Jump to content

Recommended Posts

Guest Ford For Life
Posted

vil vel ikke si at 302 motorene til mustang er så veldig slappe da.

de har bedre turtals register en mange andre v8ere pga større boring og mindre slaglengde.

må jo også huske på at 340hp++ i en v8 er mye mer en 340hp++ i en r4 motor. tenk på nm feks

Posted

Skal du få bra skyv ytav en 302 begynner det å koste penger.. Kappkjørt med en "råtrimma" 67 mustang å det var ikke morsomt engang.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Guest Trouble-maker
Posted

folk her er litt enspora naar det gjelder cosworth... skal love dere man lett kan ta ut mye HK av en mustang motor.. hva sies om Roar Faraas sin mustang 68 med 800hk paa hjula da?? faktisk ikke gjort saa ekstremt mye.. men litt maa man jo koste paa.. det gjor man jo og med en R4 cossy....

Guest Ford For Life
Posted

tung ja greit nokk men den vekta trenger du for og få kontakt med asfalten med 800hk på bakhjula..

blir jo uansett ikke no kosebil med en 302 (med mindre du skjemmer ut motoren med ei automat kasse da)

 

(a.nilsen) tenkte du over når du kjørte mot den mustangen at den kansje kjørte rundt med a/t og at det er der begrensninga sitter??

Posted (edited)

Er det mulig? Hva farsken trur du skjer med en bakhjulsdreven bil hvis du slenger 100kg ekstra over framhjula da? Setter bakenden seg bedre da eller? Flytter du tyngdepunktet bakover eller framover da? Og en Sierra er lett og veik nok fra før så en 302 Ford Jernklump har ingenting i en sånn bil å gjøre hvis man skal drive med annet enn å svi dekk. ;) Men jeg støtter deg mht. entusiasmen, FordForLife. Eneste åtterne som gjør seg i en Sierra må være no hel alu. Lexus eller noka. MIN mening.

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Posted

Nå får man jo tak i alu blokker osv til dem vri`8r greiene.. Og da veier dem ikke stort ;) Har selv lyst til å dytte en 351W i en Sierra og stroke til 427 og 500 sugehester.. Det må være gøy :P

Posted

Mye rart... Var broren min som hadde mustangen så visste det meste om den! Bråker mest.. Automat ja, men du må da vel skjønne det finnes skikkelig kasser. Hjula tok en runde da du satt den i drive på tomgang. Skal du ha vriåtter for du begynne med en alu blokk. En Donovan med 14:1 hadde feks vært helt greit. Eller en 427 sideblåser.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Guest Ford For Life
Posted

jeg har mer sansen for 3 eller 4 ventilere med kompressor og hemi topper jeg (og nei det er ikke bare dodge som har hemi 8ere) hemi står for hemiferiske forbrenningskammere, og betyr bare at du har et v formet forbrenningskammer med pluggen i midten. som gjør forbrenningen mer effektiv og du får mer utbytte i form av mer hk. og her snakker vi lett 500++++++hk med ei 4-5trins kasse og side pipes så får du ikke grommere etter min skala da. kan jo seff dytte på ei 6 trins kasse men har du muskel bil har du ikke mer en maks 5gir litt nostalgia over det hehe.

tenker da tilbake på mustang serien som kom med manuell og 4 trins

Guest Ford For Life
Posted

jada er mopar som bruker hemi navnet men er ikke bare de som bruker hemi topper

Posted

Hemi er Hemi. Men nå bruker jo stort sett alle motor/bilfabrikker v-forma forbrenningskammer. Det er bare det at mopar var der først som masseprodusent på vriåttere. Og jeg mener at Hemi ikke har fireventilteknologi men toventil sånn som vår DOHC.

Sierra XR4i

Guest Ford For Life
Posted

vel mopar har jo laga det. og tar jeg ikke helt feil er det også hemi 4v på 4,6mustang 8ern

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...