Guest Racing_ Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Etter å ha stått ei stund, hadde jeg start på rs turboen. Gikk fint i 5 min, stoppet den, og når jeg da skulle starte igjen så ble den vanskelig. Til slutt var den helt død. Det kommer bensin frem til bensinmengdefordeleren, men der er det stopp. Har prøvd å løsnet på bensinrørene ut fra den (til dysene) men det kommer ikke noe ut. Har litt over 8V på kontakten som sitter på bensinmengdefordeleren når jeg slår på tenningen. Og bensinpumpen starter. Har sjekket spjeldet under luftfilteret, det tetter fint og virker ok. Går fint tilbake når jeg presser det inn og slipper. Noen som har tips på hva som kan være galt siden bensinmengdefordeleren ikke leverer ut bensin til dysene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ztineh Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 hei! har drevet mye med golf gti, og som jeg skjønner er dette samme vrange spruten!hehe. den er da veldig varsom for vakum lekasjer. da klarer den ikke å flytte på skiva. så sjekke for vakum lekasjer vil jeg foreslå jeg bruker å få med meg en som kan sitte inne i bilen, må prøve å starte mens jeg dytter på skiva å drar på gass med spjellet.hvis den da harker etter er det nok vakum lekasje, men er like greit å se etter det først som sist. det er da mitt tipps.kanskje noen har bedre tipps, men dette har nå funket flere ganger når jeg har hatt problemer.å det har så å si alltid vært en slange som er sprekt eller har hoppet av! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 prøv å få lufta drivstoffrørene frem til dysene. er flere tråder om det her. egner med du har bensin fram til kaldstartdysa men ikke til de fire andre? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Racing_ Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 (edited) Kaldstartdysa får bensin.Og det kommer bensin ut til hver dyse, fra bensinmengdemåleren, når jeg trykker inn spjeldet under luftfilteret. MEN, det er kun når tenningen blir slått på og bensinpumpen starter de få sekundene. Kjører på startmotoren etter det (coil ledningen er av), men da kommer det ingenting bensin ut fra bensinmengdefordeleren. Har ikke fått sjekket enda om bensinpumpen får strøm og går rundt når man kjører på startmotoren. Noen tips på hva det kan være? Edited July 30, 2008 by Racing_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ztineh Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 prøve å koble så pumpa går hele tiden(provisorisk)hvis det funker da, så er det strømtilførselen til pumpa det er noe feil på!å det har ikke jeg noe greie på på en rst!hehe men det er vel et rele der også som på golfen.har hatt et par golf gti som jeg har satt på bryter når releet har klikka Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Du får ta deg ein titt på dette homo-rosa releet bakom venstre sparkepanel nede ved golvet og sjå om det er blitt kokko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Racing_ Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Releet slår inn når tenningen vris på, og bensinpumpen bygger opp trykket og stopper som normalt.Men når nøkkelen vris videre og starteren begynner så er det ikke livstegn i bensinpumpen. Skrudde ut dysene, presset ned spjeldet under luftfilteret, og tvangskjørte bensinpumpen så den gikk kontinuerlig. Nå leverer alle 4 dysene bensin samtidig.Slapp spjeldet, og da var dysene tette (som normalt)Skrudde i dysene, tvangskjørte bensinpumpen og prøvde å starte, men det er like dødt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 hadde samme problem, var bensin pumpa mi som var gåen, det høres ut som den sviver men det gjor den ikke. Så sjekk ut om det kan være den Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Racing_ Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Bør kanskje koble opp et manometer for å sjekke om bensinpumpen leverer nok trykk. Siden den pøser ut bensin fra dysene når spjeldet er åpent (under luftfilter).Hvor mange bar skal pumpen klare å bygge opp? Er det en spesiell plass det er best å måle bensintrykket fra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 6bar skal det være på pumpa. Du kan måle rett etter pumpa. Den jeg hadde gav bare 3.5bar det var nokk til og få bensinen fram når spjeldet var åpent. Men ga problemer når jeg prøvde å starte kom bare ikke bensin fram. Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 hadde likknende problem på den blå vi hadde tidligere,over natta så slutta bensinfordelern å virke som den sku.bytta hele dritten så var alt bra. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now