a.cosworth Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Dette er noe for seg selv. http://cgi.ebay.co.uk/ford-sierra-v8-musta...p3286.m14.l1318 -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Hehe, lat V8 bare... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Hadde jeg fått`n kasta etter meg så hadde jeg solgt den. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Bedre med en liten kjapp en, enn en stor slapp en! Hvis noen lurte så mente jeg motor ja! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 vil vel ikke si at 302 motorene til mustang er så veldig slappe da.de har bedre turtals register en mange andre v8ere pga større boring og mindre slaglengde. må jo også huske på at 340hp++ i en v8 er mye mer en 340hp++ i en r4 motor. tenk på nm feks Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Ja, men en 302 veier desto mer enn en YB eller B0A eller B0B eller Cologne. Hørte jeg sladdebil? Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Skal du få bra skyv ytav en 302 begynner det å koste penger.. Kappkjørt med en "råtrimma" 67 mustang å det var ikke morsomt engang. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trouble-maker Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 folk her er litt enspora naar det gjelder cosworth... skal love dere man lett kan ta ut mye HK av en mustang motor.. hva sies om Roar Faraas sin mustang 68 med 800hk paa hjula da?? faktisk ikke gjort saa ekstremt mye.. men litt maa man jo koste paa.. det gjor man jo og med en R4 cossy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Ja men det er tungt. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 tung ja greit nokk men den vekta trenger du for og få kontakt med asfalten med 800hk på bakhjula..blir jo uansett ikke no kosebil med en 302 (med mindre du skjemmer ut motoren med ei automat kasse da) (a.nilsen) tenkte du over når du kjørte mot den mustangen at den kansje kjørte rundt med a/t og at det er der begrensninga sitter?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 (edited) Er det mulig? Hva farsken trur du skjer med en bakhjulsdreven bil hvis du slenger 100kg ekstra over framhjula da? Setter bakenden seg bedre da eller? Flytter du tyngdepunktet bakover eller framover da? Og en Sierra er lett og veik nok fra før så en 302 Ford Jernklump har ingenting i en sånn bil å gjøre hvis man skal drive med annet enn å svi dekk. Men jeg støtter deg mht. entusiasmen, FordForLife. Eneste åtterne som gjør seg i en Sierra må være no hel alu. Lexus eller noka. MIN mening. Edited July 30, 2008 by kimosabi Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Nå får man jo tak i alu blokker osv til dem vri`8r greiene.. Og da veier dem ikke stort Har selv lyst til å dytte en 351W i en Sierra og stroke til 427 og 500 sugehester.. Det må være gøy Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Mye rart... Var broren min som hadde mustangen så visste det meste om den! Bråker mest.. Automat ja, men du må da vel skjønne det finnes skikkelig kasser. Hjula tok en runde da du satt den i drive på tomgang. Skal du ha vriåtter for du begynne med en alu blokk. En Donovan med 14:1 hadde feks vært helt greit. Eller en 427 sideblåser. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 jeg har mer sansen for 3 eller 4 ventilere med kompressor og hemi topper jeg (og nei det er ikke bare dodge som har hemi 8ere) hemi står for hemiferiske forbrenningskammere, og betyr bare at du har et v formet forbrenningskammer med pluggen i midten. som gjør forbrenningen mer effektiv og du får mer utbytte i form av mer hk. og her snakker vi lett 500++++++hk med ei 4-5trins kasse og side pipes så får du ikke grommere etter min skala da. kan jo seff dytte på ei 6 trins kasse men har du muskel bil har du ikke mer en maks 5gir litt nostalgia over det hehe.tenker da tilbake på mustang serien som kom med manuell og 4 trins Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Flise spikke med deg så er "hemi" kun mopar da det er ett av deres varemerker. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 jada er mopar som bruker hemi navnet men er ikke bare de som bruker hemi topper Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Hemi er Hemi. Men nå bruker jo stort sett alle motor/bilfabrikker v-forma forbrenningskammer. Det er bare det at mopar var der først som masseprodusent på vriåttere. Og jeg mener at Hemi ikke har fireventilteknologi men toventil sånn som vår DOHC. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 vel mopar har jo laga det. og tar jeg ikke helt feil er det også hemi 4v på 4,6mustang 8ern Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Jepp, men det er vel en nyere alu åtter. Ur-hemi`n er jo støpejern overalt. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now