armani Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 (edited) har nå fått på det skikkelige oppsettet mitt:t34 .63 turbo, 3102 siemens 575cc dyser, rs500 ic, 3" eksos, 3 bar map og chip fra pukkelrygg. når jeg kjører får jeg relativt seint ladetrykk, og når jeg først får ladetrykk lader den ikke over 1 bar. skjønner ikke hva som er feil? mapsensorn er ny. ingen av de andre følerne har jeg heller ikke hatt problemer med tidligere. kjører 0,6 mm pluggåpning. skal være 1,7 eller 1,8 bar ladetrykk. utover det at bilen ikke lader mer enn 1 bar ser det ut til at alt annet fungerer som det skal..kjører 3bar bensintrykk uten vakum, ca 2,3 bar med vakum. har også bleedventil montert, uten at det hjelper å vri på denne "+"..i 1. gir begynner den å hoste når jeg kommer opp i turtall, ca rett før ladetrykket kommer, da vil den ikke mer.. hva kan være feil? Edited July 28, 2008 by armani 2wd sierra cosworth
Guest Klokkbil Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 wastwgate??stram staget..evt ved ekstern wastegate må du justere denne(er flere typer av denne,så flere måter å justere) justert med bredbandslamda?leste ikke nest siste linjen din.
armani Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 er ingen lekkasjer såvidt jeg kan se hvertfall. har ikke lambda.. staget på wg er veldig stramt. har ikke justert det etter jeg kjøpte turboen, men da skulle det være bra. har ladet 2 bar tidligere med staget slik det er nå. 2wd sierra cosworth
Ruudsengen Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Fort gjort at plenumspakning ryker,hvis det sitter originalpakning der. Har tatt min 2ganger nå. Resultatet har vært lavt ladetrykk og treg spool opp begge ganger. Merket ikke lekasje med startgass e.l.
Guest -Maverick- Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 trykkluft og noe som skummer. det lekker hvertfall en plass.om ikke turboen er vingeklipt da
Verstingen Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 prøv og koble vekk blead venilen og kjør uten og bare la slangene blåse ut i friluft! så får du sjekket om de er den som tuller ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
armani Posted July 24, 2008 Author Posted July 24, 2008 turbo er strøken, plenumspakningen er cometic stålpakning så den er også 100%. skal koble ut bleedventilen og se om det hjelper.skal også koble tilbake oljeåndinga slik den var tidligere. har strupa den litt ned nå, overgang fra tykk slange -> liten slange (6mm innvendig) for å få den inn på luftfilterboks. trodde ikke det skulle ha noe å si. har ikke prøvd å justere noe på co-skruen, vet ikke om det kan være noe?ser at det svetter litt olje fra toppakningen foran på venstre side av motor, over fordeler. kan det være at toppakning er gåen? er grpa.. ser forøvrig ikke antydning til olje i vannet.. 2wd sierra cosworth
THE WOLF Posted July 24, 2008 Posted July 24, 2008 sjekk fordelerlokket. Min var sånn den også. Når jeg tok av fordelerlokket så de 4 pinnene ut som brente fyrstikker. Rotoren var heller ikke bra. Jeg renset dem og da gikk den som den skulle,pluss at den gikk finere på tomgang. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Guest cosworth2wd89 Posted July 25, 2008 Posted July 25, 2008 hadde helt likt problem på min 2wd for litt siden men da var det turboen som var gåen..men snurret fint rundt og lite slakke men da jeg sendte den inn til turbokongen kunne han konstatere at den var gåen da jeg kjøpte den...den var gått varm eller med for lite oljetrykk... men som sagt virket helt fin..måtte plukkes i filler for at det skulle sees.
armani Posted July 28, 2008 Author Posted July 28, 2008 fordelerlokk og rotor er som antatt strøkent. samme med turbo. har nå fjernet bleedventil og blendet slangen fra kompressorhus, i tillegg til at jeg har låst wgen med ståltråd. det ser forøvrig ut til at det er oljeåndinga som har køddet til, for den nippelen jeg brukte som overgang var **** meg tight. bytta ut oljeåndinga med gamle 18mm innvendige slangen. alt dette gjorde at jeg nå lader som ****. skrudde også opp bensintrykket til 3,5bar uten vakum. nå funker bilen veldig bra. skal ut å montere bleedventilen igjen nå, fordi jeg tror det er oljeåndinga som er/var årsaken. 2wd sierra cosworth
armani Posted July 28, 2008 Author Posted July 28, 2008 var nok oljeåndinga jeg sleit med gitt. nå fungerer alt knall. fytti helvete som det går på 2 bar 2wd sierra cosworth
Escort RST WRC Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 Bra det ordna seg Hehe, ja funker bra når man kjører med såpass høyt trykk Husker det var syk forskjell opp fra 1,3-1,4 og opp til 2,0 BAR+ Hvordan ligger blandingen på full gass nå da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
armani Posted July 29, 2008 Author Posted July 29, 2008 har ikke bblambda så det har jeg ikke fått sjekka. fusker ikke hvertfall. 2wd sierra cosworth
Sierra RS Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 (edited) det anbefalles å ha. blandingen kan endres mye bare du skrur litt på ladetrykk eller bensin.det fant i værtfall jeg ut når jeg monterte på min. gjør det også enklere å finne feil, da du kan se åssen det står til med forbrenningen. du får kit, som ikke koster skjorta nå. Edited July 29, 2008 by Sierra RS -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Kverna Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 Dette blandt annet http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-GAUGE-T...sspagenameZWDVW Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 Kjører du med 2 BAR og uten BB-lambda??? Det er sjangsespill uten like. Har jo ingen formening om hvordan blandingen er da..Er sånn man ryker motoren lett... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
a.nilsen Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 Ja.. Kan fort ha fulle skjegget med moste stempler da.. Personlig synes jeg det er rart folk tørr. Koster kroner når du må begynne på schratz med blokk og innmat.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
alibaba Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 Det går nok bra det, 590cc dyser og chip fra pukkelrygg. En T34 turbo klarer ikke levere så mye luft. x - RS Turbo S2
OleK Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 bare å gi gass, pukkel lager bra og trygge chiper. så lenge man ikke holder pedalen inne over lengre perioder med store belastninger, går det som regel bra. kjør det kjerra går, armani! Cosworth!
a.nilsen Posted July 31, 2008 Posted July 31, 2008 Så lenge det ikke er tett filter eller flate rør som strøyper ned så gir sikkert chipet i seg selv riktig men jeg hadde aldri gambla på at det var 100%. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
armani Posted July 31, 2008 Author Posted July 31, 2008 skal få kjørt med bblambda neste gang jeg tar den ut. 2wd sierra cosworth
Sta1n1 Posted July 31, 2008 Posted July 31, 2008 Det går nok bra det, 590cc dyser og chip fra pukkelrygg. En T34 turbo klarer ikke levere så mye luft. Det ville ikkje eg ha gambla på ihvertfall :S chipen min fra pukkelrygg er ihvertfall feil, samme om eg kjører med originaltrykk eller høyere trykk det er jo fort gjort at det er enn liten feil i chipen, så få gang på enn bb-lambda.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now