d er rimelig at d ***** grenrøret skal sveises etter hver gang man har kjørt ??? mitt er sveisa 4 ganger nå, er TEMMELIG lei av å skru på den ****** biln min for å få grenrøre sveisa.. så viss d er noen her som kan lage meg ett SKIKKELIG grenrør til IS'n min så må dere skrike ut. driter i om d er rustfritt eller svart stål,bare ikke drittn sprekker for meg flere ganger... regner med at du har kjørt flere ganger enn 4 ganger. jeg har hatt litt samma problemet som deg, men har ikke sprekt ennå etter det ble montert turbo demper og pluss fikk plan slipt flensen. flensen er ikke helt rett. hvertfall ikke på mitt grenrør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 (edited) grenrøret mitt som ble oppgitt å være fra voldenracing er sprøere enn marie kjeks.. åjada har nok kjørt mere enn 4 ganger.. men drøyt å få sveisa det 4 ganger på under 10000 km. bare den lille ferie uka mi på østlande resulterte i å måtte sveise det to ganger.. d har revna på plasser man ikke kommer til å sveise d heller, så grenrøret er ikke 100% tett. har til å med fått laga to støttestag fra flensen mot toppen og over til flensen mot turbo... Edited August 3, 2009 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 grenrøret mitt som ble oppgitt å være fra voldenracing er sprøere enn marie kjeks. skal vi vedde? jeg holder med marie kjeks`n er sprøere enn grenrøret. dem støttestaga kan du like greit fjerne, dem gjør ting vondt verre. du må ha en form for turbo demper, der ting flytter på seg(f.eks. unibolts). et grenrør står ikke på et sted under dem forskjellig temp dem oppnår under kjøring. anngående sveising så har jeg fått sveiset igjen på dem værste stedene. der ikke tig`n kommer til, har det blitt pinne sveis. men det er på grenrør med bakmontert turbo flens. har du sjekket/planet flensen din etter sveising? flensen har lett for å slå seg.har du flexi-rør eller en form for ledd på eksos anlegget ditt?blir grenrøret ditt så varmt at det skifter farge? sånne ting som det der, bør evnt. rettes på + å ha god turbo demper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 anngående sveising så har jeg fått sveiset igjen på dem værste stedene. der ikke tig`n kommer til, har det blitt pinne sveis. men det er på grenrør med bakmontert turbo flens. har du sjekket/planet flensen din etter sveising? flensen har lett for å slå seg.har du flexi-rør eller en form for ledd på eksos anlegget ditt?blir grenrøret ditt så varmt at det skifter farge? sånne ting som det der, bør evnt. rettes på + å ha god turbo demper. Kan vel svare på noen av spørsmålene. Bilen står for tiden hos meg med delvis demontert motorstyring, ettersom dochboy har vært litt lei den siden turen til østlandet. Det er orginalt cossie eksosannlegg, typen som er delt i 2 fra rett etter turbo, og har 2 fram potter. Ingen flexi rør montert, men kommer vel etterhvert regner jeg med. Jeg fikk start på bilen i går, og fikk tatt en liten kjøretur. Og ja, grenrøret skiftet farge til lett rødglødende på bakerste røret. Da sett i lett skumring. Så turbodemper er vel noe vi bør få fikset før neste banekjøring - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 fleksirør så nært downpipe som mulig, om han har ekstern wastegate bør du ha på det røret også. og turbo demper, før du kjører den en meter egentlig. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 (edited) skal vi vedde? jeg holder med marie kjeks`n er sprøere enn grenrøret. ja d kan vi gjærne gjøre.. AV den enkle grunn av mitt utsagn så forsvant d en bit ca 2x2 mm midt på den ene runner'n. her snakker vi om biter av stålet som sprekker løs.. Å IGJEN d at dette grenrøret KAN Ikke ha tykkere rør enn 1,5 mm, har selv studert 2 mm rustfri rørbit å den er tykkere. VISS noen skal sveise meg et SKIKKELIG grenrør så blir d i 3mm rør. rustfritt eller ikke spiller ingen rolle.. bare ikke di **** røra sprekker mer.. å ang vekt så veide ett 2 mm rustfritt rør på ca 30 cm like mye som hele grenrøret. noen som har brukt flexirør som downpipe rør ?? ang sveisinga av grenrøret mitt så ble d gjort av en som jobber på FFI på Kjeller som sveiser så han kan sitt å d er ALDRI sveisen som revner av d han har sveist.. er ALLE andre plasser drittn revner Edited August 4, 2009 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Første bud er turbodemper på et slikt grenrør- Kan si at Turbokongen selger samme chips røra" og reklamerer med(.Jeg har Cosworth kunder som har klart 700- 800hk+ med disse grenrørene . som er nok ment som Husnesen sin texaco. med gt42 turbo. som ikke er den letteste snurra heller. så hva er bra når dette er bra nok til en slik bil. Videre står det:-Bør brukes med såkalt ” Turbo damper ”, da alle rustfrie grenrør vil kunne sprekke under belastning ( rødglødende = mykt ) , når turbo/downpipe/eksos anlegg henger med all sin vekt , på grenrøret . Rustfrie HIGH FLOW COSWORTH intern og ekstern wastegate grenrør . -T3 eller T4 flenser . -Splitpuls design -High flow preppet og bolthull tilpasset før levering til kunde . -TIG sveiset - IKKE kjip Kina produsert kvalitet ! Han ljuger ikke. de er prod i Thailand. og samme sted som Volden sine. og Face. Har selv handlet fra de. men kvaliteten kan variere mye fra gang til gang. så et rør kan holde bra. ett anna kan sprekk bare man ser på det. Man får hva man betaler for. Jeg har ny kontakt i sverige på grenrør-. litt dyrere. men bedre kvalitet. Alle de 3 de henviser til har nå registrerte lovlig firma. Noe du ikke har.. Selger de møkk, så har folk rett til å reklamere på det... noe som er værre med en privat selger som deg. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 ja d kan vi gjærne gjøre.. AV den enkle grunn av mitt utsagn så forsvant d en bit ca 2x2 mm midt på den ene runner'n. her snakker vi om biter av stålet som sprekker løs.. ja. det er mulig det. men fortsatt er marie kjeks sprøere enn grenrøret. finn en hammer å slå på grenrøret ditt og bruk samma kraft og hammer på en marie kjeks. så er det ikke vanskelig å se hvem som er sprøest. for å øke leve tiden på grenrøret ditt før det sprekker igjen. så må du rette opp noen div. ting, som er nevnt før i tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 noen som har brukt flexirør som downpipe rør ?? trur ikke det er noen god idè, men sett en rett etter. så stiver du opp eksosanlegget skikkelig så ikke det henger å slenger under bilen. også turbodemper. ikke sveis på stag, har akuratt sveisa opp et rør hvor staget hadde knekt av og det nærmeste røret hadde sprekt rundt hele.dette var ikke til ford, det spiller ingen rolle hvem som selger eller hva det er til, kina rør er kina rør. dem er billige da når det blir varmt så flytter grenrøret seg, men det staget får ikke samma varmen og flytter seg ikke likt, holder derfor igjen røret å gjør at det sprekker. dette har Rsmuffe fortalt tidligere flere ganger. Kina rør er dårligere enn "vestlig stål kvalitet", være seg fra thailand eller kina. men med noen forhåndsregler blir saken klart bedre. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 ja. det er mulig det. men fortsatt er marie kjeks sprøere enn grenrøret. U get my piont... poenget er at d grenrøret mitt er no søppel,å hadde dette vært sikkelig kvalitet hadde ikke grenrøret sprekt å revna over alt, skal ikke offres en millimeter sveisetråd mere på, d lekker enda littegran på en plass som var UMULI å komme til.. å skal kjøres med til d ikke eksisterer flere runnere eller flenser mere.. så mye som jeg har lagt i bilen iløpet av di 6 åra jeg har hatt den tilsir at den fortjener et skikkeli grenrør di to støttestagene som blei sveisa inn er rett å slett for å holde grenrøret på plass.ihvertfall sånn nogenlunde i samme posisjon, å d har holdt til nå. har ikke sprekt no mere heller. kjørt ca 1500 km. å bilen ble godt brukt dem km men ja trenger helt klart noe mere støttestag. å d vil bli gjort fortløpende alle som har flere ideer må bare si ifra trenger bilder fra dere med IST hvordan dere har montert støttestag\turbodemper Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 skal komme bilder i morgen jeg av noen turbo dempere jeg har brukt på ohc turbo "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 sjekk ut post 851 her du så ser du en type av dempere jeg bruker. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...3945&st=840 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...3945&st=580 post 583 "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=33945&st=80 innlegg 89 har aldrig hatt problem med at grenerøra har sprekki , untat da jeg hoppa innover en setervei her og buk landa på en stein med downpipen. da reiv jeg av hele flensen .. hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now